Το νέο Kia Sportage διαθέτει δυναμική και ίσως εκκεντρική σχεδίαση, εσωτερικό και τεχνολογίες που ανεβάζουν το επίπεδο, αλλά και μία ευρεία γκάμα κινητήρων που θα καλύψει τα γούστα του κάθε οικογενειάρχη.
Αν υπήρχε μία λίστα με παρουσιασμένα αυτοκίνητα τα οποία περιμένει με αγωνία το κοινό να πάρει στα χέρια του, σίγουρα μία θέση μέσα σε αυτή θα καταλάμβανε το νέο Kia Sportage. Η 5η γενιά του κορεατικού SUV έχει κάνει εδώ και λίγο καιρό την εμφάνισή της φέροντας πολλά και ενδιαφέροντα καινούργια στοιχεία που εκτείνονται σε όλους τους τομείς.
Το πίσω μέρος είναι πιο «ήπιο» σε σχεδίαση από το μπροστά.
Για αυτόν ακριβώς το λόγο, το νέο Sportage μπαίνει στο «μικροσκόπιο» του autotriti.gr, ώστε να δούμε κάποια από τα νέα στοιχεία που «κουβαλά» μαζί του το ολοκαίνουργιο SUV, μέσω των οποίων θέλει να ξεχωρίσει τόσο απέναντι στις προηγούμενες γενιές, όσο και στην απαιτητική κατηγορία των μικρομεσαίων SUV.
Στο εσωτερικό, το Kia Sportage προσφέρει σύγχρονο σχεδιασμό καμπίνας, με κορωνίδα την τεράστια καμπύλη οθόνη που θυμίζει το σύστημα MBUX της Mercedes-Benz.
Εμφάνιση που κεντρίζει το ενδιαφέρον
Η αλλαγή είναι ριζική στην εμφάνισή του νέου Kia Sportage.
Όπως κάθε αυτοκίνητο νέας γενιάς που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και το νέο Kia Sportage έρχεται με νέα εμφάνιση, μόνο που στην προκειμένη περίπτωση η αλλαγή είναι ριζική και βασίζεται στη νέα φιλοσοφία σχεδιασμού της εταιρείας που ονομάζεται «Opposites United», την οποία είδαμε αρχικά στο ηλεκτρικό Kia EV6. Μπροστά, το Sportage διαθέτει μία πολυσύνθετη και λεπτομερή γρίλια. Οι προβολείς χάρη στα λεπτά τύπου μπούμερανγκ LED φώτα ημέρας διαχωρίζονται από την γρίλια. Ακριβώς από πάνω βλέπουμε την επανασχεδιασμένη μάσκα, τη γνωστή «μύτη της τίγρης», που πλέον έχει περάσει και αυτή στην ψηφιακή εποχή και φέρει το όνομα «Digital Tiger Face».
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στα πλάγια, έχει καθαρές γραμμές που τονίζουν ακόμα περισσότερο το σύνολο της επιφάνειας. Η μαύρη οροφή θα είναι διαθέσιμη προαιρετικά, ενώ νέας σχεδίσασης είναι και οι ζάντες που αναδεικνύουν περισσότερο το δυναμικό προφίλ του SUV. Το πίσω μέρος είναι πιο απλό σε σχεδίαση από το μπροστά και χαρακτηρίζεται από τα οριζόντια τοποθετημένα φωτιστικά σώματα, αλλά και την αεροτομή που ανεβάζει τις σπορτίφ μετοχές. Τέλος, το Sportage έχει και κάτι ακόμα να μας δείξει και αυτό είναι το νέο λογότυπο της Kia.
Curved οθόνη, ανεβασμένη ποιότητα & άπλετοι χώροι
Μπαίνοντας στο εσωτερικό παρατηρούμε πως εκεί «κρύβεται» ίσως η κορωνίδα των highlights του μοντέλου. Ο λόγος για την ενσωματωμένη καμπύλη οθόνη που επικεντρώνεται στον οδηγό. Η οθονάρα (ας μας επιτραπεί ο υπερθετικός βαθμός) του Sportage που κάθεται στην «καρδιά» της καμπίνας αποτελείται επί τι της ουσίας από μια οθόνη αφής 12 ιντσών που συνδυάζεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης 12 ιντσών, όντας ενσωματωμένες σε ένα πλαίσιο, θυμίζοντας έως ένα βαθμό το σύστημα MBUX της Mercedes-Benz. Επιπλέον, το στοιχείο της διχρωμίας έχει εισέλθει και στο εσωτερικό του Sportage, ενώ στα μπουτόν, στο τιμόνι, στις πόρτες και στους αεραγωγούς συνατούμε το νίκελ φινίρισμα που προσφέρει μία «νότα» πολυτέλειας και βάζει το Sportage σε premium χνάρια. Για το πιο πρακτικά θέματα, ας μην ξεχνάμε πως η Kia υποστηρίζει ότι ο χώρος για τα πόδια των επιβατών των πίσω θέσεων φτάνει τα 1.050 χλστ. ενώ ο χώρος για το κεφάλι μετράται στα 1.000 χλστ..
