Το Megane γύρισε σελίδα και, εκτός από ψηλότερο και με SUV χαρακτήρα, έγινε ηλεκτρικό. Η Renault είναι τόσο μπροστά από τις εξελίξεις ή μήπως ρισκάρει χωρίς συμβατικό μικρομεσαίο σε μια αγορά που ακόμη τα ηλεκτρικά είναι «ειδικά»;
To νέο Megane είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Αν το λανσάρισμα ήταν το 2025, σίγουρα θα ακουγόταν λιγότερο περίεργο, όμως το μικρομεσαίο Renault έρχεται το 2022 και αυτό εγείρει κάποια ερωτήματα, όπως για παράδειγμα «τι θα κάνει η Renault χωρίς συμβατικό στην κατηγορία»;
Το επόμενο Megane μοιάζει πολύ με το (αδελφό) Nissan Ariya, αυτό που έχει χαρακτηριστεί ως το ηλεκτρικό Qashqai, όμως τα δυο τους δεν θα μπορούσαν να είναι πιο διαφορετικά. Με πρώτη ματιά το Megane έχει τις ίδιες διαστάσεις και «φέρνει» σε SUV, οπότε η λογική θα ήταν με μία πλατφόρμα, οι δύο μάρκες να έχουν δύο μοντέλα.
Και αυτό κάνουν. Όχι όμως με το Qashqai, αλλά το Ariya, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της Nissan, το πρώτο σε σχήμα SUV και βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-EV. Με αυτό το αυτοκίνητο θα μοιράζεται τα μηχανικά του το Megane. Όμως με το Megane από του χρόνου ηλεκτρικό, η Renault θα είναι χωρίς συμβατικό μικρομεσαίο. Και εκεί ξεκινούν οι ερωτήσεις. Μήπως είναι νωρίς;
Εξαρτάται. Το νέο Megane «σκοτώνει» από σχεδίαση, τουλάχιστον όσο φαίνεται στις φωτογραφίες, μέσα και έξω. Θα στοιχίζει ακριβά, πράγμα που σημαίνει πως σε μία συμβατική έκδοση θα ήταν πάλι ακριβό, ενώ οι μηχανολογικές παραχωρήσεις για την δυνατότητα κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα μείωναν σημαντικά τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα.
Αντίθετα η Renault φαίνεται να ποντάρει γερά πως το 2022 θα είναι η χρονιά που (και) η εγχώρια αγορά της Γαλλίας θα κάνει τη μεγάλη στροφή προς τα ηλεκτρικά, με το Megane να δίνει την καλύτερη αφορμή. Με τις κρατικές επιχορηγήσεις, η Renault θέλει να πιάσει το πόστο της «γαλλικής» ηλεκτρικής μάρκας, πριν ο κολοσσός της Stellantis μπει στα αμιγώς ηλεκτρικά.
Την ίδια στιγμή, για τις αγορές που τα ηλεκτρικά ακόμη ακούγονται σαν ταινίες επιστημονικής φαντασίας, όπως περίπου και στην Ελλάδα, η Renault βασίζεται στην υπόλοιπη γκάμα της, με βάση το Clio και το Captur, που ως μικρότερα είναι και πιο προσιτά, κάτι που στις αγορές αυτές αποτελεί σημαντικό προτέρημα.
Οπότε σε ποιόν θα λείψει το Megane όταν είναι μόνο ηλεκτρικό; Ή μάλλον, ποιός θα βρει στο Megane την αφορμή να πάρει το πρώτο του ηλεκτρικό; Εσύ σε ποιά κατηγορία ανήκεις;