- Το Audi A5 είναι το νέο Α4!
- Με έξυπνα OLED φώτα που «μιλάνε» στους άλλους!
- Έως και τρεις οθόνες στο ταμπλό, πορτμπαγκάζ έως 1.424 λίτρα.
- Βενζίνη και diesel έως 367 ίππους, ακολουθεί Plug-in υβριδική επιλογή.
- Το Νοέμβριο σε όλη την Ευρώπη, από 45.200 ευρώ στη Γερμανία.
Το Audi A5 είναι το νέο Α4!
Μετά τη διαρροή των πρώτων φωτογραφιών που είδαμε νωρίτερα, η Audi προχώρησε στην επίσημη αποκάλυψη του νέου Α5. Το νέο μοντέλο έρχεται επί της ουσίας ως ο αντικαταστάτης του Audi Α4, τριάντα χρόνια μετά την πρεμιέρα της πρώτης γενιάς του δημοφιλούς μεσαίου sedan που αποχωρεί από τη γκάμα της γερμανικής premium φίρμας. Το A5 προσφέρεται σε αμαξώματα Sedan και Avant (βάγκον), όπως και οι σπορ εκδόσεις του, S5 Sedan και S5 Avant. Ο μονός αριθμός στην ονομασία του μοντέλου υποδηλώνει πως θα εξοπλίζεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης (τα ζυγά Audi όπως το Α4 θα είναι ηλεκτρικά) και στην περίπτωση του νέου Α5 αυτό μεταφράζεται σε επιλογές βενζίνης και mild hybrid diesel, αλλά και σε Plug-in υβριδική έκδοση.
Με έξυπνα OLED φώτα που «μιλάνε» στους άλλους!
Ξεκινώντας από το εξωτερικό, αν και πήραμε μία πολύ καλή πρώτη γεύση από όσα διέρρευσαν νωρίτερα, σχεδιαστικά, τα νέα Α5 Sedan και Avant έχουν σπορτίφ στοιχεία. Η παραδοσιακή κυψελοειδής οκτάγωνη μάσκα της Audi είναι πιο φαρδιά και συνοδεύεται από «αιχμηρούς» προβολείς, στο πάνω μέρος των οποίων στεγάζονται τα νέα LED φώτα ημέρας. Στο πίσω μέρος, το μοντέλο διαθέτει φωτιστικά σώματα που ενώνονται μεταξύ τους μέσω μίας LED μπάρας. Οι προβολείς και τα πίσω φώτα έχουν τρισδιάστατα φωτειζόμενα μοτίβα και προσφέρουν προαιρετικά διαφορετικές ψηφιακές φωτεινές υπογραφές, τις οποίες μπορεί ο οδηγός να ρυθμίσει από την οθόνη του infotainment.
Τα φώτα του νέου Audi A5 είναι τα τελευταίας τεχνολογίας OLED (προαιρετικά), χάρη στα οποία είναι δυνατή η επικοινωνία του αυτοκινήτου με τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου (car-to-x), αυξάνοντας την ασφάλεια στο δρόμο. Για παράδειγμα εάν ο οδηγός ανάψει τα αλάρμ, τότε αυτά παίρνουν το σχήμα κόκκινου τριγώνου για να ειδοποιήσουν, ενώ άλλη μορφή παίρνουν όταν ο αισθητήρας εγγύτητας του αυτοκινήτου εντοπίσει αντικείμενα ή ανθρώπους πολύ κοντά σε αυτό.
Έως και τρεις οθόνες στο ταμπλό, πορτμπαγκάζ έως 1.424 λίτρα
Μπαίνοντας στην καμπίνα, κάθε έκδοση του Α5 θα μπορεί να εξοπλίζεται με την κυρτή οθόνη που εγκαθίσταται πλέον στο ταμπλό, ενσωματώνοντας τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών και την κεντρική οθόνη αφής 14,5 ιντσών για το infotainment. Όσοι επιθυμούν μπορούν να προσθέσουν ένα head-up display, καθώς και μια μικρότερη οθόνη στην πλευρά του συνοδηγού 10,9 ιντσών. Η τελευταία δίνει τη δυνατότητα στο συνοδηγό να πραγματοποιήσει ρυθμίσεις σε βασικές λειτουργίες όπως των πολυμέσων και της πλοήγησης.
