Τώρα που ακόμα και η BMW Σειρά 1 αλλάζει ρότα και επιλέγει την προσθιοκίνηση, η Alfa Romeo λέγεται πως «χτίζει» τη νέα Giulietta σε καινούργια θεμέλια με την κίνηση πίσω. Πόσο στενούς δεσμούς αποκτούν Giulietta και Giulia και τελικά σε πόσο καλό μπορεί να της βγει αυτή η αλλαγή;
Η Alfa Romeo δε ζει πια τις ένδοξες στιγμές του παρελθόντος, έχοντας ουσιαστικά μια κατακερματισμένη γκάμα τεσσάρων μοντέλων (σ.σ. στην ουσία τριών μιας και περιλαμβάνουμε και την 4C σε αυτά τα μοντέλα). Τι κι αν ήρθαν η Giulia και η Stelvio -το πρώτο SUV της μάρκας-, ακρογωνιαίος λίθος των Ιταλών παραμένει η Giulietta, παρά τα 9 χρόνια παρουσίας στις αγορές και τον έντονο ανταγωνισμό που συνεχώς ανανεώνεται σε όλα τα επίπεδα. Όμως η ώρα που η σκυτάλη θα περάσει στην ολοκαίνουργια 2η γενιά της Giulietta πλησιάζει, όπως άλλωστε μας είχε αποκαλύψει την 1η Ιουνίου 2018 ο αποβιώσας πρώην CEO του FCA Group, κος Σέρτζιο Μαρκιόνε.
Οι ψίθυροι για την επερχόμενη Giulietta δίνουν και παίρνουν: υπάρχουν υποστηρικτές της ιδέας για πέρασμα του ιταλικού μικρομεσαίου στην κλάση των Crossover εντούτοις πληροφορίες από το εξωτερικό λένε πως αυτό το σενάριο δεν τυγχάνει ιδιαίτερης αποδοχής. Aλλωστε, η πρωτότυπη Tonale που είδαμε τον περασμένο Μάρτιο στη Γενεύη θα περάσει ξεχωριστά στην παραγωγή, αποτελώντας την υβριδική πρόταση των Ιταλών στα μικρά SUV. Παίρνοντας ως δεδομένο, λοιπόν, ότι ο διάδοχος της Giulietta αναμένεται να είναι… γνήσιος, ήτοι «μικρομεσαίος», συγκεντρώσαμε μερικές πολύ σημαντικές πληροφορίες.
Καταρχάς, η επερχόμενη Giulietta θα βασίζεται σε νέο δάπεδο. Τα τινά είναι δύο: η πλατφόρμα Small Wide του FCA Group, η οποία χρησιμοποιείται από τα Fiat 500X και Jeep Renegade, ή μια κοντύτερη version του δαπέδου Giorgio της Giulia. Σε κάθε περίπτωση θα υπάρχει δυνατότητα κίνησης στους πίσω τροχούς, αλλάζοντας ουσιαστικά ό,τι ξέραμε μέχρι σήμερα για το μικρομεσαίο της Alfa Romeo.
Η «στροφή» αυτή θα επηρεάσει σαφώς και τη σχεδίαση, αφού οι αναλογίες θα τροποποιηθούν, διότι ο κινητήρας θα τοποθετείται πλέον κατά το διαμήκη άξονα. Το καπό θα μεγαλώσει, θα μακρύνει και θα δίνει ένα στιλ περισσότερο αναγνωρίσιμο σε κουπέ σχήματα. Και θα αλλάζουν και οι λεπτομέρειες. Για παράδειγμα: η απόσταση ανάμεσα στην εμπρός κολώνα και τον εμπρός τροχό θα μεγαλώσει και θα φτάνει ή και θα ξεπερνά τους 20 πόντους. Μέσες άκρες η Giuletta θα έρθει πιο κοντά στο σουλούπι της Giulia, χωρίς φυσικά τον τρίτο όγκο στο πίσω μέρος. Πάμε τώρα και στο πιο σημαντικό.
