Την επίσημη πρεμιέρα του πραγματοποίησε το ολοκαίνουργιο Peugeot 308, το οποίο έρχεται με όμορφο σχεδιασμό, βενζινοκίνητες, πετρελαιοκίνητες και Plug-in υβριδικές εκδόσεις, αλλά και το νέο λογότυπο της μάρκας!
Μετά από οκτώ χρόνια στην αγορά η δεύτερη γενιά του Peugeot 308 αποσύρεται και δίνει τη θέση της στην τρίτη γενιά. Αν και η ομορφιά είναι κάτι το υποκειμενικό, τολμούμε να πούμε πως το ολοκαίνουργιο Peugeot 308 έρχεται οπτικά πολύ ελκυστικό, όντας φυσικά πλήρως επανασχεδιασμένο. Το κερασάκι στην τούρτα είναι βεβαίως το νέο ρετρό σήμα της γαλλικής φίρμας στα δύο του άκρα και στα πλάγια, αλλά και το «308» που βρίσκεται μπροστά ακριβώς από το καπό.
Ξετυλίγοντας λοιπόν το κουβάρι του νέου 308 από το εξωτερικό, το μοντέλο συνεχίζει να χαρακτηρίζεται από τα μακριά LED φώτα ημέρας που θυμίζουν τους κυνόδοντες λιονταριού και φτάνουν μέχρι χαμηλά στον προφυλακτήρα. Η ανασχεδιασμένη γρίλια συνδυάζεται με λεπτούς LED προβολείς, οι οποίοι στις πιο πλούσιες εκδόσεις GT και GT Pack γίνονται ακόμα πιο λεπτοί, ενώ αποκτούν και την τεχνολογία Matrix LED. Οι «νυχιές» του λιονταριού στο πίσω μέρος παίρνουν «σάρκα και οστά» στα φωτιστικά LED σώματα και τονίζονται ακόμα περισσότερο από μία μαύρη γυαλιστερή φάσα που απλώνεται από τη μία άκρη στην άλλη. Πέραν των χρωμάτων Olivine Green (πράσινο λαδί) και Vertigo Blue (γαλάζιο) που βλέπουμε στις εικόνες, το νέο 308 θα διατίθεται ακόμα και με τα Elixir Red, White Banquise Grey, Pearl White, Black Perla Nera και Artense (ασημί). Οι τροχοί ξεκινούν από τις 16 ίντσες και φτάνουν έως και τις 18.
Όπως με σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που κάνουν τη μετάβαση στην επόμενη γενιά, το 308 είναι μεγαλύτερο από το μοντέλο που αντικαθιστά. Συγκεκριμένα το μοντέλο είναι 11 εκατοστά πιο μακρύ από το προηγούμενο (4,36 μέτρα), με το μεταξόνιό του να επεκτείνεται κατά 55 χιλιοστά φτάνοντας τα 2.675 χιλιοστά. Η χαμηλότερη γραμμή οροφής έχει φέρει το ύψος του στα 1,44 μέτρα, ενώ βοήθησε τη γαλλική μάρκα να του προσφέρει συντελεστή οπισθέλκουσας στα 0,28 cd.
Μπαίνοντας στην καμπίνα συναντούμε μια σύγχρονη ατμόσφαιρα. Οι πιο πλούσιες εκδόσεις συνδυάζονται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών, ενώ η οθόνης αφής για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης έχει το ίδιο μέγεθος και προσφέρεται στάνταρ και συνοδεύεται από πλήκτρα συντομεύσεων ακριβώς από κάτω και ανάμεσα από τα χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού. Οι τεχνολογίες και τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού είναι πάρα πολλά. Ενδεικτικά να πούμε πως ξεκινούν από ένα ασύρματο pad φόρτισης και φτάνουν έως και μία λειτουργία (Clean Cabin) που φιλτράρει ρυπογόνα αέρια και σωματίδια εμποδίζοντάς τα να εισέλθουν στο εσωτερικό. Στο τέλος του χρόνου θα είναι διαθέσιμη και η ημιαυτόνομη τεχνολογία οδήγησης Drive Assist 2.0, ενώ κάτω από αυτή υπάρχει πλήθος συστημάτων είτε ως στάνταρ είτε ως προαιρετικά.
Ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει 412 λίτρα, εκτός αν τα πίσω καθίσματα «πέσουν» για να μεγαλώσει στα 1.323 λίτρα. Εντός της καμπίνας οι επιβάτες θα βρουν και άλλους χώρους αποθήκευσης που φτάνουν τα 34 λίτρα αποθηκευτικού χώρου.
