Μετά τις δηλώσεις του υπουργού, η Πρόεδρος του Δ.Σ. του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», κυρία Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά έκανε τις δικές της τοποθετήσεις σε δύο ερωτήματα.
Γ.Σ.: Νιώθετε το «αγκάλιασμα» της Πολιτείας στο επίπονο έργο του Ι.Ο.ΑΣ. και στον προσωπικό σας αγώνα για ασφαλέστερους δρόμους για όλους; Προσπάθειες όπως η δική σας, για να παραμείνουν βιώσιμες, πιστεύετε πως χρειάζονται περισσότερη υποστήριξη από την Πολιτεία και τον ιδιωτικό τομέα; Β.Μ.: Αγωνιούμε και αγωνιζόμαστε για ασφαλέστερους δρόμους στην Ελλάδα και συνδράμουμε με όποιο τρόπο μπορούμε για την επίτευξη των αντίστοιχων στόχων σε ευρύτερο πλαίσιο στην Ευρώπη. Βλέπουμε πως όλα αυτά τα χρόνια η Πολιτεία αγκαλιάζει και αναγνωρίζει το έργο μας, δείχνει ενδιαφέρον για τη δουλειά μας και σίγουρα για να είναι βιώσιμη η προσπάθειά μας χρειάζεται υποστήριξη και από την Πολιτεία και από τον ιδιωτικό τομέα. Το έργο μας ολοένα και γιγαντώνεται. Είμαστε σε όλη τη χώρα, έχουμε τη διεθνή αναγνώριση και βοήθεια από το εξωτερικό για κάποια θέματα, από ανθρώπους και οργανισμούς που έχουν δει τη δουλειά μας όλα αυτά τα χρόνια, όπως και για τη νέα καμπάνια που παρουσιάσαμε σήμερα. Επίσης, τονίζω πως είμαστε συμβουλευτικό όργανο του Ο.Η.Ε. (Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών). Σίγουρα χρειάζεται να δουλέψουμε με όλους τους φορείς περισσότερο μιας και έχουμε ανθρώπους που εργάζονται στο ινστιτούτο, επιστήμονες που τεκμηριώνουν τις δράσεις μας και πρέπει να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε το σχεδιασμό με όραμά μας ασφαλέστερους δρόμους και έναν καλύτερο κόσμο χωρίς τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.
Γ.Σ.: Πιστεύετε ότι μπορούμε να αλλάξουμε λανθασμένες οδηγικές συμπεριφορές με προσπάθειες όπως η σημερινή; Β.Μ.: Πιστεύουμε σε αυτό και γι΄αυτό κάνουμε αυτές τις προσπάθειες ως ινστιτούτο. Γιατί έχουμε δει αποτελέσματα από προηγούμενες δράσεις μας. Όταν ενισχύεται η ενημέρωση των πολιτών οι άνθρωποι αλλάζουν, γιατί αυτό που υπάρχει είναι η άγνοια. Μέσα από έρευνες που είχαν γίνει παλιότερα οι Έλληνες βγήκαν από τους πιο επιθετικούς οδηγούς στην Ευρώπη, ωστόσο όταν βγαίνουν στο εξωτερικό αλλάζουν, σε αντίθεση με τους ξένους που όταν έρχονται εδώ λόγω της έλλειψης του υποστηρικτικού περιβάλλοντος δεν συμπεριφέρονται όπως θα έπρεπε. Αλλά το ότι οι Έλληνες αλλάζουν υπό προϋποθέσεις μας δίνει την ελπίδα ότι μπορούμε να αλλάξουμε συμπεριφορές και καμπάνιες όπως αυτή που παρουσιάσαμε σήμερα με διεθνή υποστήριξη, που βασίζονται σε καλές πρακτικές και έχουν αποδώσει σωστά αποτελέσματα πιστεύουμε ότι θα βοηθήσουν, εφόσον αγκαλιαστούν από την Πολιτεία ώστε να γνωστοποιηθούν σε όσο το δυνατόν περισσότερους πολίτες.
Στο ίδιο κλίμα κινήθηκαν και οι τοποθετήσεις των δύο εκπροσώπων από τους διεθνείς μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς Safer Roads Foundation και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) με έδρα το Λονδίνο και τις Βρυξέλλες αντίστοιχα.
Αναλυτικότερα, η κα. Priscilla La Lievre από το ETCS ανέφερε πως αν και γίνονται βήματα προς τη θετική κατεύθυνση πρέπει να γίνει πολύ δουλειά ακόμα στους δρόμους της Ευρώπης, ενώ η κα Nuncy Sommavilla από το Safer Roads Foundation είπε πως έχουν συνεργαστεί σε πολλά πρότζεκτ με τον Ι.Ο.ΑΣ. παρέχοντας σημαντική βοήθεια ο ένας στον άλλο. Βλέποντας, λοιπόν, πως στο ζήτημα για τη χρήση της ζώνης ασφαλείας από τους πίσω επιβάτες δε δινεται τόσο μεγάλη σημασία επέλεξαν κι εκείνοι με τον τρόπο τους να στηρίξουν με κάθε τρόπο αυτή την προσπάθεια που παίρνει σάρκα και οστά μέσα από τη νέα καμπάνια "Ζώνη Ασφαλείας: Η ζώνη που μας «δένει» με τη ζωή".