Πριν λίγες εβδομάδες, ο CEO της Ford, Jim Farley δήλωσε πως θέλει να δει τις Porsche, Mercedes & Aston Martin να ιδρώσουν με τα όσα θα καταφέρει η Mustang GTD των 800 ίππων. Ας δούμε για ποιους λόγους η Ford πιστεύει πως αυτό το νέο αυτοκίνητο θα καταφέρει να γίνει ο εφιάλτης των ευρωπαϊκών sportscars!
Ήταν 2021 σε μια αεροδυναμική σήραγγα στο Μίσιγκαν των ΗΠΑ, όπου μια χούφτα μηχανικών της Ford συγκεντρώθηκαν για να φέρουν εις πέρας μια αποστολή που φαινόταν αρχικά ένα άπιαστο όνειρο: μια Mustang που θα μπορεί να συναγωνιστεί τα γρηγορότερα ευρωπαϊκά σπορ αυτοκίνητα. Το τελικό δημιούργημα ήταν μια Mustang περιορισμένης έκδοσης αλλά εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων, η Mustang GTD.
«Αυτή είναι μια νέα προσέγγιση για εμάς. Δεν κατασκευάσαμε ένα αυτοκίνητο δρόμου για την πίστα, δημιουργήσαμε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο για το δρόμο». δήλωσε ο Jim Farley, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ford. Κάθε εξάρτημα της Mustang GTD έχει σχεδιαστεί με έναν μόνο σκοπό, να πηγαίνει πιο γρήγορα στην πίστα και να έχει περισσότερη τεχνολογία από τα αγωνιστικά στα οποία βασίζεται. Η Mustang GTD έχει κατασκευαστεί για να είναι η πιο γρήγορη Mustang που έχει κυκλοφορήσει ποτέ. Ας δούμε πώς τα καταφέρνει:
O V8 5,2 λίτρων κινητήρας έχει κομπρέσορα και αποδίδει 800 άλογα.
Η Mustang GTD γεννήθηκε όταν πάρθηκε η απόφαση να επιστρέψει η Mustang GT3 στο Le Mans το 2024 και θα τοποθετηθεί στην κορυφή της οικογένειας Mustang που περιλαμβάνει πλέον τόσο road-legal αυτοκίνητα όσο και αυτοκίνητα μόνο για πίστα. Αυτή η οικογένεια περιλαμβάνει την πρόσφατα αποκαλυφθείσα Mustang GT4, τη Mustang GT3, την επερχόμενη Mustang Dark Horse R και πολλά ακόμη αυτοκίνητα. Το όνομα GTD για αυτή τη νεότερη Mustang αναφέρεται στην αγωνιστική κατηγορία IMSA «GTD» για αυτοκίνητα που είναι κατασκευασμένα σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς της FIA GT3.
Κλειδί η καλή αεροδυναμική απόδοση
Ο σχεδιασμός της Mustang GTD εξυπηρετεί έναν σκοπό. Κάθε γραμμή βελτιώνει την αεροδυναμική της απόδοση στην πίστα, από το μπροστινό splitter, το καπό και τα φτερά μέχρι την υδραυλικά ελεγχόμενη πίσω ενεργή αεροτομή. Η Mustang GTD εκμεταλλεύεται την εκτεταμένη χρήηση ανθρακονήματος για την κατασκευή του αμαξώματος, ώστε να έχει μειωμένο συνολικό βάρος και χαμηλότερο κέντρο βάρους. Τα φτερά, το καπό, η θύρα του πορτ-μπαγκάζ, το μπροστινό σπλίτερ, ο πίσω διαχύτης και η οροφή είναι όλα κατασκευασμένα από carbon. Στο προαιρετικά διαθέσιμο αεροδυναμικό πακέτο, περιλαμβάνεται επίσης ένας δίσκος κάτω από το αυτοκίνητο που ενισχύει την αεροδυναμική απόδοση καθώς και μπροστινά πτερύγια που, μαζί με την πίσω αεροτομή, βοηθούν στην καλύτερη διαχείριση της ροής αέρα και ενισχύουν την αεροδυναμική ισορροπία του αυτοκινήτου.
Το τελικό αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι η παραγωγή τεράστιας κάθετης δύναμης που δίνει την δυνατότητα στο αυτοκίνητα να κινείται πιο γρήγορα στις στροφές και να σημειώνει γρήγορους χρόνους στις πιο απαιτητικές πίστες του κόσμου. Στην διάσημη πίστα του Nurburgring, η Ford θέλει να πετύχει χρόνο μικρότερο των 7 λεπτών.
