Ποιος θα περίμενε ότι σήμερα θα υπήρχαν κινέζικα αυτοκίνητα αντάξια των ευρωπαϊκών. Πως τα κατάφεραν οι Κινέζοι;
China Vs Δύση «γράψε άσσο»!
Η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ με σάρκα και οστά. Δεν αποτελεί πλέον μια νέα τεχνολογία υπό δοκιμή αλλά την πραγματικότητα του σήμερα. Αυτό αποδεικνύεται από τα δεκάδες ηλεκτρικά μοντέλα που βλέπουμε να παρουσιάζονται κάθε μήνα.
Και όλα αυτά, λίγο να ασχολείσαι με την αυτοκίνηση θα τα γνωρίζεις. Αυτό όμως που κάνει τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι το δυναμικό «μπάσιμο» των Κινέζων στην αυτοκίνηση, μέσω της ηλεκτροκίνησης. Μέχρι πριν λίγα χρόνια, πλην των γνωστών παγκόσμιων κατασκευαστών η μόνη νέα αυτοκινητοβιομηχανία που «έσκασε» με την έλευση της ηλεκτροκίνησης ήταν η Tesla. Σήμερα όμως βλέπουμε συνεχώς νέες αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν την εμφάνισή τους με ηλεκτρικά μοντέλα.
Μαθαίνοντας ότι οι Κινέζοι φτιάχνουν δικά τους αυτοκίνητα, είχαμε στο μυαλό μας τα κινέζικα ηλεκτρικά ως κάτι «ψευτιές», κακής ποιότητας και με αμφίβολη ασφάλεια, τόσο παθητική όσο ενεργητική. Περισσότερο ως κάτι αυτοκινητάκια πόλης (kei cars), σωστούς «κουβάδες», που δεν θα είχαν πάνω από 50-100 χλμ. αυτονομία, ενώ κάθε διαδρομή σε αυτά θα φάνταζε τρομακτική και ιδιαίτερα κουραστική.
Και κάπου εκεί έκανε την εμφάνισή της η BYD και έδωσε απαντήσεις. Δεν μιλάμε για κάποια εταιρεία «θαύμα». Αλλά για τον πιο «γνωστό» Κινέζο εκπρόσωπο της αγοράς, με μεγάλη γκάμα ηλεκτροκίνητων που έχει καταφέρει να απλώσει την φήμη της σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική, πουλώντας τα μοντέλα της σαν ζεστό ψωμάκι. Στην Κίνα μάλιστα είναι η best seller μάρκα. Προσφέρει καλές ιπποδυνάμεις, μεγάλες αυτονομίες, καμπίνα με ποιότητα και τεχνολογία που ικανοποιούν και, κυρίως, προσιτές τιμές. Αυτό που λείπει για την ώρα από τις υπόλοιπες φίρμες.
Εδώ να αναφέρουμε πως αυτή τη στιγμή υπάρχουν εκατοντάδες start-up εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών στην Κίνα, που προσπαθούν να εδραιωθούν στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου. Η μάχη αναμένεται σκληρή, ενώ βασικό πλεονέκτημα σε αυτή, θεωρείται η παρουσία μιας μάρκας στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ναι, μπορεί να έχουν ορισμένα «θεματάκια» στη συναρμογή, ή τα συστήματα infotainment να εμφανίζουν bugs (κολλήματα) και η εργονομία τους να θέλει χρόνο για να τη συνηθίσεις. Αν όμως δει κάποιος την όλη προσπάθεια πολλών κινεζικών εταιρειών, θα δει ότι η φράση «Κινεζιά καμαρωτή» δεν ισχύει πλέον. Τουλάχιστον όχι για όλους, καθώς υπάρχουν εξαιρέσεις που μπορούν ακόμα και να «βάλουν τα γυαλιά» στην αλαζονική Δύση.
Εσύ όμως τι λες; Αν υπήρχε ένα κινέζικο ηλεκτρικό, προσιτό, με μεγάλη μπαταρία και αρκετές τεχνολογίες, θα τραβούσε την προσοχή του; Θα τα «έσκαγες» ή είναι ρίσκο για εσένα που δεν έχουν το όνομα, την ιστορία και τελικά έναν αντιπρόσωπο με εμπειρία στην αγορά