Η Audi κάνει χρήση βιώσιμων και φιλικών προς το περιβάλλον υλικών στην καμπίνα, ενώ ένα νέο χαρακτηριστικό που εισάγει το Α5 ονομάζεται «Softwrap» και πρόκειται για ένα υφασμάτινο πάνελ που διατρέχει την επιφάνεια του ταμπλό, φτάνοντας μέχρι και στις πόρτες.
Αναφορικά με τους χώρους, η Audi ισχυρίζεται πως το πορτμπαγκάζ του νέου Α5 Sedan μπορεί να χωρέσει 445 λίτρα (1.299 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα) και του Α5 Avant 476 λίτρα (1.424 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα). Σε ό,τι αφορά την καμπίνα, η Audi υπογραμμίζει πως το αυξημένο συνολικό μήκος (+67 χλστ.) του νέου Α5 και το μεγαλύτερο μεταξόνιο (+80 χλστ.) σε σχέση με το απερχόμενο A4 μεταφράζεται σε αρχοντικούς χώρους για τους επιβάτες. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Audi A5 Sedan έχει μήκος 4.829 χλστ., πλάτος 1.860 χλστ. και ύψος 1.444 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του ορίζεται στα 2.892 χλστ.. Έπειτα, το Audi A5 Avant έχει το ίδιο ακριβώς μήκος (4,83 μ.) και πλάτος, ενώ αλλάζει το ύψος το οποίο ορίζεται στα 1,46 μέτρα. Το S5 Sedan είναι ελάχιστα μεγαλύτερο σε μήκος (4.835 χλστ.) και έχει 4 χιλιοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.896 χλστ.) αλλά μικρότερο ύψος (1.429 χλστ.), όπως αντίστοιχα και το S5 Avant που έχει ίδιο μήκος και μεταξόνιο με το S5 Sedan αλλά και ίδιο ύψος με το A5 Sedan.
Βενζίνη και mild hybrid diesel με ισχύ έως 367 ίππους, ακολουθεί Plug-in υβριδική επιλογή
Το νέο Audi A5 είναι το πρώτο μοντέλο της γερμανικής μάρκας που βασίζεται στη νέα Premium Platform Combustion (PPC) πλατφόρμα, η οποία αργότερα θα υποστηρίξει επίσης αυτοκίνητα όπως το νέο Q5. Επομένως, αυτή η αρχιτεκτονική υποστηρίζει μια ποικιλία κινητήρων βενζίνης και diesel, με ένα plug-in υβριδικό σύνολο να αναμένεται επίσης τους επόμενους μήνες.
Στη βάση της γκάμας των κινητήριων συνόλων είναι ο 2λιτρος TFSI βενζινοκινητήρας με 150 ίππους, 280 Nm ροπής και κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ θα προσφέρεται και σε έκδοση 204 ίππων με 340 Nm ροπής και δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης (quattro). Οι μηχανικοί του Ίνγκολσταντ υπόσχονται μέση κατανάλωση από 6,6 έως 7,5 λτ./100 χλμ. για τη «μικρή» έκδοση των 150 ίππων με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9,8 δλ., ενώ η έκδοση των 204 ίππων μπορεί να κάνει το σπρίντ σε 7,8 δλ. με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται από 6,9 έως 7,7 λίτρα.
Στη συνέχεια, βρίσκουμε τον ήπια υβριδικό 2,0 λίτρων diesel (TDI) κινητήρα με 204 ίππους (400 Nm ροπής) και κίνηση στους μπροστά ή στους τέσσερις τροχούς. Η Audi ισχυρίζεται ότι το ήπια υβριδικό σύστημα προσφέρει boost 24 ίππων και μπορεί να ανακτήσει έως και 25 kW όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει. Αυτό, επιτρέπει στο Α5 να πραγματοποιεί ελιγμούς όπως για παράδειγμα το παρκάρισμα ή την εκκίνηση από στάση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Από πλευράς επιδόσεων, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 7,7 δλ. (6,9 δλ. το quattro) με την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 242 χλμ./ώρα.
Στην κορυφή της γκάμας, προς το παρόν, βρίσκεται το S5 quattro. Διαθέτει V6 βενζινοκινητήρα 3,0 λίτρων, απόδοσης 367 ίππων στις 5.500-6.300 σ.α.λ. με 550 Nm ροπής από τις 1.700 σ.α.λ., συν ηλεκτρονικό διαφορικό και torque vectoring. Το ισχυρότερο A5 πιάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 4,5 δλ. με την ταχύτητα του να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.