Μήπως η μάχη για τους ρύπους είναι πλέον πολύ πιο κάτω από τα 100 γραμμάρια κάθε χιλιόμετρο;
Μήπως η μάχη για τους ρύπους είναι πλέον πολύ πιο κάτω από τα 100 γραμμάρια κάθε χιλιόμετρο;
5.649 Επισκέψεις στο άρθρο (26/10/2014)
Θα ξέρετε φυσικά πως αν το καινούργιο σας αυτοκίνητο εκπέμπει κάτω από 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα κάθε χιλιόμετρο, τότε εξαιρείται από τα τέλη κυκλοφορίας. Και θα κάνατε τα 100 γραμμάρια «σημαία» για την έρευνα αγοράς νέου αυτοκινήτου για να τα πληρώσετε. Μήπως όμως τα 100 είναι ήδη πολλά;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Μπορεί να μην υπάρχει επιβεβλημένο όριο, μια ματιά όμως τα τελευταία 10 χρόνια είναι αρκετή, και όποιος έχει αυτοκίνητο ηλικίας ακόμη και μόλις πέντε ετών, ξέρει ότι η διαφορά στην κατανάλωση είναι τεράστια.Τα 100 γραμμάρια ήρθαν πριν από τρία χρόνια ως όριο και μέχρι σήμερα είναι το σημείο που ξεχωρίζει τα «πράσινα» αυτοκίνητα από τα άλλα. Τρία χρόνια πριν κάτω από αυτό το όριο ήταν μια χούφτα αυτοκίνητα. Σήμερα στην κατηγορία συγκαταλέγεται ένας μεγάλος αριθμός μοντέλων, από τα προφανή μίνι και μικρά, μέχρι και μικρομεσαία αλλά και μεσαία μοντέλα.
Ο μέσος όρος μάλιστα της μεσαίας κατηγορίας στα δίλιτρα ντίζελ είναι πλέον τα 110 γραμμάρια. Δεν θέλει παρά ένα δύο χρόνια για μεσαία με 180-200 ίππους να θεωρούνται «πράσινα». Και τότε ποιος θα πληρώνει τέλη κυκλοφορίας; Κανείς; Ή οι Lamborghini και οι Ferrari. Δέκα αυτοκίνητα δηλαδή στο σύνολο; Μάλλον όχι. Τα 100 γραμμάρια είναι και αυτά κινούμενος στόχος, που σημαίνει ότι θα αλλάξουν προς τα κάτω. Πότε;
Όταν βρεθεί ένα όριο, αρκετά χαμηλό ώστε κάτω του να βρίσκονται μόλις καμιά δεκαπενταριά μοντέλα. Όχι ειδικές εκδόσεις, απλά μοντέλα. Αν σήμερα κατεβάσεις τον πήχη στα 90 γραμμάρια για παράδειγμα, το πετυχαίνεις αυτό, ενώ αν ήθελες να πας στα 80 θα βρεθείς με μόλις ένα αυτοκίνητο ενώ πέντε-έξι ακόμη στις πολύ ειδικές τους εκδόσεις βρίσκονται μέχρι τα 85. Aρα τα 90 είναι τα προφανή.
Εσείς λοιπόν τι θα κάνετε γι αυτό; Κοιτάτε ακόμη να είστε κάτω από τα 100; Ή προβλέπετε για το μέλλον και κυνηγάτε το απολύτως χαμηλότερο; Μήπως αξίζει να πάτε όσο πιο χαμηλά γίνεται; Τι λέτε;
Τα τέλη κυκλοφορίας δεν είναι τόσο καθοριστικός παράγοντας, για την αγορά ενός αυτοκινήτου, δεδομένου ότι αλλάζουν κάθε τόσο, με αποτέλεσμα να μην μπορείς να βασιστείς πάνω τους. Όπως λέτε και εσείς, σε λίγα χρόνια θα κατεβεί το όριο των ρύπων και αντίστοιχα θα αλλάξουν πάλι τα τέλη χωρίς να ξέρει κανείς σε τί ύψος θα κυμανθούν. Βέβαια όσο λιγότερους ρύπους εκπέμπει ένα αυτοκίνητο, τόσο χαμηλότερη κατανάλωση έχει. Η κατανάλωση λοιπόν είναι ένα κριτήριο αγοράς, επειδή έχει μακροχρόνια απόδοση. Από την άλλη δεν είναι δυνατό να αλλάζουμε αυτοκίνητο κάθε τρία χρόνια. Επομένως ο καθένας ας σταθμίσει όλους τους παράγοντες, που παίζουν ρόλο στην αγορά ενός αυτοκινήτου και ας αποφασίσει.
Άλλο ένα τρικ για αγοράζουν οι ανίδεοι αυτοκίνητα και να μας παίρνουν τα λεφτά. Τους τόκους που μας χρεώνουν δεν τους υπολογίζει κανένας; Την αδικία με τα τέλη κυκλοφορίας δεν την βλέπετε; Περιμένετε 3-4 χρόνια να παλιώσουν οι κινητήρες diesel (που τώρα είναι καινούριοι και πουλάνε σαν φρέσκο ψωμί) και θα δείτε ότι χωρίς την σωστή συντήρηση τα diesel θα μολύνουν την ατμόσφαιρα σαν φουγάρα όπως τα ταξί της Αθήνας.
Αν πράγματι θεωρούμε ότ τα τέλη αντιπροσωπεύουν την επιβάρυνση του γενικότερου περιβάλλοντος (ρύπανση, κατάληψη και φθορά υποδομών, χρήση υπηρεσιών κλπ), θα έπρεπε να συνυπολογίζεται μαζί με τη ρύπανση και το αποτύπωμα (επιφάνεια) του αυτοκινήτου, καθώς και το βάρος του. Πχ, πιστεύει κανείς ότι ένα ντίζελ Panda (που πληρώνει τέλη) επιβαρύνει περισσότερο το γενικό περιβάλλον από ένα υβριδικό Lexus (που δεν πληρώνει)?