Μονοκόμματο πίσω φως: Σε ποιες μάρκες - μοντέλα ταιριάζει;
- Βλέπουμε και στον δρόμο πως έχει επιστρέψει σε πολλά μοντέλα το ενιαίο πίσω φως
- Περισσότερο φως σημαίνει ασφάλεια (αφού κάνεις πιο έντονη την παρουσία σου το βράδυ)
- Το βλέπουμε πιο συχνά στα ηλεκτρικά παρά στα συμβατικά μοντέλα
- Σε κάποια αυτοκίνητα ταιριάζει σε άλλα όχι
Βλέπουμε και στον δρόμο πως έχει επιστρέψει σε πολλά μοντέλα το ενιαίο πίσω φως
Μπορεί να έρχεται από τις δεκαετίες του `70 και του `80, όμως το ενιαίο πίσω φως δεν είναι ρετρό. Ίσα ίσα «φοριέται» ως πολύ μοντέρνο σχεδιαστικό στοιχείο, ενώ κάποια μοντέλα εκτός από πίσω το έχουν και μπροστά. Αρέσει όμως και ποιο μοντέλο το ενσωματώνει καλύτερα στη σχεδίασή του;
Το μονοκόμματο φως, κάθε φορά που ήρθε να γεμίσει το πίσω μέρος των αυτοκινήτων, ήρθε για τον ίδιο λόγο. Να κάνει τα αυτοκίνητα πιο φουτουριστικά. Και το περίεργο είναι πως η ιδέα είναι πάντα η ίδια. Να μοιάζει το αυτοκίνητο λιγότερο αμάξι και περισσότερο διαστημόπλοιο. Στη δεκαετία του `70 και του `80, δεν ήθελε και πολύ. Μάλιστα κάποια μοντέλα είχαν μόνο το κόκκινο ημιδιαφανές πλαστικό, σαν αυτό στα φώτα, χωρίς όμως φωτιστικό σώμα μέσα. Μια απλή φάσα, από τη μία ως την άλλη άκρη να ενώνει τα φώτα με το ίδιο υλικό. Σήμερα το πράγμα είναι διαφορετικό.
Περισσότερο φως σημαίνει ασφάλεια (αφού κάνεις πιο έντονη την παρουσία σου το βράδυ)
Βλέπεις το «διαστημόπλοιο» και ο «ιπτάμενος δίσκος» το παρελθόντος παραμένει φουτουριστικό σχέδιο και σήμερα. Όμως σήμερα το πρεστίζ, η διαφορετικότητα και η παρουσία είναι πιο σημαντικά από ποτέ. Ένα μεγάλο πίσω φωτιστικό, μόνιμα αναμμένο, που φέγγει ακόμη περισσότερο όταν ανάβει το «στοπ», κάνει τα αυτοκίνητα να φαίνονται από χιλιόμετρα. Τα κάνει να ξεχωρίζουν, να τραβάνε τα βλέμματα και να ανακοινώνουν σε όλους την παρουσία τους. Και με δεδομένο ότι πρόκειται για «τελευταία» μόδα, ένα ενιαίο πίσω φως σημαίνει και ένα καινούργιο, προηγμένο, πιθανώς και ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Το βλέπουμε πιο συχνά στα ηλεκτρικά παρά στα συμβατικά μοντέλα
Και τα ηλεκτρικά έχουν τη μερίδα του λέοντος στα μονοκόμματα πίσω φώτα. Η Hyundai έχει ενιαίο πίσω φως στο νέο Kona, και το Ioniq 6. Η Kia στο EV6, ενώ και οι μικρότερες ηλεκτρικές μάρκες το χρησιμοποιούν πολύ, όπως η Rivian σε όλα της τα μοντέλα, ή η Lucid στο Air. Και δεν είναι μόνο οι mainstream μάρκες. H Mercedes το έχει και σε δικά της μοντέλα, όπως το EQA, ενώ η Audi χρησιμοποιεί μονοκόμματο φωτιστικό πίσω και στο A8. Και η λίστα είναι μεγάλη, και περιλαμβάνει μοντέλα σχεδόν από κάθε όμιλο.
Σε κάποια αυτοκίνητα ταιριάζει σε άλλα όχι
Αυτό δε σημαίνει πως ταιριάζει σε όλα τα μοντέλα. Δες ας πούμε το προηγούμενο Toyota Prius Prime. Εντάξει, το Prime είχε και άλλα σχεδιαστικά τερτίπια, οπότε το μόνο που του έλειπε ήταν το πίσω μονοκόμματο φως. Αλλα αμάξια πάλι έχουν την σχεδιαστική ιδέα χωρίς όμως το φως. Όπως το 208 που ενώνει τα δύο πίσω φώτα με μια σκούρα φάσα και το κάνει πολύ πιο όμορφο απ`ότι χωρίς, τόσο που όταν η φάσα φαίνεται περισσότερο, κόντρα στα ανοιχτά χρώματα όπως το άσπρο, το αμάξι «δείχνει» περισσότερο απ`ότι όταν «χάνεται» στα σκούρα.
Εσύ όμως τι λες; Σου αρέσει το μονοκόμματο πίσω φως; Και ποιο μοντέλο δείχνει να του ταιριάζει καλύτερα;