O πιο ελαφρύς, ισχυρός και αποδοτικός στην πίστα V12 κινητήρας που έχει ποτέ δημιουργηθεί, σύμφωνα με την Pagani, βρίσκεται στο μηχανοστάσιο της Huayra R. Δείτε ποιο είναι το αστρονομικό πόσο που ζητάει η Pagani για κάθε ένα από τα 30 που θα κατασκευάσει.
To νέο της μοντέλο παρουσίασε η Pagani μετά από μια μακρά καμπάνια προμοταρίσματος μέσα από teaser εικόνες. Πρόκειται για την Huayra R, το νέο «πιστάδικο» supercar της φίρμας που έχει στο μηχανοστάσιό του έναν V12 κινητήρα.
Δεν γίνεται να μην ασχοληθούμε αναλυτικά πρώτα με το κινητήριο σύνολο της Ηuayra R. Καρδιά λοιπόν του αυτοκινήτου είναι ένας V12 κινητήρας που έχει σχεδιαστεί από την αρχή μαζί με την εταιρεία HWA AG, με την Pagani να τον περιγράφει ως τον πιο «ελαφρύ, ισχυρό και αποδοτικό στην πίστα V12 που έχει ποτέ δημιουργηθεί». Το μοτέρ που λέγεται πως χρειάστηκαν δύο χρόνια για να σχεδιαστεί και να αναπτυχθεί, αποδίδει 850 άλογα και 750 Nm ροπής και ζυγίζει μόλις 198 κιλά. Η HQA AG έδωσε την βοήθειά της και πάνω στην σχεδίαση του νέου 6τάχυτου σειριακού κιβωτίου.
Ειδικά σχεδιασμένο είναι και το νέο σύστημα εξάτμισης με τις τέσσερις απολήξεις με σωληνώσεις που είναι πολύ πιο λεπτές σε σχέση με road-legal αυτοκίνητα. Η Pagani σημειώνει πως η εξάτμιση προσφέρει ήχο αντίστοιχο των F1 μονοθεσίων του παρελθόντος. Η ακαμψία του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί σε σημαντικό ποσοστό σε σχέση με την «δρομίσια» Ηuayra. Το βάρος είναι μόλις λίγο πάνω από έναν τόνο, στα 1.050 κιλά.
Βελτιώσεις έχουν γίνει στην αεροδυναμική απόδοση της Huayra, αφού στόχος της μάρκας είναι το αυτοκίνητο να αποδίδει 1.000 κιλά κάθετης δύναμης στα 320 χλμ./ώρα. Για αυτόν τον λόγο, το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με δύο νέους αεραγωγούς για την καλύτερη ψύξη των φρένων (410 χιλιοστών μπροστά και 390 χιλιοστών πίσω), τεράστια αεροτομή και πολλά άλλα αεροδυναμικά βοηθήματα.
Η παραγωγή θα περιοριστεί στα 30 αυτοκίνητα και η τιμή για το καθένα είναι 2,6 εκατομμύρια ευρώ. Στην τιμή συμπεριλαμβάνονται και ατομικά track days σε πίστες σε όλο τον κόσμο.