Η Toyota παρουσίασε επίσημα την ευρωπαϊκή Corolla Cross στα πλαίσια του Kenshiki Forum. Το νέο μικρομεσαίο SUV της ιαπωνικής φίρμας έρχεται με τη νέα 5η γενιά υβριδικού συστήματος, τετρακίνηση και hi-tech καμπίνα με όλες τις ψηφιακές ευκολίες.
H Τοyota Corolla δεν χρειάζεται συστάσεις. Με 50 εκατομμύρια αυτοκίνητα στους δρόμους από το 1966, και μετά από 55 χρόνια ζωής και 12 γενιές, το όνομα Corolla έχει γίνει συνώνυμο της επιτυχίας. Εντούτοις, οι καιροί άλλαξαν και η Toyota αντιλαμβανόμενη τις ανάγκες του κοινού προχώρησε στην παρουσίαση της Corolla Cross, ενός νέου μοντέλου που δεν είναι απλά μια πιο ψηλή Corolla, αλλά ένα ολοκαίνουργιο SUV με δική της σχεδιαστική ταυτότητα και νέα υβριδικά κινητήρια σύνολα.
Καταρχάς, η Corolla Cross χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα Toyota New Global Architecture C (TGNA-C) της μάρκας πάνω στην οποία έχουν χτιστεί η Corolla και το best seller, C-HR. Από άποψη μεγέθους, το νέο SUV τοποθετείται μεταξύ του C-HR και του RAV4 μεγαλώνοντας έτσι τη γκάμα των επιλογών στα SUV και τοποθετώντας παράλληλα την Corolla Cross στην καρδιά της κατηγορίας που πρωταγωνιστούν μοντέλα όπως το «αδελφό» C-HR, το Nissan Qashqai, το Peugeot 3008 κ.ά.. Μιλώντας με αριθμούς η νέα, ευρωπαϊκή Corolla Cross έχει μήκος 4.460 χιλιοστά, πλάτος 1.825 χιλιοστά και ύψος 1.620 χιλιοστά, ενώ το μεταξόνιό της είναι ίδιο με αυτό του C-HR, δηλαδή 2.640 χιλιοστά. Με τη νέα Corolla Cross, η Toyota αποκτά μια από τις πιο πλήρεις γκάμες SUV/Crossover στην Ευρώπη έχοντας στο ρόστερ της τα Yaris Cross, C-HR, Corolla Cross και RAV4, με την πιο πρόσφατη προσθήκη της να αποβλέπει στο μακρόπνοο πλάνο των 400.000 πωλήσεων, ώστε να καταλάβει μερίδιο αγοράς 9% έως το 2025.
Παγκόσμια πρεμιέρα της 5ης γενιάς hybrid της Toyota με 197 άλογα
Σημαντικότερο στοιχείο της νέας Corolla Cross είναι το παγκόσμιο λανσάρισμα της νέας πέμπτης γενιάς του υβριδικού συστήματος κίνησης, το οποίο προσφέρεται σε δικινήτη και τετρακίνητη έκδοση με την τελευταία να υιοθετεί το νεότερο «έξυπνο» σύστημα τετρακίνησης AWD-i. Το ιαπωνικό στρατόπεδο υπόσχεται περισσότερη ροπή και ηλεκτρική ενέργεια, με τη συνδυαστική ισχύ να αυξάνεται κατά 8%, αλλά και αυξημένη απόδοση, που με τη σειρά της φέρεται να κάνει την Corolla Cross ευχάριστη στο δρόμο. Στη δικίνητη εκδοχή, το υβριδικό σύστημα βασίζεται σε έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα προσφέροντας 197 άλογα, που κάνει την Corolla Cross να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δλ.. Στην τετρακίνητη εκδοχή, η Corolla Cross επωφελείται από το «έξυπνο» σύστημα AWD-i, που έχει έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ο οποίος παράγει ισχύ 42 ίππων. Σχετικά με την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, το οικογενειακό SUV της Toyota έχει αναβαθμισμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου, που έχουν περισσότερη χωρητικότητα, ούσες παράλληλα 40% ελαφρύτερες σε σχέση με αυτές της προηγούμενης γενιάς hybrid.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Hi-tech καμπίνα α λα Corolla με οθόνες έως 12,3 ιντσών
