Τι νόημα έχει να παράγονται αυτοκίνητα στη μικρομεσαία κατηγορία με σχεδόν 400 άλογα;
Μικρομεσαίο supercar
4.421 Επισκέψεις στο άρθρο (18/7/2015)
Πολλά είναι τα μικρομεσαία αυτοκίνητα με εκατοντάδες άλογα πλέον και όλα τους έχουν να επιδείξουν επιδόσεις που κάποτε θα τα έχριζαν supercars. Έχουν όμως λόγο ύπαρξης;
Η απόφαση να παραχθεί μια έκδοση ενός μοντέλου βασίζεται στη λογική του 5%. Αν οι πωλήσεις της συγκεκριμένης έκδοσης μπορούν να πιάσουν το 5% του όγκου πωλήσεων του μοντέλου, τότε θα μπει στην παραγωγή.Το ίδιο σύστημα λειτουργεί και με ολόκληρα μοντέλα ως μέρη μίας γκάμας. Αν πέσουν κάτω από το 5% σε πωλήσεις, η παραγωγή σταματάει.
Όταν όμως ένα μοντέλο είναι τόσο δημοφιλές όσο το Golf, το 5% στο ένα εκατομμύρια μονάδες που πουλάει είναι 50.000 αυτοκίνητα. Όσο δηλαδή πουλάνε μερικές μάρκες συνολικά. Είναι δυνατόν να πουλήσει η VW τόσα Golf με 400 άλογα μοτέρ; Ποιος θα τα πάρει;
¶ρα το ζήτημα δεν είναι οι πωλήσεις. Εμφανώς το Golf R400 αλλά ακόμη και οι πιο «νορμάλ» εκδόσεις, όπως το Golf R, αλλά και οι κορυφαίες Α-Class και το Audi RS3, ή ακόμη και η BMW 135M, δεν είναι φτιαγμένες για να πουλάνε.Εντάξει, δεν κάνουν ζημιά σ τη μάρκα, και εν μέρει γι αυτό είναι και τόσο ακριβότερες, μέχρι και τρεις φορές την τιμή του βασικού μοντέλου, αφού μιλάμε για περιορισμένη παραγωγή. Όμως τι ρόλο βαράνε; Γιατί μπαίνουν οι κατασκευαστές στον κόπο; Και γιατί όχι όλοι;
Γιατί για παράδειγμα δεν ασχολείται η Toyota να βγάλει το Auris με 400 άλογα. Δεν μπορεί; Σιγά. Με ένα μοτέρ από τη Lexus, και αρκετές μετατροπές είναι η αλήθεια, το Auris φτάνει όσα άλογα θέλει η Toyota. Δεν το κάνει όμως. Γιατί; Αντίθετα η Nissan έβαλε στο Juke τα μηχανικά του GT-R, όμως και πάλι, δεν το έκανε για πωλήσεις.
Τότε γιατί; Εσείς τι λέτε; Σας τραβάει σε ένα μοντέλο μία έκδοση τόσο ακραία όταν δεν υπάρχει καμία περίπτωση να την αγοράσετε; Είναι κράχτης; Είναι δείγμα του «τι μπορεί να κάνει»; Και τελικά ποιός πληρώνει τη νύφη της εξέλιξης και παραγωγής αυτών των υπεραυτοκινήτων; Μήπως τσιμπάει λίγο και η τιμή του δικού σας; Αξίζει;
οταν η honda το 1990 εβγαζε 150 αλογα απο 1600 κυβικα διχως τουρμπο,η vw και η audi εβγαζαν το jetta και το 80αρι με 72 αλογα. δεν θελω μαγκιες και λεονταρισμους... οχι δεν ειχα ποτε honda,vw η audi απλα δεν μου αρεσει και γενικα δεν γουσταρω το γερμανοφωνο περιοδικο σας να κοκορευεται για αστρονομικες ιπποδυναμεις 300-400 ιππων,οταν κατα το παρελθον οι ''premium'' αυτες φιρμες σερνονταν στο δρομο... ειμαι κατοχος nissan almera του '96. δεν θα αρχισω να κοκορευομαι οτι εχω το καλυτερο αυτοκινητο,το πιο αξιοπιστο η το πιο οικονομικο,ουτε θα αναφερω ποσα χιλιομετρα εχει το αυτοκινητο και οτι δεν εχει ζητησει τιποτα,δεν καιει λαδι,το εχω ατσαλοδουλεψει κτλπ... στο μονο που θα αναφερθω ειναι οτι το golf iii το '96 που αγορασα το almera εβγαζε 60 αναιμικα αλογακια... επομενως,δεν θελω μαγκιες τωρα και δεν θελω να θεοποιουν τη vw ως η ferrari του φτωχου! γεμισαν τα συνεργεια και τα ηλεκτρολογεια με fsi-tsi...
