ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Μπρος ή πίσω;
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Μπρος ή πίσω;

3.705 Επισκέψεις στο άρθρο (19/6/2015)

Ας φύγουν τα σεξιστικά υπονοούμενα από το μυαλό και ας επικεντρωθούμε στην στη διαφορά φιλοσοφίας, αλλά και τιμής, που έχει η πισωκίνητη Toyota GT86 με το προσθιοκίνητο VW Golf GTΙ…

Γιατί να δώσεις 5.000 ευρώ περισσότερα από ένα Golf GTi με τα 220 τουρμπισμένα άλογα για να πάρεις το σπορ μοντέλο της Toyota με 20 λιγότερα άλογα και χωρίς τη ροπή του turbo; Γιατί να πας σε ένα πιο αργό και δύσκολο στον οριακό χειρισμό του μοντέλο, τη στιγμή που με λιγότερα λεφτά παίρνεις κάτι πιο γρήγορο και πιο πρακτικό; Μήπως η απάντηση είναι αλλού;
Θυμίζουμε το θέμα που είχαμε κάνει στην θρυλική ανάβαση της Πάρνηθας με χρονομέτρηση του προσθιοκίνητου VW Golf GTΙ (με κιβώτιο DSG) και της πισωκίνητης Toyota GT86. Το γερμανικό μοντέλο για τα 10,8 χλμ. από το parking του τελεφερίκ μέχρι την Αγ. Τριάδα είχε γράψει 6Ά:50ΆΆ και μάλιστα με… το ένα χέρι, όπως χαρακτηριστικά είχαμε γράψει. Η GT86 ήταν 6 δλ. πιο αργή και με τις παλάμες των χεριών κάθιδρες, μιας και ο έλεγχος της ουράς απαιτεί ιδιαίτερη τεχνική. 
Εσείς τι θα διαλέγατε; Ακόμη και αν τα λεφτά ήταν ίδια, δεν είναι λίγοι αυτοί, που θα έκλειναν τα μάτια και θα διάλεγαν το Golf. Kαι γιατί όχι; Έχει το όνομα, έχει και τη χάρη. Ο turbo κινητήρας του προσφέρει εκπληκτικές επιδόσεις, φοβερή ροπή και δυνατές συγκινήσεις κάθε φορά, που πατάς το γκάζι. Το μεγάλο του μυστικό είναι πως σε κάνει μάγκα μόνο του: Mε στοιχειώδη οδηγική ικανότητα από πλευράς οδηγού, θα χαρίσει απόλαυση, που σε άλλα αυτοκίνητα χρειάζεται εμπειρία και γνώση για να την νιώσεις. Όπως στην περίπτωση της GT86. Οι Ιάπωνες αποφάσισαν πως αρκετά «έπαιξαν» με τα γρήγορα μικρομεσαία χάτσμπακ. Εξάλλου ένα Auris GTI ή ΤS ή όπως αλλιώς μπορεί να λεγόταν, θα ήταν μάλλον εκτός χαρακτήρα του μικρομεσαίου Toyota, που δίνει έμφαση στην ποιότητα, στην άνεση και στην τεχνολογία.
Έτσι, η Toyota για ένα σπορ μοντέλο γύρισε στις ένδοξες μέρες της πίσω κίνησης. Για τα σημερινά turbo δεδομένα, η GT86 δεν δείχνει ιδιαίτερα γρήγορη στις χαμηλές στροφές, αφού δείχνει να λείπει η ροπή. Το υψηλόστροφο 2λιτρο μοτέρ των 200 ίππων δείχνει να δίνει περισσότερη προσοχή στη λεπτομέρεια από ότι στις επιδόσεις. Είναι boxer (οι κύλινδροι έχουν επίπεδη διάταξη) και άρα κάθεται χαμηλά κατεβάζοντας το κέντρο βάρους και επιτρέποντας καλύτερο ζύγισμα. Καλύτερο ζύγισμα εξασφαλίζει και η πίσω κίνηση, η οποία εξασφαλίζει επίσης και ένα άριστο τιμόνι απαλλαγμένο από ανεπιθύμητα φαινόμενα, όπως το «ψάρεμα» των δυνατών προσθιοκίνητων. Και έτσι μπορεί το GTI να κερδίζει σε απόλυτες επιδόσεις, η GT86 όμως κερδίζει στην οδηγική συμπεριφορά και στη χαρά της γνήσιας σπορ οδήγησης. 
Η Toyota με την GT86 υπενθύμισε πως η απόλαυση δεν είναι στην ευθεία, αλλά στις στροφές, πως αν θες να οδηγείς σπορ δεν θες να είσαι στο αυτοκίνητο που πας τα παιδιά στο σχολείο και πως αν ψήνεσαι για κάτι διαφορετικό, καλό είναι να πάρεις κάτι διαφορετικό. Με αυτό το πρίσμα λοιπόν η GT86 μπορεί να υστερεί λίγο σε επιδόσεις κερδίζει όμως σε όλα τα άλλα. Και για αυτό «μιλάει» κατΆ ευθείαν στην καρδιά μου. Μπορεί να έχασα το ματς, αλλά έπαιξα φαντεζί ποδόσφαιρο και το χάρηκα περισσότερο από ένα κουτσου-κουτσου παιχνίδι σκοπιμότητας. 
Το θέμα όμως είναι πιο μοντέλο «μιλάει» σε εσάς; Για σκεφτείτε λοιπόν: Toyota GT86 ή VW Golf GTI; Tι λέτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
NEXEN NFERA PRIMUS