Η Opel ανακοίνωσε την τιμή εκκίνησης του ολοκαίνουργιου Astra για την αγορά της Ευρώπης, ενώ παράλληλα αποκάλυψε πως θα δούμε την ηλεκτρική του version, το Astra-e το 2023.
Στα πλαίσια της επίσημης παρουσίασης της νέας, έκτης γενιάς του Astra, το αφεντικό της Opel αποκάλυψε πως η τιμή εκκίνησης για την γερμανική αγορά, από εκεί που θα ξεκινήσει την καριέρα του το δημοφιλές μικρομεσαίο χάτσμπακ, ορίζεται από 22.465 ευρώ. Παράλληλα, ο CEO της γερμανικής φίρμας, Uwe Hochgeschurtz, αποκάλυψε πως στο ρόστερ του Astra θα μπει το 2023 το ηλεκτρικό Astra-e, καθιστώντας το Astra ως ένα από τα κλασικά οικογενειακά χάτσμπακ με πληρέστατη γκάμα κινητήρων: βενζίνη, diesel, Plug-in υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό.
Όντας το πρώτο Astra που αναπτύχθηκε υπό την εποπτεία της Stellantis (PSA Groupe-FCA Group), το μοντέλο παίρνει ως βάση του τη γνωστή πλατφόρμα EMP2, όπως το νεότερο «αδελφάκι» Peugeot 308. Σχετικά με την παλέτα των μηχανικών συνολών με την οποία θα προσφέρεται, θυμίζουμε πως το νέο Astra θα έχει στη βάση τον τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων σε δύο εκδόσεις ισχύος, 110 και 130 ίππων. Το «παρών» δίνει επίσης και ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος diesel με 130 ίππους. Αυτοί οι κινητήρες διατίθενται στάνταρ με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, αλλά υπάρχει επιλογή και για οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Το νέο Astra θα έχει μαζί του και δύο Plug-in υβριδικές επιλογές. Το «βασικό» PHEV Astra συνδυάζει έναν τούρμπο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων (150 ίππους) με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που του προσφέρουν συνδυαστική ισχύ 180 ίππων. Το κορυφαίο μοντέλο PHEV συνδυάζει τους ίδιους κινητήρες αλλά με την έκδοση των 180 ίππων του κινητήρα καύσης. Ως αποτέλεσμα η τελική συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 225 ίππους. Αμφότερα τα Plug-In υβριδικά μοντέλα μπορούν κα κινηθούν αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για περίπου 50 χιλιόμετρα αντλώντας ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12,4 kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί σε λιγότερο από δύο ώρες μέσω ενός φορτιστή 7,4 kW.
Μιλώντας για τις διαστάσεις, το νέο Astra έχει μήκος 4.374 χιλιοστά, δηλαδή 4 χιλιοστά μεγαλύτερο από το αυτοκίνητο της προηγούμενης γενιάς. Είναι επίσης 51 χιλιοστά πιο πλατύ (1.860 χλστ.) από το παλιό και έχει ύψος 1.470 χιλιοστά, ήτοι 15 χιλιοστά πιο χαμηλό από τον προκάτοχό του. Αυξημένο είναι και το μεταξόνιο κατά 13 χιλιοστά και συνολικό μήκος 2.675 χιλιοστά. Αυξημένος είναι και ο χώρος αποσκευών που πλέον είναι σε θέση να χωρέσει 422 λίτρα.
Εξωτερικά όπως προαναφέραμε η νέα γενιά του Opel Astra διαφέρει ριζικά από οποιαδήποτε άλλη. Το μπροστινό άκρο χαρακτηρίζεται από matrix LED προβολείς που συνδέονται με την μαύρη γυαλιστερή μάσκα, μέρος της νεότερης σχεδιαστικής υπογραφής της Opel Vizor. Υπάρχουν επίσης μικρά φώτα ομίχλης ενσωματωμένα στον προφυλακτήρα. Οι μαύρες κολόνες και η ίδιου χρώματος οροφή «χτυπούν» κατευθείαν στο μάτι, όπως και η πίσω κολόνα που αλλάζει ξανά χρωματισμό επιλέγοντας αυτό του αμαξώματος. Στο πίσω μέρος τα λεπτά φωτιστικά σώματα, οι έντονες γραμμές και η ολόγραφη ονομασία του μοντέλου συνθέτουν μία σπορ εικόνα στο αυτοκίνητο που πλαισιώνεται από την αεροτομή στο τέλος της οροφής.
Αλλαγές υπάρχουν και στην καμπίνα. Διαθέσιμος είναι ο ψηφιακός πίνακας 10 ιντσών όπως και οθόνη αφής ίδιου μεγέθους όπου φιλοξενεί το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, με τα Apple CarPlay και Android Auto να είναι στάνταρ. Το νέο Astra έχει λάβει νέας σχεδίασης πολυλειτουργικό τιμόνι τριών ακτινών, ενώ ανάμεσα στις επιλογές που θα έχει κάποιος θα είναι τόσο το Head-Up Display όσο και μία κάμερα 360 μοιρών.
Κλείνοντας να σημειώσουμε πως πιθανότατα αυτό θα είναι το τελευταίο Astra με συμαβτικούς κινητήρες (βενζίνης και diesel), δεδομένου πως η Opel έχει δεσμευτεί από το 2028 να προσφέρει στην Ευρώπη μόνο ηλεκτρικά μοντέλα.