Το ηλεκτρικό Fiat 500 3+1 συνοδεύει τις εκδόσεις hatchback και cabrio και επιτρέπει την ευκολότερη είσοδο στο πίσω κάθισμα, αλλά και την ευκολότερη τοποθέτηση πραγμάτων πίσω από τα δύο μπροστινά καθίσματα.
H Fiat αποκάλυψε την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του 500 για πρώτη φορά την άνοιξη που μας πέρασε και τώρα, αρκετούς μήνες μετά, η εταιρεία είναι σε θέση να παρουσιάσει μια νέα έκδοση για το ηλεκτροκίνητο λιλιπούτειο μοντέλο της.
Το Fiat 500 Electric 3+1 είναι σύμφωνα με την εταιρεία, μια έκδοση που προσφέρει μεγαλύτερη επίπεδα πρακτικότητα στο αυτοκίνητο και έχει σχεδιαστεί συγκεκριμένα για οικογένειες και ανθρώπους που χρειάζεται να καλύπτουν πολλές και διαφορετικές ανάγκες σε καθημερινή βάση. Η μόνη αλλά πολύ σημαντική αλλαγή είναι η προσθήκη μιας επιπλέον πόρτας από την πλευρά του συνοδηγού, η οποία ανοίγει αντικριστά με την άλλη, όπως στο γνωστό μας Mazda RX-8.
H Fiat αναφέρει πως 3+1 έκδοση έχει ακριβώς τις ίδιες διαστάσεις με το ηλεκτρικό 500ράκι και ότι δεν έχει γίνει καμία αλλαγή ούτε στο σχήμα του αυτοκινήτου, ούτε έχει μικρύνει η πόρτα του συνοδηγού. Απλά, όπως αναφέρουν οι Ιταλοί, το πίσω φτερό έχει μεταμορφωθεί σε μια μικρή θύρα με μόνη συνέπεια την αύξηση του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου κατά 30 κιλά, που όμως δεν επηρεάζει τα κρατήματα και την κατανάλωση ενέργειας της ηλεκτρικής μπαταρίας. Σε επίπεδο ασφάλειας αξίζει να αναφερθεί ότι η «μικρή τρίτη πόρτα» μπορεί να ανοίξει μόνο όταν έχει ήδη ανοίξει η μπροστά πόρτα, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ότι οι πίσω επιβάτες δεν θα την ανοίξουν κατά λάθος.
Στο τεχνικό κομμάτι, ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 118 ίππους (87 kW) και αντλεί ενέργεια από μπαταρίες λιθίου χωρητικότητας 42 kWh που δίνουν αυτονομία έως 320 χλμ.(WLTP). Για τη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης, το ηλεκτρικό 500 εφοδιάζεται με ένα σύστημα ταχύ-φόρτισης 85 kW, ικανό να «γεμίσει» τις μπαταρίες σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Το λιλιπούτειο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Fiat προσφέρεται ήδη στην Ελλάδα στην έκδοση La Prima (όχι ακόμη στην 3+1 έκδοση) με τις τιμές να από 30.482 ευρώ με την κρατική επιδότηση (35.177 ευρώ χωρίς επιδότηση) και το cabrio από 33.026 ευρώ (38.177 ευρώ χωρίς επιδότηση). Σύντομα, ωστόσο, θα ανακοινωθούν και οι τιμές των υπολοίπων εξοπλιστικών εκδόσεων του μοντέλου. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας η ελληνική αντιπροσωπεία είναι σε διαπραγματεύσεις για μια πολύ δελεαστική τιμή, η οποία μετά τις επιδοτήσεις θα είναι κοντά στα 20.000 ευρώ.