Πέρα από το νεότερο υβριδικό σύστημα, η Corolla Cross εφοδιάζεται μεταξύ άλλων και με πολλές τεχνολογίες στην καμπίνα. Μια high definition οθόνης αφής 10,5 ιντσών δεσπόζει ψηλά στο κέντρο του λιτού σε σχεδίαση ταμπλό με δύο «στρώσεις», για τις οποίες φαίνεται να γίνεται χρήση μαλακών υλικών, μέσω της οποίας μπορεί να χειριστεί κανείς το πιο σύγχρονο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Toyota Smart Connect της ιαπωνικής φίρμας. Από εκεί και έπειτα, πίσω από τιμόνι της Corolla Cross συναντούμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών που ενσωματώνει πολλαπλές ενδείξεις και παραμετροποιείται ανάλογα με τα γούστα του οδηγού. Η hi-tech Corolla Cross είναι συμβατή με τα συστήματα ασύρματης διεπαφής των smartphone (Apple CarPlay και Android Auto), καθώς επίσης και με over-the-air ενημερώσεις, ενώ οι gadgetάκηδες μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή MyT στο κινητό τους, μέσω της οποίας θα μπορούν να έχουν ανά πάσα στιγμή στη διάθεσή τους λειτουργίες απομακρυσμένου ελέγχου (π.χ. κλιματισμός, κλείδωμα) ή στοιχεία για την τοποθεσία ή ακόμα και στατιστικά στοιχεία για την οδήγηση τους.
Πιο συμβατικό σε σχεδίαση από το C-HR
Όσον αφορά στη σχεδίαση, η Corolla Cross κινείται σε γνώριμα μονοπάτια, σε σχέση με τις Corolla Cross που έχουμε δει έως τώρα για άλλες αγορές. Αναλυτικότερα, μια μεγάλη γρίλια που φιλοξενεί στο κέντρο της το λογότυπο της Toyota πλαισιώνεται από τους δυναμικής σχεδίασης LED προβολείς που καταλήγουν στους τονισμένους εμπρός ώμους. Στο πλάι ξεχωρίζουν οι νευρώσεις πάνω από τους θόλους, οι πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου, αλλά και τα πλαστικά προστατευτικά που υποδηλώνουν και την SUV υπόσταση της Corolla Cross σε συνδυασμό με την μεγάλη απόσταση από το έδαφος. Πίσω, το παιχνίδι παίζεται στις λεπτομέρειες, αφού ψηλά στην τρίτη κολόνα βλέπουμε μια λεπτομέρεια στην οποία αναγράφετεται «Corolla Cross», αλλά και τα απλής σχεδίασης πίσω φωτιστικά σώματα, που δημιουργούν ένα ήπιο σχεδιαστικό σύνολο. Σε γενικές γραμμές, το μικρομεσαίο ιαπωνικό SUV κινείται σε πιο συμβατικές γραμμές στο ντιζάιν, σε σχέση με το «αδελφό» C-HR που βρίσκεται στην ίδια κατηγορία, ενδεχομένως θέλοντας να πάρει με το μέρος του τους πιο κλασικούς τύπους που δεν θα αγόραζαν κάτι πιο τολμηρό, όπως το C-HR.
Στο πεδίο της τεχνολογίας, όπως κάθε Toyota, έτσι και η Corolla Cross εφοδιάζεται με μια πληρέστατη σουίτα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, η οποία έχει βαπτιστεί ως T-Mate (σ.σ. mate στα αγγλικά είναι ο φίλος), μεταξύ των οποίων υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ακινητοποίηση έκτακτης ανάγκης, αυτόματο πλήρως ρυθμιζόμενο cruise control, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων, πανοραμική θέαση στην οθόνη, σύστημα αποτροπής συγκρούσεων με την όπισθεν στο ξεπαρκάρισμα με αυτόματο φρενάρισμα και πολλά άλλα.
Τέλος, η νέα Toyota Corolla Cross θα λανσαριστεί στις ευρωπαϊκές αγορές μέσα στην Ανοιξη του 2022, χωρίς να υπάρχουν προς το παρόν πληροφορίες για τις τιμές του μοντέλου.