Μακάρι να πουλήσει η WV Golf με 400 άλογα. Να έχουν δουλειά τα συνεργεία....
Λογικα ειναι θεμα prestige,δηλαδη τι νιωθεις για μια μαρκα οταν ακους το ονομα της. Πχ η toyota θελει το ονομα της να ειναι συνονυμο αξιοπιστιας και οικονομιας για να πιασει ενα συγκεκριμενο κοινο. Η aυdi απο την αλλη για να δικαιολογισει και το κοστος των αυτοκινητων της πρεπει να εχει και το ταδε ονομα.Ε βγαζει ενα rs3 και σου λεει κοιτα τι φοβερο και τρομερο αμαξι εβγαλα.Ειμαι πολυ μπροστα πλερο.
Η πιό σημαντική διαφορά μεταξύ ενός μικρομεσαίου supercar και ενός αληθινού supercar, είναι ότι το μικρομεσαίο μπορείς να το χρησιμοποιείς σε καθημερινή βάση και να απολαμβάνεις τη χαρά των δυνατοτήτων του. Μπορείς να τρέξεις, να επιταχύνεις, για ένα προσπέρασμα, να απολαύσεις τη γρήγορη οδήγηση και συγχρόνως να πας για ψώνια, σε εκδρομή, στη δουλειά σου κ.λ.π. Επίσης το κόστος χρήσης του και τα ανταλλακτικά του, είναι πολύ φθηνότερα. Ένα αληθινό supercar δεν είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη, είναι πολύ φαρδύ και χαμηλό, δεν χωράει στα στενά, δεν παρκάρει εύκολα, η αγορά και η χρήση του κοστίζει πολύ ακριβά και γενικά είναι δύσχρηστο. Αυτός λοιπόν είναι ο κύριος λόγος που κάποιοι αγοράζουν τέτοια αυτοκίνητα. Τώρα όσο για τις βλάβες που μπορεί να βγάζουν κάποια συγκεκριμένα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, θεωρώ ότι είναι ανεκτές, αν λάβουμε υπόψη μας τις χαρές της οδήγησης τους. Εγώ για παράδειγμα, μπορώ να ανεχθώ κάποιες συχνές βλάβες, αν από την άλλη έχω τη δυνατότητα να απολαμβάνω ξεχωριστές επιδόσεις, που δεν μπορεί να μου δώσει ένα κανονικό πιό αξιόπιστο μικρομεσαίο. Με άλλα λόγια θα αγόραζα οποιοδήποτε μικρομεσαίο μου έδινε 400 ίππους ασχέτως μάρκας. Θα το αγόραζα μόνο και μόνο για τις συγκινήσεις της γρήγορης οδήγησης, που θα μου έδινε.
Eγω πιστευω ότι οι κορυφαιες εκδοσεις των μοντελων υπαρχουν για να δειξουν οι εταιριες το μεγιστο σε νεα εξελιξη και τεχνολογια των κινητηρων τους όπως και περαιτερω βελτιώσεων σε διαφορα μηχανικα και ηλεκτρολογικα μερη του αυτοκινητου..
Πέρα από τπ οτι θεωρώ βλακεία το topic, πιστεύω οτι κατασκευάζουν αυτά τα αυτοκίνητα πολύ απλά για να καλύψουν αυτό το 5% της αγοράς που ενδιφέρεται για ένα τέτοιο αυτοκίνητο... :s καλή ώρα εγώ...
σαφώς και είναι θέμα πρεστίζ. Οι πωλήσεις έρχονται από τα μαζικά μοντέλα ντίζελ & βενζίνης. Τα τέρατα φέρνουν όμως πρεστίζ. Εμάς μπορεί να μην μας λέει πολλά αν το τάδε Golf ή Honda έκανε τον ταχύτερο γύρο στο Νίρμπουργκινγκ αλλά για τις μάρκες λέει πολλά! το 1εκ του δευτερολέπτου στα χαρτιά (ή στην ουσία) σημαίνει δύναμη, σημαίνει εξουσία, σημαίνει κορυφή! ο πιο γρήγορος, ο πιο δυνατός!! Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που όπως λέει και το άρθρο η Mercedes βελτίωσε την ήδη θηριώδη A45 AMG ή η VW το R σε R400. Ή ακόμα περισσότερο που η Volvo δεν αρκέστη στη συνεργασία της με την Polestar αλλά την εξαγόρασε! Τα μοντέλα-τέρατα μπορεί να μην απευθύνονται σε πολλούς αλλά σε κάθε περίπτωση αποτελούς κράχτη για τη μάρκα. Μπορεί να μην πάρω εγώ το Focus RS αλλά ενδεχομένως να πάρω Focus σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Αυτό άλλωστε δεν είναι και ο λόγος ύπαρξης των αγωνιστικών ομάδων (wrc κλπ);;;