Εξαιρετικές επιδόσεις και τεχνολογία
Η Mustang GTD τροφοδοτείται από έναν ειδικά σχεδιασμένο κομπρεσοράτο V8 5,2 λίτρων κινητήρα με διπλές εισόδους αέρα, ο οποίος εξοπλίζεται για πρώτη φορά σε road-legal Mustang με σύστημα λαδιού κινητήρα ξηρού κάρτερ για να έχει ο κινητήρας σωστή λίπανση κατά τη διάρκεια συνεχών και απαιτητικών στροφών. Η κόκκινη γραμμή του κόφτη βρίσκεται στις 7.500 σ.α.λ. και η Ford υπόσχεται πως το αυτοκίνητο προσφέρει εξαιρετική ηχητική απόλαυση μέσω του συστήματος εξάτμισης από τιτάνιο που αυτό διαθέτει. Με 800 ίππους, η GTD είναι η υψηλότερης ιπποδύναμης Mustang που έχει αναπτυχθεί ποτέ από τη Ford.
Όλη αυτή η ισχύς αποστέλλεται από τον κινητήρα στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου 8 ταχυτήτων που επιλέχθηκε γιατί προσφέρει σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους 50/50. Οι εξαιρετικές επιδόσεις της Mustang GTD ενισχύονται περαιτέρω από μια υπερσύγχρονη ημιενεργή ανάρτηση που μπορεί να προσαρμόσει τόσο τις διαδρομές των ελατηρίων όσο και την απόσταση από το έδαφος, η οποία, στο Track Mode, μπορεί να μειωθεί έως και κατά 40 χιλιοστά πιο χαμηλά σε σχέση με τη Mustang GT.
Η Mustang GTD εξασφαλίζει μεγάλη πρόσφυση στο δρόμο και ευστάθεια στις στροφές χάρη στα μπροστινά ελαστικά φάρδους 325 χιλιοστών – το ίδιο φάρδος έχουν τα πίσω ελαστικά του Ford GT – ενώ τα πίσω έχουν φάρδος 345 χιλιοστά. Τα λάστιχα τοποθετούνται σε σφυρήλατες ζάντες από αλουμίνιο 20 ιντσών ή σε ζάντες μαγνησίου που προσφέρουν τον ιδανικό συνδυασμό βάρους και αντοχής και έχουν παρόμοια σχεδίαση με την αγωνιστική Mustang GT3. Μέσα στους τροχούς υπάρχουν τεράστια κάρμπον-κεραμικά φρένα Brembo, τα οποία απορρίπτουν πιο εύκολα την θερμότητα με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να φρενάρει καλύτερα και πιο σταθερά. Η θερμότητα των πίσω φρένων αποβάλλεται με τη βοήθεια αεραγωγών ψύξης που είναι τοποθετημένοι κάτω από την πίσω ανάρτηση.
Ακόμη, η μπροστινή ανάρτηση με κοντό βραχίονα παρέχει βελτιωμένη πλευρική ακαμψία ειδικά στις στροφές υψηλής ταχύτητας. Η πίσω ανάρτηση έχει διάταξη pushrod και βραχίονα παλινδρόμησης, όπου οι εσωτερικοί αποσβεστήρες κραδασμών του συστήματος Adaptive Spool Valve και το πηνίο πάνω από τα ελατήρια είναι διατεταγμένα σε εγκάρσια διάταξη. Η μοναδική αυτη αρχιτεκτονική δημιουργεί αναλογία κίνησης από το ωστήριο προς τον αποσβεστήρα σε αναλογία 1:1, ώστε το αυτοκίνητο να ανταποκρίνεται με ακρίβεια στις συνθήκες της πίστας.
Σπορ και στο εσωτερικό
Η καμπίνα είναι κατασκευασμένη από υλικά υψηλής ποιότητας, συμπεριλαμβανομένου του suede Miko σε συνδυασμό με δέρμα και ανθρακόνημα, την στιγμή που δεν λείπουν οι απαραίτητες ψηφιακές οθόνες. Τα καθίσματα RECARO είναι ειδικά σχεδιασμένα για την πίστα και συνδυάζονται με 3D-printed paddle shifters από τιτάνιο και περιστροφικό επιλογέα κατασκευασμένα από εξαρτήματα τιτανίου από μαχητικό Lockheed Martin F-22. Το πίσω κάθισμα έχει αφαιρεθεί για μείωση του βάρους και για να αυξηθεί ο χώρος αποσκευών.
Η Mustang GTD θα είναι διαθέσιμη με πολλούς εσωτερικούς χρωματικούς συνδυασμούς και σε διάφορα πακέτα ειδικών επιλογών που πηγαίνουν την εξωτερική του εμφάνιση σε άλλο επίπεδο. Το αυτοκίνητο μπορεί επίσης να παραγγελθεί σε οποιοδήποτε χρώμα. Αυτές οι επιλογές επιτρέπουν στους αγοραστές να εξατομικεύσουν το αυτοκίνητό τους και να το κάνουν εντελώς μοναδικό. Οι τιμές του θα αρχίζουν από τις 300.000 ευρώ και οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2024 το νωρίτερο.