Δες πώς μπορείς να κρατήσεις τα λάστιχα σου σε καλή κατάσταση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και πώς να μη θέσεις τη ζωή σου και την οικογένειά σου σε κίνδυνο ακόμα και αν δεν μπορείς να αγοράσεις μια καινούργια τετράδα ελαστικών.
Στο τομέα των ελαστικών δεν πρέπει να σκέφτεσαι το κόστος, αφού κινδυνεύει ακόμα κι η ζωή σου αν τα αφήσεις στην μοίρα τους. Ουσιαστικά είναι το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου με την άσφαλτο κι αυτά που θα κρατήσουν στο δρόμο ή θα φρενάρουν το όχημα σου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Βέβαια ακόμα και για ένα τόσο σημαντικό κομμάτι υπάρχουν κάποιοι έξυπνοι τρόποι που θα σε βοηθήσουν να εξοικονομήσεις χρήματα από τον οικογενειακό προϋπολογισμό σου.
Κράτησε τα σε καλή κατάσταση για να αντέξουν παραπάνω
Για να «πιάσεις» τη μέγιστη ζωή των ελαστικών σου, χωρίς να χάσουν τα ποιοτικά τους στοιχεία, υπάρχουν 3 βασικά πράγματα που πρέπει να κάνεις. Αρχικά τσέκαρε συστηματικά τον αέρα τους. Έστω και μερικές λιγότερες λίβρες να έχουν, φθείρονται πολύ πιο γρήγορα κι ανομοιόμορφα. Κάθε 10.000 με 15.000 χλμ. περιστρέψτε τα ή όπως έχουμε συνηθίσει να λέμε, να τα κάνεις εμπρός-πίσω. Με αυτό το τρόπο, τους επιτρέπεις να έχουν ομοιόμορφη φθορά που βοηθάει στην μακροζωία του. Προσοχή η αλλαγή θα πρέπει να γίνει σε κατάστημα ελαστικών ή σε συνεργείο για λόγους ασφαλείας και σωστής τοποθέτησης. Τέλος επένδυσε σε μια καλή ευθυγράμμιση και έλεγχε την κάθε 20.000 χλμ..
Κάνε έρευνα αγοράς για μην τα πληρώσεις χρυσάφι
Μην πηγαίνεις σαν «πρόβατο στη σφαγή» και μην αγοράζεις «γουρούνι στο σακί». Μαζεύτηκαν πολλές παροιμίες, αλλά στην εποχή του internet και της ελεύθερης πληροφορίας είναι κρίμα να μην κάνεις μια έρευνα πριν πας να βάλεις καινούργια ελαστικά. Σπαταλώντας ελάχιστο χρόνο στο διαδίκτυο θα βρεις σε ποιες τιμές κυμαίνονται τα λάστιχα που ταιριάζουν στο αυτοκίνητο σου, καθώς και κριτικές για τις διάφορες μάρκες. Με αυτό το τρόπο θα είσαι σίγουρος ότι δεν θα πληρώσεις φύκια για μεταξωτές κορδέλες.
Μεταχειρισμένα ελαστικά μόνο υπό όρους
Κανένα μεταχειρισμένο λάστιχο δεν μπορεί να φτάσει, ούτε στο ελάχιστο, τις δυνατότητες ενός καινούργιου και γι΄ αυτό καλό είναι να αποφεύγεται η τοποθέτηση ελαστικών από δεύτερο χέρι. Όμως, στο σενάριο που δεν υπάρχουν τα χρήματα για νέα, έστω και χαμηλού κόστους ελαστικά, τότε είναι μια λύση αντί να οδηγείς με λάστιχα που έχουν «φάει τα ψωμιά τους» και πλέον δεν έχουν ίχνος πέλματος. Μάλιστα σε περίπτωση που σκοπεύεις να πουλήσεις σύντομα το όχημα σου είναι μια καλή επιλογή ώστε να ανεβάσεις ελαφρώς τη μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου, χωρίς να σου φύγουν πολλά χρήματα.
Αντικατέστησε μόνο τα δυο
Έβαλες καινούργια λάστιχα και μετά από λίγα χιλιόμετρα καταστράφηκε το ένα; Μην πας να βάλεις μια τετράδα του κουτιού. Απλά αγόρασε δύο νέα λάστιχα, ίδιας μάρκας και μοντέλο, και τοποθέτησε τα στον εμπρός άξονα, μεταφέροντας τα «παλιά» στον πίσω. Μάλιστα θα σου μείνει κι ένα ελαστικό σε καλή κατάσταση, το οποίο αν αποθηκεύσεις σε σωστές συνθήκες θα μπορέσεις να το τοποθετήσεις στη ρεζέρβα σου, ενώ πάντα υπάρχει πιθανότητα να το αγοράσει το ίδιο το βουλκανιζατέρ για το μεταπωλήσει σαν μεταχειρισμένο.
-Με σωστή πίεση, καίς λιγότερο (ως και 400 ευρώ/έτος)
-Άλλαζε τα μπρός με τα πίσω (ανά 6μηνο). Κερδίζεις μήνες.
-Σου σκασε 1; Πάρε 1 ή 2. Όχι απαραίτητα 4αδα!
-Πριν αγοράσεις, check τιμές-επιδόσεις (-30% διαφορές τιμής)
Aν «βαριέσαι» ή ξεχνιέσαι, το πληρώνεις (παραπάνω). Ακολουθείς τις πιο πάνω βασικές συμβουλές ή εφαρμόζεις άλλα δικά σου tips;