Πρεμιέρα έκανε η νέα Mercedes E-Class Estate, όντας μεγαλύτερη από το προηγούμενο μοντέλο, διαθέτοντας τρεις οθόνες και μία κάμερα για selfie, όπως η σεντάν, ενώ θα προσφέρεται στην Ευρώπη με βενζίνη, diesel αλλά και ως Plug-in υβριδική.
Πριν από περίπου δύο μήνες αποκαλύφθηκε η νέα Mercedes E-Class και σήμερα η γερμανική luxury μάρκα προχώρησε στην επίσημη παρουσίαση της βάγκον έκδοσης, γνωστής με το όνομα Mercedes E-Class Estate.
Περνώντας απευθείας στο κυρίως θέμα, η νέα Mercedes E-Class Estate έρχεται όντας μεγαλύτερη από το μοντέλου που αντικαθιστά. Το μεταξόνιό του έχει επεκταθεί κατά 22 χιλιοστά (2.961 χλστ.), ενώ το πλάτος κατά 28 χιλιοστά (1.880 χλστ.). Το μήκος είναι με τη σειρά του αυξημένο κατά 4 χιλιοστά (4.949 χλστ.), ενώ το ύψος κατά μόλις 1 χιλιοστό (1.469 χλστ.). Η αύξηση των διαστάσεων προσφέρει στους επιβάτες περισσότερους χώρους για τα πόδια και τους αγκώνες, ενώ μεγαλώνει και τον χώρο αποσκευών. Μιλώντας για αυτόν, με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους το πορτμπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει 615 λίτρα, αριθμός που αυξάνεται στα 1.830 λίτρα αν αναδιπλωθούν. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ επηρεάζεται μόνο στην PHEV έκδοση του γερμανικού luxury βάγκον λόγω του ηλεκτροκίνητου υβριδικού συστήματος, με τους αριθμούς να αναφέρουν 460 ή 1.785 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων. Σε κάθε περίπτωση η πρόσβαση στον χώρο αποσκευών γίνεται μέσω μιας ηλεκτρικά λειτουργικής πόρτας, που είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού.
Εξωτερικά, όπως ήταν αναμενόμενο η Mercedes E-Class Estate ακολουθεί την σεντάν έκδοση που ήδη γνωρίζουμε από τα τέλη του Απρίλη. Αξίζει να σημειωθεί πως το αμάξωμα είναι πιο κομψό από πριν, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί από το 0,27 στο 0,26. Οι τροχοί που υπάρχουν διαθέσιμοι ξεκινούν από τις 17 ίντσες (στάνταρ) αλλά δύναται να φτάσουν ακόμα και τις 21 ίντσες. Μέρος του στάνταρ εξοπλισμού είναι επίσης η πίσω αερανάρτηση για να κάνει ακόμα πιο εύκολα και άνετα τα ταξίδια (προαιρετική η ανάρτηση Airmatic).
Μέχρι τρεις οθόνες στο εσωτερικό και έξτρα κάμερα
Στο εσωτερικό το MBUX Superscreen είναι και πάλι πρωταγωνιστής. Αποτελείται από μια μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό και μια προαιρετική μπροστά από τον συνοδηγό, ωστόσο και ο οδηγός έχει μια ακόμη ψηφιακή οθόνη πίσω από το τιμόνι που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων. Μία κάμερα για selfie μπορεί επίσης να τοποθετηθεί στην καμπίνα, η οποία χρησιμεύει και για όσους θέλουν να συμμετάσχουν σε διαδικτυακά meeting μέσω του Zoom.
Βενζίνη, diesel και PHEV έως 313 ίππους
Στην Ευρώπη, η Mercedes θα πουλήσει αρχικά την ολοκαίνουργια E-Class Estate στις εκδόσεις E 200 (βενζίνη), E 220 d (diesel) και E 300 e (plug-in hybrid). Το βενζινοκίνητο μοντέλο χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,0 λίτρων με ισχύ 204 ίππων, ροπή 320 Nm και ηλεκτρικό boost 23 ίππων. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 7,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 231 χλμ./ώρα.
Η ήπια υβριδική πετρελαιοκίνητη επιλογή E 220 d έχει ως καρδιά ένα 2λιτρο turbodiesel μοτέρ απόδοσης 197 ίππων που συνδυάζεται με το ίδιο ηλεκτρικό boost 23 ίππων, ενώ η ροπή μετράται στα 440 Nm. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 7,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 230 χλμ./ώρα. Η Mercedes λέει ότι θα ακολουθήσει και ένας εξακύλινδρος diesel κινητήρας. Όλες οι εκδόσεις χρησιμοποιούν αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων.
Σε ότι αφορά την PHEV, E 300 e, εξοπλίζεται με ένα υβριδικό σύστημα το οποίο αποτελείται από ένα 2λιτρο μοτέρ βενζίνης απόδοσης 204 ίππων, ένα ηλεκτρικό μοτέρ 129 ίππων και μια μπαταρία (25,4 kWh) με την συνδυαστική ισχύ να φτάνει τα 313 άλογα (550 Nm ροπή) και την ηλεκτρική αυτονομία, σύμφωνα με τη φίρμα, τα 100 χλμ. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 6,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 227 χλμ./ώρα. Η Mercedes θα κυκλοφορήσει αργότερα και ένα πετρελαιοκίνητο PHEV. Φυσικά, πρόκειται να υπάρξουν και εκδόσεις AMG.
Από το φθινόπωρο στην Ευρώπη
Η νέα Mercedes E-Class Estate θα ξεκινήσει να πωλείται αυτό το φθινόπωρο στην Ευρώπη.