Το νέο Ford Explorer, με το «βαρύ» όνομα που κουβαλάει, καλείται να βάλει την Ford σε ηλεκτρική τροχιά, όντας το πρώτο από τα εννιά καινούργια ηλεκτρικά που θα παρουσιάσει η φίρμα ως τα τέλη 2024. Τα σημεία που προτάσσει η Ford ως όπλα του είναι οι 340 ίπποι, η σχεδίαση και η smart καμπίνα. Ας δούμε τι αξίζει
Η Ford έχει μπει σε μια νέα ηλεκτρική τροχιά προγραμματίζοντας να παρουσιάσει 9 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα έως τα τέλη του 2024. Η αρχή λοιπόν γίνεται με το Explorer, το οποίο μετά από 30 χρόνια γίνεται ηλεκτρικό, αφού η Ford συνεχίζει να ονομάζει τα ηλεκτρικά της με ονόματα που έχουν γράψει ιστορία στους δρόμους, όπως πριν έκανε και με τη Mustang.
Το νέο Explorer έρχεται για να μπει στη μάχη των ηλεκτρικών SUV, έχοντας σαφώς πιο «οικογενειακά» χαρακτηριστικά (και πολύ πιο προσιτή τιμή) σε σύγκριση με τη Mustang, σε μια υλοποίηση πιο κοντά στα «θέλω» της ευρωπαϊκής αγοράς. Εξάλλου είναι και το πρώτο της (EV) που κατασκευάζεται στην Ευρώπη.
Η νέα σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας γίνεται εμφανής στο μπροστά μέρος, με τη νέα κλειστού τύπου μάσκα σε σχήμα «U» που οπτικά διευρύνει το πλάτος.
Σχεδίαση: Η εξέλιξη της boxy αισθητικής του παρελθόντος, σε μια νέα γλώσσα
Το νέο ηλεκτρικό SUV της φίρμας είναι χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα που αποτελεί προϊόν της συνεργασίας Ford με VW. Πάνω σε αυτή την πλατφόρμα λοιπόν, η Ford θέλησε να ενσωματώσει στοιχεία του Explorer που γνωρίζουμε εδώ και κάποιες δεκαετίες, αλλά σε πιο compact διαστάσεις και εγκαινιάζοντας τη νέα σχεδιαστική της γλώσσα.
Συγκεκριμένα, το μήκος του είναι στα 4,46 μέτρα και σχεδιαστικά διαθέτει boxy σχεδιασμό, που τονίζει το SUV χαρακτήρα και το συνδυάζει με σύγχρονες σχεδιαστικές γραμμές. Στο αμάξωμα επικρατούν οι ρέουσες γραμμές, με καθαρές επιφάνειες, οι οποίες συνεισφέρουν και στην αεροδυναμική, ενώ η διχρωμία στις κολώνες δίνει την αίσθηση αιωρούμενης οροφής, η οποία προαιρετικά προσφέρεται και με γυάλινη επιφάνεια.
Η νέα σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας γίνεται εμφανής στο μπροστά μέρος, με τη νέα κλειστού τύπου μάσκα σε σχήμα «U» που οπτικά διευρύνει το πλάτος και φιλοξενεί στο κέντρο της το μπλε οβάλ λογότυπο. Στα άκρα της συναντάμε τα φωτιστικά σώματα τύπου Matrix, τα οποία ενώνονται από μία μαύρη φάσα, πάνω στην οποία θα συναντήσουμε ολογράφως το όνομα του μοντέλου.
Το «U» μοτίβο θα το συναντήσουμε και στην πίσω πλευρά, όπως και τη φάσα-γέφυρα ανάμεσα στα φώτα με την ονομασία, ενώ ωραία «τσαχπινιά» είναι το ενσωματωμένο γραφικό στο πίσω φινιστρίνι.