Δεν έχουν περάσει παρά μόνο λίγοι μήνες από τότε που η Kia παρουσίασε το EV5 σε μορφή concept επιβεβαιώνοντας τις φήμες που ήθελαν το μοντέλο να αποτελεί ουσιαστικά το μικρό αδερφάκι του EV9. Τώρα, το EV5 κάνει το επίσημο ντεμπούτο του σε έκδοση παραγωγής, ωστόσο η Kia κράτησε κρυφά τα χαρτιά της σε ό,τι έχει να κάνει με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, τα οποία φαίνεται πως θα μάθουμε σε μεταγενέστερο χρόνο.
Το μοντέλο παρουσιάστηκε επίσημα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της πόλης Chengdu της Κίνας, έχει ως πρώτο του στόχο τον Κινέζο καταναλωτή, ωστόσο η Κia ανακοινώνει πως το νέο της ηλεκτρικό SUV θα διατεθεί και στην Ευρώπη, σε επιλεγμένες αγορές.
Η σχεδίαση του νέου EV5 μαρτυρά αμέσως την στενή σχέση που έχει το αυτοκίνητο με το μεγαλύτερο EV9, αφού γίνεται αμέσως αντιληπτό πως έχει πάρει δάνειο την boxy σιλουέτα του, τους μεγάλους του θόλους με την απαραίτητη πλαστική προστασία και τις μοναδικές ζάντες του. Στον πρόβολο, και το EV5 υιοθετεί την digital σχεδίαση της γνωστή μάσκας, που η Kia ονομάζει «μύτη της τίγρης», ενώ πιο πίσω βλέπουμε τις γνωστές σχεδιαστές γραμμές που έχουν «φορέσει» όλα τα ηλεκτρικά SUV της Kia.
Highlight του αυτοκινήτου σύμφωνα με την Kia είναι οι D-Pillars, καθώς αυτές αναδεικνύουν την φιλική προς την οικογένεια πρακτικότητα του EV5 δίνοντας έμφαση στον διαθέσιμο χώρο στο πίσω κάθισμα και το πορτ-μπαγκάζ. Η πίσω αεροτομή λέγεται ότι ενισχύει την αεροδυναμική απόδοση του EV5 και «αναδεικνύει το EV5 ως ένα πρωτοποριακό ηλεκτρικό όχημα».
Hi-tech και πολύ άνετο
Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί γύρω από την ιδέα ότι «τα νοικοκυριά της νέας χιλιετίας θεωρούν πλέον το εσωτερικό του αυτοκινήτου, όχι απλώς ως ένα μέρος για να καθίσουνμε ασφάλεια και άνεση όταν ταξιδεύουν από το Α σημείο στο Β, αλλά ως ένα επιπλέον «δωμάτιο» για να ζήσουν τη ζωή τους».
Το ταμπλό, το τιμόνι και το σύστημα infotainment φαίνεται να μεταφέρονται σε μεγάλο βαθμό ίδια από το EV9. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ βλέπουμε και αρκετά παραδοσιακά μπουτόν για τις βασικές λειτουργίες. Όπως και με άλλα νέα μοντέλα της Kia, το EV5 θα διατηρείται «φρέσκο» μετά την κυκλοφορία του μέσω over-the-air ενημερώσεων.
Με 218 άλογα, σύντομα και τετρακίνητο
Η Kia δεν έχει δώσει ακόμα τεχνικές λεπτομέρειες για το EV5, αλλά τα κινεζικά μέσα αποκαλύπτουν ότι θα εξοπλίζεται με έναν μονό ηλεκτροκινητήρα που θα τοποθετηθεί στον πίσω άξονα και θα αποδίδει 218 άλογα. Πολύ πιθανό είναι να δούμε στο μέλλον και μια έκδοση GT, κάτι που σημαίνει πως το μοντέλο μάλλον θα λάβει και δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ στο μπροστινό άξονα (άρα και τετρακίνηση).