Full σε τεχνολογίες
Καινούργιο αυτοκίνητο το 2021 χωρίς νέες τεχνολογίες δεν γίνεται να σταθεί και έτσι η Kia έχει φροντίσει να προσφέρει και αυτό το εχέγγυο στο οικογενειακό SUV της. Τα χαρακτηριστικά ασφαλείας είναι άφθονα και ενδεικτικά αναφέρουμε τα: Advanced Driver Assistance System (ADAS), Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Highway Driving Assist (HDA) και Navigation Smart Cruise Control (NSCC), Remote Smart Parking Assist. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως για πρώτη αφορά κάνει την εμφάνισή του το νέο σύστημα οδήγησης Terrain Mode. Με λίγα λόγια έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζει αυτόματα διάφορες ρυθμίσεις ανάλογα με τις συνθήκες εδάφους που βρίσκεται όπως για παράδειγμα, χιόνι, λάσπη και άμμο. Αυτό δεν αναιρεί τα οδηγικά προγράμματα Comfort, Eco, Sport και Smart που είναι και αυτά διαθέσιμα. Μη νομίζετε πως τελειώσαμε εδώ. Το Sportage διαθέτει ακόμα την τεχνολογία ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης Electric Control Suspension (ECS) που παρέχει συνεχή έλεγχο απόσβεσης σε πραγματικό χρόνο. Τα υβριδικά και Plug-in υβριδικά μοντέλα θα διαθέτουν ακόμα το επίσης νέο σύστημα E-Handling της Kia, που βελτιώνει τη δυναμική απόδοση του οχήματος, την ευελιξία και τη σταθερότητα.
Βενζίνη, diesel, υβριδικό & Plug-in
Ένα από τα χαρακτηριστικά του νέου Kia Sportage που θα «πονοκεφαλιάσει» ευχάριστα αυτούς που θα σκεφτούν ή θα θελήσουν να το αγοράσουν είναι και η ευρεία γκάμα κινητήρων που θα το συνοδεύει. Αναμένεται να καλύπτει σχεδόν ολόκληρο το φάσμα συστημάτων κίνησης (βενζίνη, diesel, υβριδικό, Plug-in υβριδικό), αν και υποθέτουμε πως κάποιες από τις επιλογές δεν προσφέρονται από την έναρξη των πωλήσεων του Sportage. Σε κάθε περίπτωση από την κυκλοφορία του μοντέλου θα είναι διαθέσιμος ο τετρακύλινδρος TGDI 1,6 λίτρων που προσφέρει 180 ίππους και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων ή εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Παράλληλα ένας υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 2,0 λίτρων θα προσφέρεται επίσης εξ αρχής, με απόδοση 186 ίππων και θα συνδυάζεται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Η Kia λέει επιπλέον ότι αργότερα θα προστεθούν στην γκάμα και άλλοι κινητήρες βενζίνης και diesel, αλλά δεν έχει ακόμη δώσει λεπτομέρειες σχετικά με αυτούς. Επίσης διαθέσιμες θα είναι και υβριδικές και Plug-in υβριδικές εκδόσεις, με τις πληροφορίες να αναμένονται προσεχώς.
Δύο μεταξόνια
Κλείνοντας, αξίζει να σημειώσουμε πως το νέο Sportage, που βασίζεται στην πλατφόρμα Ν3, γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο στην ιστορία της Kia που θα προσφερθεί σε δύο διαφορετικά μήκη μεταξονίων (ανάλογα την αγορά που απευθύνεται) διασφαλίζοντας ότι το μοντέλο πέμπτης γενιάς ικανοποιεί πλήρως τις διαφορετικές ανάγκες που υπάρχουν στις επιμέρους αγορές!