Τα ηλεκτρικά μεταχειρισμένα πουλάνε φθηνά στην Ευρώπη, πόσο «καπέλο» όμως θα φάνε ως μεταχειρισμένα εισαγωγής στην Ελλάδα;
Φθηνά έξω και μόλις «πατάνε» Ελλάδα... πανάκριβα!
Η λύση στο φθηνό ηλεκτρικό είναι το μεταχειρισμένο ηλεκτρικό. Αυτό είναι το μήνυμα ελπίδας που ξεκινάει να φαίνεται στις ευρωπαϊκές αγορές με τα πρώτα ηλεκτρικά να περνάνε μαζικά στην αγορά μεταχειρισμένων. Θα φτάσουν όμως τόσο φθηνά και στην Ελλάδα;
Τα νούμερα μιλάνε μόνα τους. Στις αγορές της Γερμανίας, της Αγγλίας, της Γαλλίας και του Βελγίου, οι ηλεκτρικές εκδόσεις είναι φθηνότερες από τις συμβατικές όταν μιλάμε για μεταχειρισμένα. Μοντέλα όπως το VW e-Golf, το Opel Mokka και ένα σωρό άλλα, πουλάνε από 3 έως 5.000 ευρώ φθηνότερα ως μεταχειρισμένα από ότι οι υβριδικές ή ακόμη και οι συμβατικές τους εκδόσεις βενζίνης.
Τουλάχιστον αυτό ισχύει σε μοντέλα που έχουν και ηλεκτρικές εκδόσεις και μπορεί να γίνει άμεση σύγκριση. Σε αμιγώς ηλεκτρικά η σύγκριση είναι πιο δύσκολη, όμως αυτό που ισχύε είναι πως η απαξίωσή τους είναι μεγαλύτερη από ότι άλλων αυτοκινήτων ίδιας κατηγορίας αλλά με υβριδικούς ή κινητήρες βενζίνης, ενώ συχνά ακόμη και τα diesel, που έξω δεν τα θέλει κανείς, κρατάνε περισσότερη αξία.
Το γιατί είναι πολύπλοκο, και έχει να κάνει με την ανταπόκριση της αγοράς αυτή ακριβώς της στιγμή στα μεταχειρισμένα. Υπάρχει μία κάμψη, λόγω ανησυχίας για το δίκτυο φόρτισης αλλά και επισκευής και συντήρησης στα παλιότερα ηλεκτρικά. Υπάρχει και ελλιπής ενημέρωση ως προς τις εγγυήσεις των μπαταριών, και έτσι πολλοί φοβούνται πως παρά τα 8 και 10 χρόνια εγγύηση για την μπαταρία, ίσως να μην ισχύσει στους δεύτερους ιδιοκτήτες.
Η ουσία είναι πως για μια αγορά που ψάχνει πρόσβαση στο ηλεκτρικό, αλλά δεν έχει, όσο οι τιμές ξεκινάνε από 40 και πλέον χιλιάδες ευρώ, το φθηνό ηλεκτρικό μεταχειρισμένο, είναι η καλύτερη είδηση από την νίκη της Παπαρίζου στη Eurovision. Όμως υπάρχει ένα πρόβλημα.
Αυτά τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα θα είναι μόνο εισαγωγής. Που σημαίνει πως οι τιμές τους δεν θα διαμορφωθούν ελεύθερα, όπως στις χώρες προέλευσής τους, όπου είναι χαμηλές. Αλλά θα περάσουν από το «φίλτρο» της εμπορίας μεταχειρισμένων εισαγωγής. Και εδώ υπάρχει ένας κίνδυνος.
Με την Ελλάδα να είναι ακόμη στο πρώτο σκαλοπάτι της ηλεκτροκίνησης, όταν η περισσότερη Ευρώπη έχει φτάσει στο πλατύσκαλο και ετοιμάζεται να στρίψει για τον επόμενο όροφο, τα ηλεκτρικά έχουν μια «αύρα», μια «ιδέα» ότι είναι εξωτικά, εξεζητημένα, προχωρημένα, για λίγους, γνώστες και τελικά «αξίζουν» παραπάνω. Όλα αυτά σε μια άβγαλτη αγορά σημαίνουν εύκολο «καπέλο» και μεγάλα κέρδη. Ναι, για τους εμπόρους η εισαγωγή ηλεκτρικών μεταχειρισμένων έχει το ρίσκο της μικρής αγοράς ηλεκτρικών στην Ελλάδα, μπορεί όμως να έχει και τεράστια κέρδη, ειδικά αφού τα αυτοκίνητα αυτά είναι τώρα φθηνά στην Ευρώπη.
Τι λες λοιπόν; Θα βρούμε λύση στο φθηνό ηλεκτρικό με τα μεταχειρισμένα; Ή θα φάνε τέτοιο καπέλο που θα πουλάει το Nissan Leaf για GT-R; Υπάρχει ελπίδα;