Η νέα Alfa Romeo Giulietta, αν επιβεβαιωθούν τα παραπάνω προγνωστικά, θα παίζει κυριολεκτικά χωρίς αντίπαλο στα πισωκίνητα μικρομεσαία, μετά και την παρουσίαση της νέας προσθιοκίνητης Σειράς 1 της BMW. Τι μένει, λοιπόν, για να πετύχει η συνταγή και να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προοπτικές για κορυφαία αίσθηση οδήγησης, ευελιξίας και σπορ χαρακτήρα, που είναι και τα στοιχεία ταυτότητας της ιταλικής φίρμας; Σωστοί κινητήρες από το κάτω έως το άνω άκρο. Και η Alfa Romeo τους έχει. Η καινούργια Giulietta μπορεί να πάρει εκδόσεις του «φρέσκου» Τ4 τετρακύλινδρου turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,33 λίτρων ισχύος 180 ίππων με 270 Nmροπής και του γνώριμου 1,6 λτ. ντίζελ με 120 άλογα (σ.σ. μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν σενάρια για το πέρασμα του Τ4 και στη Giulia). Δεν αποκλείεται μάλιστα να δούμε και τον Τ3 τρικύλινδρο 1.000άρη των 120 ίππων με 190 Nm ροπής σε μια προσπάθεια περαιτέρω downsizing, που επικρατεί άλλωστε στις τάξεις των μικρομεσαίων (βλ. Ford Focus 1.0 Ecoboost, Audi A3 1.0 TFSI, VW Golf 1.0 TSI κ.λπ.). Για το άνω άκρο, η κορυφαία Giuletta Q αναμένεται να χρησιμοποιήσει μια βελτιωμένη εκδοχή του δίλιτρου συνόλου των 200 ίππων της Giulia, αν θέλει να κοιτάξει στα μάτια μοντέλα όπως η Mercedes-AMG A 35, το Audi S3, το Ford Focus ST κ.λπ. ενώ σημαντικό ατού είναι και η stand by τετρακίνηση που θα έχει λόγω δαπέδου, υποθέτοντας ότι στοχεύει ακόμα ψηλότερα (AMG A 45, Audi RS3 κ.ο.κ.).
Εν κατακλείδι, η νέα Giulietta και η Giulia φαίνεται να έχουν πολλά σημεία επαφής, με την πρώτη να διαθέτει επιπλέον και το αβαντάζ των πιστών ακολούθων. Η αλλαγή σελίδας με την κίνηση στον πίσω άξονα, μόνο καλό μπορεί να κάνει στη μάρκα που αυτή τη στιγμή χρειάζεται πιο πολύ από ποτέ ένα κερδισμένο στοίχημα. Θα το καταφέρει όμως;
Και, τελικά, εσείς θέλετε να δείτε τη νέα Giulietta να μένει στην κατηγορία των μικρομεσαίων ή μήπως θα ήταν καλύτερα να περάσει στα SUV με ό,τι αυτό σημαίνει για την αύξηση της απόστασης της από το έδαφος και την προσθήκη πιο off road χαρακτηριστικών, μια συνταγή δοκιμασμένη στη μεγαλύτερη Stelvio;
Δυστυχώς,αναμένω 2 περίπου χρόνια τη νέα giulietta,για να αποκτήσω τη μάρκα που απο μικρό παιδί επιθυμούσα,αλλά...τζίφος!!!!Μόνο πλάνα και υποσχέσεις...'Ασε που η καινούργια,όποτε έρθει,από ότι διαβάζω,θα είναι πολύ πιο ακριβή!!Premium, γαρ!!!!Από την άλλη,η απόκτηση της υπάρχουσας σε βενζίνη με 120 άλογα,τέλη κυκλοφορίας 400 Ε,κόστος 18000 Ε τουλάχιστον και τεχνολογία δεκαετίας πλέον,δν νομίζω να αποτελεί λογική κίνηση...Οπότε,αναγκάζομαι να στραφώ αλλού...
είθε να έρθουν όλα αυτά που αναφέρονται στο άρθρο οσο πιο γρήγορα γίνεται….αυτοκίνητα Αλφα, πολύ μπροστά από τον ανταγωνισμό σε σχεδίαση και σε μηχανικά μέρη... πραγματικα πρεμιουμ αυτοκίνητα...χαιρεσαι να τα βλέπεις να τα εχεις να τα οδηγεις..τι να λεμε τωρα….
