Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων αναδεικνύει σε έκθεσή της πως η απορρόφηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων από κάθε χώρα σχετίζεται άμεσα με το κεφαλήν εισόδημα των πολιτών της.
Τη συσχέτιση μεταξύ της απορρόφησης των ηλεκτρικά φορτισμένων οχημάτων (ECV) και του κατά κεφαλήν εισοδήματος σε καθένα από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασίλειου εξετάζει σε έκθεση της η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Η έρευνα που έγινε αποκαλύπτει πως στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα οχήματα που μπαίνουν στην πρίζα αποτέλεσαν το 3% των συνολικών πωλήσεων που σημειώθηκαν μέσα στο 2019, ωστόσο 11 κράτη μέλη είχαν ποσοστό κάτω από 1% και τα 7 από αυτά είχαν ποσοστό 0,5% ή ακόμα μικρότερο. Αμεσο συμπέρασμα είναι ότι η αγορά οχημάτων που φορτίζονται από πρίζα σχετίζεται με το κατά κεφαλήν εισόδημα κάθε χώρας, αφού η τιμή τους είναι εμπόδιο για τους περισσότερους πολίτες.
Συγκεκριμένα, όλες οι χώρες με μερίδιο αγοράς ECV κάτω του 1% έχουν κατά κεφαλή εισόδημα κάτω των 30.000 ευρώ. Αυτές οι χώρες βρίσκονται στην Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη αλλά μαζί τους συγκαταλέγονται η Ιταλία αλλά και η χώρα μας, η Ελλάδα. Αντίθετα, σχεδόν το 80% όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων συγκεντρώνονται σε έξι μόνο χώρες της Δυτικής Ευρώπης που έχουν και το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα.
Υπάρχει λοιπόν σαφής διαχωρισμός στην οικονομική προσιτότητα των ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων μεταξύ της Κεντρικής-Ανατολικής Ευρώπης και της Δυτικής Ευρώπης, καθώς και ένα έντονο χάσμα Βορρά-Νότου που διασχίζει την ήπειρο.
Οι 5 χώρες με το χαμηλότερο μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕE:
Εσθονία - 0,3%
Λιθουανία - 0,4%
Σλοβακία - 0,4%
Ελλάδα - 0,4%
Πολωνία - 0,5%
Οι 5 χώρες με το υψηλότερο μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ:
Ο Ελληνας όπως πάνε τα πράματα δεν θα έχει να φάει σε λίγο, ηλεκτρικό αμάξι θα πάρει.......