Το «φθηνότερο ηλεκτρικό της αγοράς» ξεκινά την εμπορική του πορεία σε αρκετές χώρες της Ευρώπης. Πόσο αναμένεται να κοστίζει στην χώρα μας, μετά την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»;
Από την πρώτη στιγμή της παρουσίασης του νέου Spring Electric τον περασμένο Οκτώβρη δημιουργήθηκε μεγάλος ντόρος γύρω από το όνομά του, καθώς το μίνι Crossover της Dacia υποσχέθηκε από την πρώτη στιγμή να γίνει η πιο δελεαστική πρόταση για την αγορά ηλεκτροκίνητου σε συνδυασμό πάντα με τις κρατικές επιδοτήσεις που ισχύουν σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Με τον ερχομό της ΄Ανοιξης, ήρθε η ώρα του λανσαρίσματος και για το λιλιπούτειο ηλεκτρικό της Dacia, το όνομα του οποίου (Spring) μεταφράζεται ως «άνοιξη».
Οι πρώτες τιμές του μοντέλου, που σήμαναν και την έναρξη των παραγγελιών, ήρθαν από την Ουγγαρία, την Γαλλία και την Γερμανία και κυμάνθηκαν από 17.770 ευρώ, 16.990 ευρώ και 21.790 ευρώ, αντίστοιχα. Παίρνοντας λοιπόν ως δεδομένο, την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθούν οι αντιπροσωπείες της Dacia σε αυτές τις χώρες μπορούμε να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα για το κόστος απόκτησης του compact ηλεκτρικού μοντέλου στην χώρα μας, όταν φυσικά πραγματοποιηθεί το ντεμπούτο του εδώ, βασιζόμενοι σε απλούς μαθηματικούς τύπους.
Θέτουμε λοιπόν ως μία μεταβλητή την επικείμενη τιμή του Spring Electric στην χώρα μας, ούτως ώστε να έχουμε μια πρώτη εκτίμηση για το κόστος απόκτησης του μοντέλου μετά την κρατική επιδότηση. Το καλύτερο σενάριο είναι το κόστος του Spring να ξεκινά από τις 16.990 ευρώ, που είναι η τιμή του στην Γαλλία, την πατρίδα της «μαμάς» Renault. Παρά το ότι μοιάζει ουτοπική μια τέτοια εξέλιξη, σε αυτή την περίπτωση οι τιμές του Dacia Spring Electric μετά την κρατική επιδότηση θα είναι πολύ κοντά, ίσως και κάτω από τις 15.000 ευρώ. Στο πιο ρεαλιστικό σενάριο που θέλει το ηλεκτρικό μίνι Crossover να τιμάται κοντά στις 22.000 ευρώ (σ.σ. παρόμοια τιμή με εκείνη της Γερμανίας), η τιμή του μετά την επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα... σπάσει το ψυχολογικό φράγμα των είκοσι χιλιάδων, κοντράροντας στα ίσια το Fiat 500e που αυτή τη στιγμή κοστίζει μετά την επιδότηση 21.024 ευρώ (24.290 ευρώ τιμή λιανικής).
Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και αν το κόστος του καταλήξει λίγο ψηλότερα από το τελευταίο σενάριο, το νέο Dacia Spring Electricφαίνεται πως θα επιβεβαιώσει τον χαρακτηρισμό του «φθηνότερου ηλεκτρικού της αγοράς» και στην χώρα μας, όταν θα γίνει το επίσημο ντεμπούτο του εντός συνόρων, αν και προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια επίσημη τοποθέτηση από την εισαγωγική εταιρεία για το πότε θα πατήσει τους τροχούς του στην Ελλάδα. Μείνετε συντονσιμένοι στο autotriti.gr για να μάθετε όλες τις εξελίξεις...
Μάστα. Και πείτε μου ποίος θα δώσει κοντά στα 20 χιλιάρικα για να πάρει ένα ψόφιο ηλεκτρικό, όταν με αυτά τα λεφτά υπάρχουν απείρως καλύτερες επιλογές σε συμβατικά ή υβριδικά μοντέλα. Να κανε κάνα 12αρι - 13αρι, να το συζητάγαμε. Με αυτές τις τιμές, θα πάει ακλαφτο. Όπως και η πλειοψηφία των ηλεκτρικών στην χώρα μας.
Δυστυχώς αλλά με την αστεία επιδότηση του κράτους που στην πραγματικότητα είναι φοροελάφρυνση αδικούνται τα πιο προσιτά μοντέλα.
Αν και όμορφο νομιζω το ταβάνι για το συγκεκριμένο είναι τα 15000. Αυτο που με προβληματίζει περισσότερο ειναι ότι κατασκευάζεται στην Κινα.
Μάστα. Και πείτε μου ποίος θα δώσει κοντά στα 20 χιλιάρικα για να πάρει ένα ψόφιο ηλεκτρικό, όταν με αυτά τα λεφτά υπάρχουν απείρως καλύτερες επιλογές σε συμβατικά ή υβριδικά μοντέλα. Να κανε κάνα 12αρι - 13αρι, να το συζητάγαμε. Με αυτές τις τιμές, θα πάει ακλαφτο. Όπως και η πλειοψηφία των ηλεκτρικών στην χώρα μας.
Κουκλί είναι. Αν κοστίζει κάτω από 20.000 θεωρώ πως θα κάνει θραύση στη κατηγορία του. Αλλιώς θα πάει άκλαυτο
Σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με χειροκίνητο χειρόφρενο και συρόμενο διακόπτη εναλλαγής εισροής/ανακύκλωσης αέρα εποχής 1990. Φοβερές καινοτομίες.
Δυστυχώς αλλά με την αστεία επιδότηση του κράτους που στην πραγματικότητα είναι φοροελάφρυνση αδικούνται τα πιο προσιτά μοντέλα. Αν και όμορφο νομιζω το ταβάνι για το συγκεκριμένο είναι τα 15000. Αυτο που με προβληματίζει περισσότερο ειναι ότι κατασκευάζεται στην Κινα.
Σε λίγο που θα κυκλοφορήσουν τα συνθετικά καύσιμα βενζίνη και πετρέλαιο θα πάνε άπαντα Υβριδικά και Ηλεκτρικά !!