PF@....την Έχω εδώ και ένα χρόνο..με 120 άλογα στον πιο αξιόπιστο κινητήρα tjet ..με 258 ευρω τέλη το χρόνο κ με μηχανικά μέρη πολύ μπροστα του ανταγωνισμου ακομη κα σε μοντελα που παρουσιάστηκαν το 2019 ...την καμαρώνω κ την χσιρομαι κάθε μέρα κ πιο πολύ....ναι με κόστος 18000 ευρώ....τι να λέμε τώρα..!
.....Πολυ αργουν οι Ιταλοι!!!!.... Για την Giulietta το ακουμε εδω και σχεδον τρια χρονια, ενω το μοντελο εχει κλεισει δεκαετια!!!! Μαλλον η Fiat δεν υπολογιζει και πολυ στη Alfa Romeo, η ειναι ανικανη να την αξιοποιησει εμπορικα. Το ιδιο και με την Lancia. Mετα απο πολλους αποτυχημενους πειραματισμους τα τελευταια χρονια, την εχει μαλλον εγκαταλειψει. Αν δεν μπορει, ας βαλει πωλητηριο, και να τα παρει αυτα τα σπουδαια brand names μια πιο σοβαρη εταιρεια!
Δυστυχώς,αναμένω 2 περίπου χρόνια τη νέα giulietta,για να αποκτήσω τη μάρκα που απο μικρό παιδί επιθυμούσα,αλλά...τζίφος!!!!Μόνο πλάνα και υποσχέσεις...'Ασε που η καινούργια,όποτε έρθει,από ότι διαβάζω,θα είναι πολύ πιο ακριβή!!Premium, γαρ!!!!Από την άλλη,η απόκτηση της υπάρχουσας σε βενζίνη με 120 άλογα,τέλη κυκλοφορίας 400 Ε,κόστος 18000 Ε τουλάχιστον και τεχνολογία δεκαετίας πλέον,δν νομίζω να αποτελεί λογική κίνηση...Οπότε,αναγκάζομαι να στραφώ αλλού...
είθε να έρθουν όλα αυτά που αναφέρονται στο άρθρο οσο πιο γρήγορα γίνεται….αυτοκίνητα Αλφα, πολύ μπροστά από τον ανταγωνισμό σε σχεδίαση και σε μηχανικά μέρη... πραγματικα πρεμιουμ αυτοκίνητα...χαιρεσαι να τα βλέπεις να τα εχεις να τα οδηγεις..τι να λεμε τωρα….
PF@....την Έχω εδώ και ένα χρόνο..με 120 άλογα στον πιο αξιόπιστο κινητήρα tjet ..με 258 ευρω τέλη το χρόνο κ με μηχανικά μέρη πολύ μπροστα του ανταγωνισμου ακομη κα σε μοντελα που παρουσιάστηκαν το 2019 ...την καμαρώνω κ την χσιρομαι κάθε μέρα κ πιο πολύ....ναι με κόστος 18000 ευρώ....τι να λέμε τώρα..!
St@...να την χαίρεσαι...η πιο πρόσφατη έκδοση με περιβαλλοντικές προδιαγραφές euro 6d-temp έχει τέλη κυκλοφορίας 400 κάτι ευρώ...το έχω ψάξει...
.....Πολυ αργουν οι Ιταλοι!!!!.... Για την Giulietta το ακουμε εδω και σχεδον τρια χρονια, ενω το μοντελο εχει κλεισει δεκαετια!!!! Μαλλον η Fiat δεν υπολογιζει και πολυ στη Alfa Romeo, η ειναι ανικανη να την αξιοποιησει εμπορικα. Το ιδιο και με την Lancia. Mετα απο πολλους αποτυχημενους πειραματισμους τα τελευταια χρονια, την εχει μαλλον εγκαταλειψει. Αν δεν μπορει, ας βαλει πωλητηριο, και να τα παρει αυτα τα σπουδαια brand names μια πιο σοβαρη εταιρεια!
Ούτε κατά διάνοια SUV και crossover. Αυτά είναι για άλλους!