Διπλή προσωπικότητα ή ασυμφωνία χαρακτήρων; Υπάρχουν αυτοκίνητα που τα μοτέρ τους δεν τους ταιριάζουν;
- Το πάντρεμα ενός μοτέρ με ένα αυτοκίνητο δεν είναι πάντα πετυχημένο
- Κάποια μοντέλα «κληρονόμησαν» μοτέρ που δεν τους ταίριαζαν, πχ. ο wankel Που έκαιγε τρελά στο άψογο RX-8, ή αργόστροφα diesel από van σε οικογενειακά
- Υπάρχουν όμως & περιπτώσεις κινητήρων που δεν ταίριαζαν στα αμάξια, πχ. ροπάτα diesel σε «κουβαδάκια» πόλης
- Κάποιες φορές έμπαιναν πιο σπορ μοτέρ σε αδιάφορα αμάξια & τους βγήκε μια διπλή προσωπικότητα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον
Το πάντρεμα ενός μοτέρ με ένα αυτοκίνητο δεν είναι πάντα πετυχημένο
Αγοράζεις το μικρομεσαίο σου SUV, και μετά από επιμονή καταφέρνεις να το πάρεις στην «καλή» την έκδοση, την diesel. Μέχρι να ανακαλύψεις πως το μοτέρ του προέρχεται από επαγγελματικό βαν, και το χειρότερο, του φαίνεται. Διπλή προσωπικότητα, ή ασυμφωνία χαρακτήρα;
Κάθε κατασκευαστής έχει δύο παράλληλες γραμμές εξέλιξης και παραγωγής. Από τη μία τα αυτοκίνητα που όλοι ξέρουμε και επιλέγουμε για αγορά, και από την άλλη η γκάμα μοτέρ που εξελίσσει και διατηρεί ώστε να εξοπλίσει αυτά τα μοντέλα. Έτσι ένα μοτέρ βρίσκεται σε πολλά περισσότερα από ένα μόνο μοντέλο, συχνά σε μοντέλα που δεν έχουν σχέση μεταξύ τους, διαφορετικές κατηγορίες, ακόμη και επαγγελματικά αυτοκίνητα. Αν το μοτέρ «κάτσει» καλά, έχει καλώς. Αν όχι;
Κάποια μοντέλα «κληρονόμησαν» μοτέρ που δεν τους ταίριαζαν, πχ. 16βάλβιδα με μακριά 4άρια σασμάν, ή αργόστροφα diesel από van σε οικογενειακά
Το πιο κλασικό παράδειγμα μοντέλων έρχεται από τη χρυσή εποχή του diesel, όταν τα SUV επωφελούνταν από τη μεγάλη ροπή, και έτσι ένας 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας φάνταζε η καλύτερη επιλογή. Όχι πάντα όμως, αφού συχνά τα μοτέρ αυτά ήταν θορυβώδη και πολύ αργόστροφα, ότι πρέπει για επαγγελματικά, όχι όμως για ένα SUV. Ακόμη παλιότερα, με την «έκρηξη» των δεκαεξαβάλβιδων ως το (τότε) πιο προηγμένο μοτέρ, έμπαιναν συχνά σε μοντέλα με σασμάν με λίγες και μακριές σχέσεις, αφήνοντας τον κινητήρα συνέχεια σε χαμηλές στροφές, και δεν πήγαινε βήμα.
Υπάρχουν όμως & περιπτώσεις κινητήρων που δεν ταίριαζαν στα αμάξια, πχ. ροπάτα diesel σε «κουβαδάκια» πόλης
Υπάρχει όμως και το αντίθετο πρόβλημα. Δες για παράδειγμα τα πολύ ροπάτα diesel σε μικρά αυτοκίνητα. Ναι, δεν καίνε, τραβάνε από χαμηλά, και έχουν ένα σωρό θετικά, αν όμως πατήσεις το γκάζι να προσπεράσεις θα βρεθείς με απότομο και έντονο «ψάρεμα» που αν δεν το περιμένεις θα έχεις πρόβλημα.
Κάποιες φορές έμπαιναν πιο σπορ μοτέρ σε αδιάφορα αμάξια & τους βγήκε μια διπλή προσωπικότητα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον
Φυσικά υπάρχουν και κάποιες εξαιρέσεις. Μπορεί να υπάρχει ακόμη ασυμφωνία, αλλά έχει και την πλάκα της, βγάζοντας μια δεύτερη προσωπικότητα που έχει από μόνη της ενδιαφέρον. Ειδικά όσα μικρομεσαία κληρονόμησαν μοτέρ από γρήγορα μικρά. Παλιό αλλά καλό παράδειγμα το Chrysler PT Cruiser με το μοτέρ του MINI, ένα μοτέρ που δε χορταίνει «κόκκινα», λυσσάει ψηλά και ακούγεται. Φέρε την οδηγική εικόνα και το τιμόνι του PT Cruiser τώρα στο μυαλό σου να δεις για τι Τζέκιλ και Χάιντ μιλάμε.
Εσύ ξέρεις με ποια άλλα μοντέλα μοιράζεται το δικό σου αυτοκίνητο το μοτέρ του; Είναι αυτά τα αυτοκίνητα παρόμοια με το δικό σου; Και τελικά μήπως το μοτέρ αυτό, αν δεν φτιάχτηκε για το δικό σου αυτοκίνητο, είναι λίγο εκτός τόπου και χρόνου κάτω από το καπό σου;