Κατακερματισμένος και γερασμένος είναι ο στόλος της Ελληνικής Αστυνομίας, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων, με μόνο 75 «μάχιμα» περιπολικά για ολόκληρη την Αττική. Χειρότερη η κατάσταση στις μοτοσικλέτες.
Σοκ προκαλούν τα στοιχεία που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, σε θέμα του «Έθνους», αναφορικά με την κατάσταση του στόλου των οχημάτων της ΕΛ.ΑΣ.. Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο της ΠΟΑΣΥ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων), κ. Σταύρο Μπαλάσκα, ο αριθμός των περιπολικών της Αττικής ορίζεται στα 150 αυτοκίνητα.
Αναλυτικότερα, τα μισά από αυτά βρίσκονται στο συνεργείο και πιο συγκεκριμένα: το 30%, ήτοι περί τα 22 αυτοκίνητα, επισκευάζονται σε εξωτερικά συνεργεία, ενώ τα υπόλοιπα βρίσκονται στα συνεργεία της ΕΛ.ΑΣ. στην Αμυγδαλέζα, στα οποία όμως δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό. Όσον αφορά στα λειτουργικά 75 περιπολικά, αυτά έχουν μέσο όρο ζωής τα 15 χρόνια έχοντας διανύσει κατά μέσο όρο περί τις 600.000 χλμ..
Χειρότερη εμφανίζεται η κατάσταση στις μοτοσικλέτες της ΕΛ.ΑΣ.: Το σύνολο του στόλου ανέρχεται στα 1.400 δίκυκλα, εκ των οποίων τα 740 βρίσκονται εκτός λειτουργίας, ενώ τα 660 είναι διαθέσιμα για τις ανάγκες του Σώματος. Οι περισσότερες από τις μοτοσικλέτες έχουν στα οδόμετρά τους περισσότερα από 250.000 χλμ., αριθμός τεράστιος για «μηχανές».
Σύμφωνα με τον κ. Μπαλάσκα, οι συνηθέστερες αιτίες βλαβών στα περιπολικά και τις μοτοσικλέτες της ΕΛ.ΑΣ. είναι τα ελαστικά, τα αναλώσιμα (τακάκια, φίλτρα, λάδια κ.ο.κ.), οι επισκευές των ταλαιπωρημένων από την απαιτητική χρήση κινητήρων και τα τρακαρίσματα. Το θέμα έχει φτάσει μέχρι και στη Βουλή, όπως δήλωσε σε τηλεοπτική εκπομπή ο Αντιπρόεδρος της ΠΟΑΣΥ ωστόσο, δεν έχει αλλάξει τίποτα προς το καλύτερο.
Τέλος, υπογραμμίζουμε πως, από ανώνυμες μαρτυρίες αστυνομικών στο autotriti.gr δεν είναι λίγες οι φορές που τα πληρώματα των περιπολικών βάζουν χρήματα από την τσέπη τους, ούτως ώστε να επισκευαστούν τα αυτοκίνητα ή οι μοτοσικλέτες για να μπορέσουν να βγουν στο δρόμο και να κάνουν περιπολία. Αρωγός σε αρκετές περιπτώσεις είναι και η τοπική αυτοδιοίκηση, που συνδράμει, όπως και όταν μπορεί, για την καταπολέμηση της εγκληματικότητας, ιδιαίτερα σε «κόκκινες» περιοχές από πλευράς παραβατικότητας.