Το αυτοκίνητο του οποίου οι αφίσες στόλιζαν πολλά παιδικά δωμάτια για δεκαετίες, θα επιστρέψει τα επόμενα χρόνια ως 100% ηλεκτρικό αλλά με ρετρό σχεδίαση.
Θέμα χρόνου είναι η αναγέννηση της Delta, όπως επιβεβαίωσε ο CEO της Lancia, Luca Napolitano σε ιταλικό μέσο την προηγούμενη εβδομάδα. Ο ίδιος δεν παρέλειψε να υποσχεθεί πως η νέα Delta θα φτάσει στην αγορά το 2026 και θα πρόκειται «για μια αυθεντική Delta, ένα συναρπαστικό αυτοκίνητο, ένα μανιφέστο προόδου και τεχνολογίας», διαβεβαιώνοντας επίσης πως θα είναι 100% ηλεκτρική. Ας πάμε όμως να θυμηθούμε λίγα πράγματα για την ιστορία της και την κληρονομιά που θα φέρει μαζί της η νέα γενιά.
Η ιστορία της θρυλικής Lancia Delta ξεκινά το 1979, όταν παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης αλλά τα βλέμματα στράφηκαν στην Ιταλίδα καλλονή το 1986, με την έλευση της Delta 4WD, η οποία βασιζόταν στην αλλά οι μηχανικοί είχαν την φαεινή ιδέα να τοποθετήσουν σύστημα τετρακίνησης και έναν 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με 8βάλβιδη κεφαλή που απέδιδε 165 ίππους. To 1987, ήρθε η «Integrale», με πιο φουσκωμένο αμάξωμα και πλήθος αεραγωγών, σκληρότερη ρύθμιση της ανάρτησης και κινητήρα 185 ίππων, το 1989, ήρθε η «HF Integrale 16v» με φαρδύτερο αμάξωμα, ενισχυμένες αντιστρεπτικές, διαφοροποιημένο σύστημα τετρακίνησης και στήσιμο βγαλμένο από τις ειδικές διαδρομές με το μοτέρ να αποδίδει 200 άλογα.
O ερχομός της «Deltona»
Η κορυφαία έκδοση της Lancia Delta παρουσιάστηκε στις αρχές του ΄90 και ονομάζεται HF Integrale Evoluzione ή αλλιώς «Deltona». Το αμάξωμα ήταν ακόμα πιο «μυώδες» με ξεκάθαρη «rally car» αισθητική, ενώ συνοδευόταν από διαφορετική ανάρτηση, ισχυρότερα φρένα με τετραπίστονες εμπρός δαγκάνες και ανασχεδιασμένο σύστημα διεύθυνσης. Κάτω από το καπό βρισκόταν ο ίδιος 16βάλβιδος κινητήρας, ο οποίος με μερικές αναβαθμίσεις στο σύστημα εξάτμισης απέδιδε πλέον 210 ίππους. Το καλοκαίρι του 1993, η Lancia παρουσίασε την τελευταία έκδοση «Evo II» με σήμα κατατεθέν τις ζάντες 16 ιντσών, σε αντίθεση με τις μέχρι τότε 15άρες. Εξοπλιζόταν με παρόμοιο 2λιτρο 16βάλβιδο, ο οποίος απέδιδε πλέον 215 ίππους, ενώ τοποθετήθηκε νέα ECU της Magneti-Marelli και καταλυτικός μετατροπέας. Οι εκδόσεις Evoluzione Ι και ΙΙ αποτελούν σήμερα δύο από τα πιο ποθητά αυτοκίνητα του πλανήτη, μιας και είναι αρκετά σπάνια, με τα αντίτυπα που βγήκαν από το εργοστάσιο να είναι 5.619 και 4.223 αντίστοιχα.
H Ιταλίδα με τα 6 συνεχόμενα πρωταθλήματα
Η Lancia Delta HF Integrale έχτισε μεγάλο μέρος της κληρονομιάς της πάνω στις αγωνιστικές της επιτυχίες και δικαιολογημένα. Με την έναρξη της Group A εποχής, κατάφερε να κερδίσει έξι συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών, από το 1987 έως και το 1992, ρεκόρ που παραμένει άπιαστο ακόμα και σήμερα. Από τα έξι χρόνια της απόλυτης κυριαρχίας στους κατασκευαστές, τα πέντε συνοδεύτηκαν και από πρωταθλήματα οδηγών της ίδιας εταιρείας, με τον Juha Kankkunen να κατακτά τρία και τον Miki Biasion δύο.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Τι πρέπει να περιμένουμε από τη νέα Lancia Delta
Οι πληροφορίες που υπάρχουν αυτή την στιγμή για τη νέα Delta είναι λιγοστές, πράγμα απολύτως λογικό με δεδομένο, πως το αυτοκίνητο δεν αναμένεται να κάνει σύντομα το ντεμπούτο του. Την ίδια στιγμή, θεωρείται σίγουρο πως η νέα γενιά θα βασιστεί πάνω σε μια πλατφόρμα τoυ ομίλου Stellantis (Peugeot, Citroen, DS, Fiat, Alfa Romeo), με κάποιες διαρροές να κάνουν λόγο πως το δάπεδο αυτό θα είναι το STLA Medium, μια εξέλιξη της πλατφόρμας eVMP. H Corriere della Sera ισχυρίζεται πως το νέο δάπεδο θα μπορεί να εξοπλιστεί με μπαταρίες solid-state που θα προσφέρουν αυτονομία 700 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση.
Θα δούμε νέα Delta Ιntegrale;
Mπορεί αυτή την στιγμή να έχει επιβεβαιωθεί μόνο ο ερχομός της Delta, θεωρείται όμως απίθανο ο όμιλος Stellantis να μην δώσει το πράσινο φως για να κατασκευαστεί μια πιο σπορ έκδοση Integrale. Μια νέα Lancia Delta Integrale θα σκόρπιζε των ενθουσιασμό στους φίλους των rally, ενώ και οι συλλέκτες θα έσπευδαν να αγοράσουν το νέο μοντέλο, ίσως για να το τοποθετήσουν δίπλα στο προηγούμενο. Επίσης, λαμβάνοντας υπόψη πως η ηλεκτρική τεχνολογία θα έχει προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό τα επόμενα χρόνια, η Lancia θα μπορούσε να προσφέρει στη νέα Delta Integrale ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο υψηλής ισχύος σε συνδυασμό με μπαταρίες που θα προσφέρουν μεγάλη αυτονομία και θα είναι πιο ελαφριές σε σχέση με τις σημερινές.
Νέα εποχή, νέες συνήθειες για την Lancia Delta!
- Όταν έγινε η αρχή το 1979
- Ο ερχομός της Integrale και της «Deltona»
- Η μεγάλη κληρονομιά της στους αγώνες
- Νέα γενιά: Hλεκτρική, σε δάπεδο της Stellantis και με έκδοση Integrale
Μα καλά, ακόμη και ένας θρύλος σαν την Delta θα γίνει ηλεκτρικό; Θα μπορέσει η ηλεκτρική Delta να μπει στην καρδιά μας όπως η προηγούμενη; Θα έχει επιτυχία;