Μετά τα e-tron Sportback και Q3 Sportback, η Audi παρουσιάζει ένα ακόμα Sportback. Ιδού το νέο Q5 Sportback, που έρχεται να προστεθεί στη γκάμα των SUV με coupe στιλιστικά στοιχεία.
Από καιρό υπήρχαν φήμες για το λανσάρισμα μιας Sportback έκδοσης για το Q5, που θα εμπλούτιζε τη γκάμα των SUV coupe της Audi, και σήμερα ήρθε η ώρα για την επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου που θα κληθεί να αντιμετωπίσει τις coupe εκδόσεις premium επιλογών, όπως οι Mercedes GLC και BMW X3, ή αλλιώς τις Mercedes GLC Coupe και BMW X4.
Αισθητικά, το νέο Q5 Sportback διατηρεί εν πολλοίς το ντιζάιν του ανανεωμένου Q5 μέχρι την μεσαία κολώνα, εξαιρώντας μερικές διαφορές στους αεραγωγούς και τις γρίλιες του εμπρόσθιου προφυλακτήρα. Από εκεί και πέρα, το κύριο χαρακτηριστικό του νέου μοντέλου εντοπίζεται στο πίσω μέρος, με προεξάρχον στοιχείο την έντονα κεκλιμένη οροφή που προσδίδει άλλωστε τον coupe χαρακτήρα στον μεσαίο SUV της Audi. Τα πίσω φώτα είναι τεχνολογίας OLED και έχουν δυναμικά στοιχεία, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως ο ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από τρεις διαφορετικές υπογραφές φωτισμού. Πέραν του ντιζάιν, το Q5 Sportback είναι ελαφρώς μεγαλύτερο σε μήκος από το «αδελφό» Q5. Πιο συγκεκριμένα, με μήκος 4,69 μέτρα, το Q5 Sportback είναι 7 χλστ. μακρύτερο από το Q5, ενώ ύψος και πλάτος είναι πανομοιότυπα. Επιπρόθετα, λόγω των αλλαγών στη σχεδίαση ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι χαμηλότερος, με το Cd στα 0,30.
Μπαίνοντας στην καμπίνα του Q5 Sportback το σκηνικό είναι γνώριμο, αφού το ταμπλό έρχεται αυτούσιο από το «αδελφό» πρόσφατα ανανεωμένο Q5. Ξεχωρίζουν το σύστημα modular infotainment τρίτης γενιάς (ΜIB 3) της εταιρείας που μπορεί να χειριστεί κανείς από την οθόνη αφής 10,1 ιντσών, το Audi virtual cockpit plus που διαθέτει οθόνη 12,3 ιντσών και head-up display, αλλά και όλα τα σύγχρονα συστήματα διασυνδεσιμότητας και διευκόλυνσης του οδηγού, όπως οι φωνητικές εντολές που θα απαντήσουν στο άκουσμα του «Hey Audi».
Σε ό,τι αφορά τους χώρους του μεσαίου SUV Coupe της Audi, όπως είναι αναμενόμενο ο «αέρας» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών περιορίζεται σε σχέση με το Q5, λόγω της κεκλιμένης οροφής. Μικρότερο είναι και το διαμέρισμα του χώρου αποσκευών, συγκριτικά πάντα με το Q5, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει 510 λίτρα (1.480 λίτρα με τα καθίσματα διπλωμένα).
Στα μηχανικά σύνολα τώρα, το Q5 Sportback κυκλοφορεί στην Ευρώπη με δύο κινητήρες βενζίνης TFSI και τρεις diesel TDI. Στη βάση της γκάμας το Q5 Sportback 40 TDI, το οποίο εφοδιάζεται με τον ήπια υβριδικό 2λιτρο TDI απόδοσης 204 ίππων με 400 Nm ροπής και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων S tronic. Μετά το λανσάρισμα του Q5 Sportback θα ακολουθήσει μια δεύτερη έκδοση του τετρακύλινδρου TDI, ένας V6 TDI και δύο ακόμα δίλιτροι, τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες TFSI. Αργότερα, το Q5 Sportback θα προσφέρεται με ένα Plug-In υβριδικό κινητήριο σύστημα σε δύο παραλλαγές ισχύος, ενώ το SQ5 Sportback θα ολοκληρώσει τη γκάμα στην τελική φάση. Στο μηχανικό σκέλος, αξίζει να αναφέρουμε και τις επιλογές ανάρτησης για το νέο Q5 Sportback με τις οποίες θα εφοδιάζεται προαιρετικά το νέο μοντέλο: πρώτα η στάνταρ σπορτ ανάρτηση, έπειτα η ανάρτηση με ελεγχόμενα αμορτισέρ και τέλος η προσαρμοζόμενη αερανάρτηση, που ρυθμίζει το ύψος του αυτοκινήτου δίνοντάς του «αέρα» έως και 60 χλστ..
Κλείνοντας, το νέο Audi Q5 Sportback θα κυκλοφορήσει διεθνώς το πρώτο εξάμηνο του 2021.