Η Skoda ανακοίνωσε τις τιμές της νέας Fabia για την ελληνική αγορά. Ένα από τα μεγαλύτερα μικρά, μήκους 4,11 μ., έρχεται με άπλετους χώρους και πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο από 14.990 ευρώ στην Ελλάδα.
Λανσάρισμα με εκδόσεις 80 & 110 ίππων για τη νέα Skoda Fabia
Το νέο τσέχικο μικρό βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group, πάνω στην οποία έχουν χτιστεί και τα υπόλοιπα μικρά του Ομίλου. Από εκεί και πέρα, η Fabia έχει μεγαλώσει σημαντικά σε διαστάσεις σε σχέση τόσο με προκάτοχό της όσο και με τους άλλους εκπροσώπους του VW Group στην κατηγορία των μικρών, τα VW Polo, το SEAT Ibiza και το Audi A1. Αναλυτικότερα έχει 4.107 χιλιοστά μήκος (+11 εκ.), 1.780 χλστ. πλάτος (+48 χλστ.) και μεταξόνιο 2.564 χλστ. (+94 χλστ.), ενώ μόνη εξαίρεση στις αυξήσεις αποτελεί το ύψος (1.460 χιλιοστά). Το νέο δάπεδο δίνει επίσης την δυνατότητα στη νέα Fabia να προσφέρει 50 λίτρα περισσότερα στον χώρο αποσκευών, φτάνοντας συνολικά τα 380 λίτρα με πίσω καθίσματα στην θέση τους ή τα 1.190 λίτρα με πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Η έκδοση station-wagon αναμένεται να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Φυσικά, λόγω της μεγάλης αύξησης στο μεταξόνιο, οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους. Την ίδια στιγμή, η Skoda ισχυρίζεται πως έχει καταφέρει να κρατήσει το βάρος του αυτοκινήτου χαμηλά, παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις που θα έχει η νέα γενιά, ενώ σημειώνει πως ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί από 0,32 σε 0,28. Αυτό μεταφράζεται σε λιγότερο θόρυβο στην καμπίνα αλλά και σε εξοικονόμηση καυσίμου έως 0,2 λτ./100 χλμ. όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα.
Όσον αφορά το ξεκίνημα της εμπορικής της πορείας στη χώρα μας, στον παρακάτω πίνακα θα δείτε τις 3 διαθέσιμες εκδόσεις της νέας Fabia (Active, Ambition και Style) που ανοίγουν τα βιβλία παραγγελιών. Σημειώστε πως το επόμενο διάστημα αναμένεται να εμπλουτιστούν οι επιλογές σε κινητήρες και εκδόσεις (π.χ. η σπορτίφ Monte Carlo) για τη νέα Fabia.
Βενζινοκινητήρες από 80 έως 150 άλογα & αυτονομία 900 χλμ.
Η παλέτα των κινητήριων συνόλων αποτελείται αρχικά από έναν 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα 80 ίππων που συνεργάζεται αποκλειστικά με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο TSI του 1,0 λίτρου προσφέρεται στο λανσάρισμα αποκλειστικά στην έκδοση 110 ίππων με ροπή 200 Nm, ωστόσο σε δεύτερο χρόνο αναμένεται να μπει στο ρόστερ και η έκδοση με 95 άλογα και 175 Nm ροπής. Για τη μετάδοση της κινήσης επιστρατεύονται ένα 6άρι μηχανικό ή DSG κιβώτιο 7 σχέσεων.
Κορυφαία επιλογή της γκάμας πάντως είναι ο τετρακύλινδρος 1,5 TSI με ισχύ 150 ίππων και τη δυνατότητα απενεργοποίησης 2 κυλίνδρων. Τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως εκτός του στάνταρ ρεζερβουάρ των 40 λτ., η Skoda προσφέρει προαιρετικά και ένα 50άρι, με το οποίο η θεωρητική αυτονομία ξεπερνάει τα 900 χλμ., καθώς επίσης και σύστημα παραμετροποίησης οδηγικού προφίλ. Την ισχυρότερη Fabia την περιμένουμε στο αμέσως επόμενο διάστημα.
Hi-tech καμπίνα με οθονάρες & μεγάλους χώρους
Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η ελεύθερη οθόνη διαστάσεων από 6,5 έως 9,2 ίντσες. Εκτός από τα υπερσύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας, η Fabia μπορεί επίσης να είναι εξοπλισμένη με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, για πρώτη φορά, καθώς επίσης και με έως 5 θύρες USB Type-C. Το ψηφιακό cockpit είναι παραμετροποιήσιμο με τον οδηγό να επιλέγει από και έως 5 διατάξεις, ανάμεσά τους και η διάταξη Sport, στην οποία το στροφόμετρο βρίσκεται στο κέντρο. Ως στάνταρ, η Fabia διαθέτει αναλογικό ταμπλό οργάνων και οθόνη πληροφοριών 3,5 ιντσών. Επιπλέον, η Fabia είναι πάντα online χάρη στο ενσωματωμένο eSIM, έχοντας πρόσβαση στις υπηρεσίες Skoda Connect. Παράλληλα, τα smartphone μπορούν να συνδεθούν ασύρματα μέσω του SmartLink ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης στην ειδική θήκη. Με ειδικά σχεδιαστικά στοιχεία τονίζεται το πλάτος της καμπίνας ενώ, ανάλογα με την έκδοση Active, Ambition και Style, υπάρχουν έξυπνοι συνδυασμοί χρωμάτων, υφασμάτων και επενδύσεων με ραφές σε αντίθεση και χρήση χρώμιου. Επιπλέον σχεδιαστική πινελιά ο ατμοσφαιρικός περιβαλλοντικός φωτισμός ενώ ο οδηγός απολαμβάνει ένα πολυλειτουργικό τιμόνι, δερμάτινο και σπορ, με paddles αλλαγής ταχυτήτων για το DSG. Η τελευταία γενιά του μικρού τσέχικου μπορεί να παραγγελθεί με Climatronic διπλής ζώνης, καθώς και αεραγωγούς στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας για να διατηρεί τους πίσω επιβάτες δροσερούς.