Είναι από τα αγαπημένα μας θέματα, η προσπάθεια να σπάσουμε μύθους και να ρίξουμε φως σε πτυχές τις αγοράς οι οποίες δεν είναι πάντα ορατές με την πρώτη.
Ένας σοφός λαός, (του εξωτερικού) λέει ότι το «πιο πρωινό πουλί, θα πιάσει τον καλύτερο μεζέ» (το γνωστό «the early bird…» κλπ.). Και στην αγορά αυτοκινήτου μπορεί να ισχύει κάτι ανάλογο. Ή μάλλον κάτι αντίστροφο. Μπορεί ένα καινούριο αυτοκίνητο να έρχεται φορτωμένο (σχεδόν πάντα) με νέες τεχνολογίες, με νέο ή αναβαθμισμένο κινητήρα, με καλύτερη οδική συμπεριφορά και αίσθηση στο δρόμο και πιθανώς βελτιωμένη ποιότητα, υλικά κλπ..
Αυτό δε σημαίνει ότι το «late bird» έχει άδικο αν αγοράσει ένα αυτοκίνητο το οποίο ετοιμάζεται να αντικατασταθεί. Το θέμα είναι να μπορεί κανείς να δει σε βάθος αν αυτό το αυτοκίνητο παραμένει επίκαιρο.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα από την επικαιρότητα της αγοράς, αυτές τις ημέρες, είναι το Renault Captur. Είναι γνωστό ότι είναι σε φάση run out και όπου να`ναι θα δούμε τη διάδοχο κατάσταση, η οποία θα έρθει στην αγορά μετά από μερικούς μήνες.
Το αυτοκίνητο λοιπόν αυτήν την περίοδο διατίθεται με μια πολύ καλή τιμή, προφανώς ως boost της πορείας του, τώρα που κλείνει ο κύκλος του. Δεν είναι όμως μόνο αυτό που ανεβάζει τις μετοχές στο εν λόγω μοντέλο. Το Captur προλαβαίνει και βάζει κάτω από το καπό του τον ολοκαίνουριο κινητήρα βενζίνης των 1,33 λίτρων. Πρόκειται για μια μονάδα η οποία θα στηρίξει ανετότατα και το επόμενο Captur αλλά και το νέο Clio το οποίο έχει ήδη παρουσιαστεί.
Διαμορφώνεται λοιπόν ένα αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να ζητηθεί με τον 0,9 λτ. κινητήρα τούρμπο των 90 ίππων, το οποίο είναι γνωστό και καταξιωμένο μέγεθος, με μια τιμή 14.680 ευρώ.
Με το κόστος μόλις στα 15.980, σε ένα επίπεδο που άλλα μοντέλα έχουν βάλει τη βασική τους έκδοση, ο εν δυνάμει αγοραστής παίρνει ένα από τα πιο σύγχρονα, δυνατά και αποδοτικά μοτέρ. Και εντάξει, στη γραμμή Authentic, το επίπεδο εξοπλισμού δεν είναι το πιο πλούσιο που μπορεί να βρει κανείς, ωστόσο δεν υπάρχουν ελλείψεις, το πακέτο ασφάλειας είναι πλήρες, όπως και η συνδεσιμότητα. Απλώς η οθόνη του infotainment μπορεί να μην είναι η πιο εντυπωσιακή, να απουσιάζουν οι ζάντες αλουμινίου κλπ. Το πακέτο όμως παραμένει καλό και άξιο.
Εσείς τι λέτε; Μήπως το «LateBird» έχει συχνά την ευκαιρία να κινηθεί έξυπνα και να αποκτήσει μια πολύ συμφέρουσα πρόταση; Ή πάντα το καινούριο θα είναι το πιο καλό πακέτο;