Η νέα Skoda Octavia G-Tec η οποία χρησιμοποιεί ως καύσιμο το φυσικό αέριο είναι διαθέσιμη για παραγγελία στη χώρα μας προσφέροντας χαμηλότερο κόστος καυσίμου και χρήσης 24% κάτω σε σχέση με το diesel.
Η γκάμα της νέας Skoda Octavia με την έκδοση G-Tec φυσικού αερίου (CNG) στην ελληνική αγορά μετά και το επίσημο εμπορικό της λανσάρισμα από την Kosmocar-Skoda την επίσημη αντιπροσωπεία στη χώρα μας. Οι τιμές της αεριοκίνητης Skoda Octavia G-Tec ξεκινούν από τις 24.900 ευρώ για την έκδοση Grand Coupe ενώ το κόστος κτήσης στην έκδοση Sportswagon αρχίζει από τις 26.200 ευρώ.
Η έκδοση διπλού καυσίμου της Octavia (φυσικό αέριο και βενζίνη) χρησιμοποιεί ως βάση τον κινητήρα 1.5 TSI, που στην έκδοση G-Tec αποδίδει ισχύ 131 ίππων. Με πλήρως γεμάτες δεξαμενές, η μέγιστη αυτονομία αποκλειστικά με φυσικό αέριο είναι 500 χιλιόμετρα. Συμπληρωματικά, το αυτοκίνητο διαθέτει και ρεζερβουάρ βενζίνης χωρητικότητας 9 λίτρων, ποσότητα που του εξασφαλίζει πρόσθετη αυτονομία 190 χιλιομέτρων, αυξάνοντας τη συνδυασμένη αυτονομία στα 690 χιλιόμετρα. Περιβαλλοντικά, η καύση του φυσικού αερίου έχει ως αποτέλεσμα 25% λιγότερους ρύπους CO2 από την αντίστοιχη της βενζίνης ενώ τα NOx είναι σημαντικά χαμηλότερα καθώς και οι επιμέρους εκπομπές μικροσωματιδίων.
Η ύπαρξη των πρόσθετων δεξαμενών έχει επιφέρει μία μείωση περίπου 25% στο χώρο αποσκευών, ο οποίος παρόλα αυτά παραμένει περισσότερο από ικανοποιητικός για την κατηγορία, αφού η Octavia φημίζεται για αυτό. Χαρακτηριστικά, ο χώρος των αποσκευών της Skoda Octavia G-Tec είναι 455 λίτρα (έως 1.410 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την έκδοση Grand Coupe και 495 λίτρα (έως 1.560 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την έκδοση Sportswagon. Οι αντίστοιχες τιμές για τις άλλες εκδόσεις της Octavia είναι 600 λίτρα για την Grand Coupe και 640 λίτρα για την Sportswagon.
Στο εσωτερικό, η μόνη διαφοροποίηση της Skoda Octavia G-Tec παρουσιάζεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που έχει διαμορφωθεί ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες της συγκεκριμένης έκδοσης καυσίμου. Σε αυτόν, ο οδηγός μπορεί να βρει πληροφορίες σχετικά με την ποσότητα και την ποιότητα του CNG στις δεξαμενές, τη μέση και τη στιγμιαία κατανάλωση, την αυτονομία με CNG όπως και τη συνδυαστική αυτονομία (CNG & αμόλυβδης) καθώς και τη θερμοκρασία ψυκτικού. Αντίστοιχες αλλαγές έχουν γίνει και στις απεικονίσεις του συστήματος infotainment.
Το βασικό προτέρημα ενός μοντέλου που κινείται με φυσικό αέριο είναι το χαμηλό κόστος κίνησης και η νέα Skoda Octavia G-Tec επιβεβαιώνει με το παραπάνω τον κανόνα. Η κατανάλωση σε κύκλο WLTP κυμαίνεται από 3,6 έως 4,5 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα. Με τις τρέχουσες τιμές του φυσικού αερίου, αυτό μεταφράζεται σε κόστος που ξεκινάει κάτω από τα 3 ευρώ και φτάνει έως τα 3,8 ευρώ, ανά 100 χιλιόμετρα. Ενδεικτικά, ο παρακάτω Πίνακας παρουσιάζει τη διαφορά κόστους χρήσης (συνυπολογίζονται το κόστος καυσίμου και τα τέλη κυκλοφορίας) της νέας Skoda Octavia G-Tec, σε σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης και diesel.
Octavia Grand Coupe
G-TEC 1.5 131 PS
TDI 2.0 116 PS
TSI 1.0 110 PS
Κόστος καυσίμου για 100 χλμ. σε ευρώ
2,92
4,05
6,60
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας σε ευρώ
85
84
105
Κόστος 5ετίας (75.000 χλμ.) σε ευρώ
2.612
3.457
5.472
Διαφορά σε σχέση με G-TEC
+24%
+52%
Η Skoda Octavia G-Tec είναι διαθέσιμη και με τα δύο αμαξώματα, Grand Coupe & Sportswagon. Στην έκδοση Grand Coupe οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στα επίπεδα εξοπλισμού Ambition & Style, ενώ η Sportswagon είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στην έκδοση εξοπλισμού Ambition. Αρχικά, η Octavia G-Tec θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, επτά σχέσεων. Η έκδοση με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων θα είναι διαθέσιμη την άνοιξη του 2021.