ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σου φαίνονται τώρα χαμηλά τα όρια ταχύτητας; Ετοιμάσου για χαμηλότερα

6.227 Επισκέψεις στο άρθρο (14/4/2024)
Σου φαίνονται τώρα χαμηλά τα όρια ταχύτητας; Ετοιμάσου για χαμηλότερα

- Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας στην Ευρώπη (πέρα από την ασφάλεια, για το περιβάλλον)
- Πολλές χώρες κατεβάζουν το όριο στα 80 χλμ./ώρα κοντά σε κατοικημένες περιοχές
- Βάζουν όριο τα 30χλμ. μέσα στην πόλη ακόμη και σε λεωφόρους 2πλής όπως η Συγγρού
- Οι παλιοί στόλοι (αυτοκίνητα μεγάλης ηλικίας) είναι extra λόγος για χαμηλότερα όρια

Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας στην Ευρώπη (πέρα από την ασφάλεια, για το περιβάλλον)

Πόσες θυσίες είσαι έτοιμος να κάνεις για το περιβάλλον; Κι αν δεν αντέχει η τσέπη σου να αγοράσεις καινούργιο για να μη ρυπαίνει, πόσο αντέχει η υπομονή σου να «σέρνεσαι» στο δρόμο για να σώσεις το περιβάλλον; Τι λες, θα κόψεις ταχύτητα για να γίνεις πιο «πράσινος»;
 
Η γκρίνια για τα όρια στην Ελλάδα είναι μεγάλη και γνωστή. Κανείς δεν έχει πειστεί ότι τα όρια τοποθετούνται με κάποια μελέτη για το πόση ταχύτητα είναι ασφαλής για το σημείο του δρόμου. Βλέπεις 80 στην άπλα της Εθνικής, και βλέπεις 80 πάλι στον επαρχιακό, σε ζιγκ ζαγκ και τυφλό σημείο. Ότι νά`ναι. Μπορείς λοιπόν να πάψεις να γκρινιάζεις για την έλλειψη μελέτης που σε βάζει να «σέρνεσαι» στην Εθνική για την ασφάλειά σου. Μπορείς να αρχίσεις να γκρινιάζεις γιατί τα όρια στην Ευρώπη, και προσεχώς και εδώ, αλλάζουν για να προστατέψουν το περιβάλλον.

Πολλές χώρες κατεβάζουν το όριο στα 80 χλμ./ώρα κοντά σε κατοικημένες περιοχές

Ήδη πολλές χώρες μειώνουν τα όρια στις Εθνικές οδούς για να πετύχουν χαμηλότερους ρύπους. Δεν είναι καπρίτσιο, είναι η συμφωνία που έχουν κάνει όλες οι χώρες να μειώσουν τους ρύπους τους μέχρι το 2050, στην προσπάθεια να συγκρατήσουν την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη. Είναι όμως και η ανησυχία πως εκτός από τον πλανήτη, πάσχει και η υγεία των πολιτών, που πρέπει ένα κράτος να πληρώσει για να θεραπεύσει. Και έτσι με αρχή τις κατοικημένες περιοχές, σε πολλές χώρες τα όρια των εθνικών οδών πέφτουν στα 80.

Βάζουν όριο τα 30χλμ. μέσα στην πόλη ακόμη και σε λεωφόρους 2πλής κατεύθυνσης

Και αν δεν σε πειράζει που θα κάνεις 10-15 χιλιόμετρα δρόμο, όσο η Εθνική περνάει έξω από κάποια πόλη, με μόλις 80 χλμ./ώρα, αν μπεις μέσα, θα πηγαίνεις με 30. Ο συνδυασμός «καλύτερη ασφάλεια-καθαρότερος αέρας» έχει γίνει το σύνθημα που έχει ρίξει σε πολλές πόλεις της Μ. Βρετανίας τα όρια στα 30 χλμ./ώρα από τα 40 και τα 50. Ήδη στο Λονδίνο μεγάλοι οδικοί άξονες, σκέψου τη Συγγρού ή την Κηφισίας, έχουν όριο τα 30.

Στο μέτωπο υπέρ του περιβάλλοντος, η χαμηλή ταχύτητα θεωρητικά πετυχαίνει δύο καλά. Μικρότερη κατανάλωση και άρα λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, με θετικό αντίκτυπο για την υπερθέρμανση του πλανήτη και χαμηλότερους ρύπους, αυτούς που ελέγχει η νόρμα Euro, που είναι επικίνδυνοι για την υγεία. Είναι και μία απάντηση των κυβερνήσεων στους κατασκευαστές και τους οδηγούς. Αφού το Euro7 θα έχει ελάχιστα μοντέλα που το πληρούν, και τα αυτοκίνητα σε πολλές χώρες παραμένουν παλιά, χαμηλώνοντας τα όρια, απαντούν στους γηραιούς στόλους. Αφού τα αμάξια είναι παλιά, θα πηγαίνουν πιο αργά. Και μαζί τους και τα καινούργια, τα ηλεκτρικά που δεν εκπέμπουν ρύπους!
 
Είσαι έτοιμος να «κόψεις» ταχύτητα για το περιβάλλον, για την υγεία σου και την ασφάλειά σου; Στην βόρεια Ευρώπη φαίνεται πως παρά τις αρχικά μεγάλες γκρίνες, ο κόσμος τελικά υπακούει. Στην Ελλάδα όμως; Για φαντάσου να μπορείς να πας 120 μόνο μετά τη Μαλακάσα, και κάθε φορά που βλέπεις σπίτι δίπλα στην Εθνική το όριο να πέφτει πάλι στα 80. Θα το άντεχες;

Mercedes
EGYHSH ELASTIKON