Χάρη στην πλατφόρμα EMP2 το νέο Peugeot 308 κατά το λανσάρισμά του θα προσφέρεται σε Plug-in υβριδικές εκδόσεις, αλλά και εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ. Στη βενζίνη, ο τούρμπο κινητήρας 1,2 λίτρων θα προσφέρει 110 ή 130 ίππους και θα συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή προαιρετικά με ένα 8τάχυτο αυτόματο για την πιο ισχυρή έκδοση. Στο ντίζελ ο τετρακύλινδρος 1,5 λίτρων έχει ισχύ 130 ίππους και 300 Nm ροπής και μπορεί να συνδυαστεί με τα προαναφερόμενα κιβώτια. Τέλος θα υπάρχουν επίσης δύο Plug-inυβριδικά μοντέλα, με κίνηση στους μπροστά τροχούς, αυτόματο 8τάτυχο κιβώτιο, μπαταρία 12,4 kWh και ηλεκτρικό κινητήρα που παράγει 81 kW και στις δύο περιπτώσεις. Η διαφορά μεταξύ των δύο θα είναι ο βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων που στη μία έκδοση θα προσφέρει 150 ίππους και στην άλλη 180, με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς να φτάνει τα 180 άλογα στην πρώτη και τα 225 στη δεύτερη. 60 χιλιόμετρα θα είναι η ηλεκτρική αυτονομία και των δύο.
Το νέο Peugeot 308 θα παραχθεί στη Γαλλία στο εργοστάσιο Mulhouse της Stellantis και θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
ΠΛΗΡΩΣ αναμενόμενο. Αισθητική εξωτερικά ως 'φουσκωμένο' 208 (αμφιβάλω εάν άλλαξε το σασσί... και το πράσινο χρώμα δεν το κολακεύει απορώ γιατί το προμοτάρουν, στο μπλε μου φαίνεται καλύτερο εκ πρώτης) αλλά περιέργως μάλλον 'αδιάφορο' τελικά (τα 'εντυπωσιακά' των αρθρογράφων τα περνάω - εξάλλου γούστα είναι αυτά). Εσωτερικό στα συνήθη νέα δεδομένα Peugeot με τα καλά (εντυπωσιακό αρχικά, καλά υλικά, σύγχρονο) και τα κακά (δεν βλέπεις πίνακα οργάνων με τίποτα εκτός εάν καθίσεις 'ανώμαλα'), χώροι μέτριοι (από τις φωτό, πολύ μέτριοι πίσω για την κατηγορία) παρά το ότι οι διαστάσεις μεγάλωσαν (κρατάω μια επιφύλαξη καθότι κρίνω από τις φωτό). Εν τέλει μια μάλλον 'σίγουρη' (και εν τέλει άτολμη, στην πεπατημένη πήγαν, να μου πεις συνταγή που πουλάει δεν την αλλάζεις, αλλά αυτό μπορεί να αποδειχθεί 'τρυπάκι') προσέγγιση. Διακράτηση πελατολογίου θέλει να κάνει (και θεωρώ οτι θα το καταφέρει) αλλά από εκεί και μετά ΟΛΑ είναι θέμα τιμής.
ΠΛΗΡΩΣ αναμενόμενο. Αισθητική εξωτερικά ως 'φουσκωμένο' 208 (αμφιβάλω εάν άλλαξε το σασσί... και το πράσινο χρώμα δεν το κολακεύει απορώ γιατί το προμοτάρουν, στο μπλε μου φαίνεται καλύτερο εκ πρώτης) αλλά περιέργως μάλλον 'αδιάφορο' τελικά (τα 'εντυπωσιακά' των αρθρογράφων τα περνάω - εξάλλου γούστα είναι αυτά). Εσωτερικό στα συνήθη νέα δεδομένα Peugeot με τα καλά (εντυπωσιακό αρχικά, καλά υλικά, σύγχρονο) και τα κακά (δεν βλέπεις πίνακα οργάνων με τίποτα εκτός εάν καθίσεις 'ανώμαλα'), χώροι μέτριοι (από τις φωτό, πολύ μέτριοι πίσω για την κατηγορία) παρά το ότι οι διαστάσεις μεγάλωσαν (κρατάω μια επιφύλαξη καθότι κρίνω από τις φωτό). Εν τέλει μια μάλλον 'σίγουρη' (και εν τέλει άτολμη, στην πεπατημένη πήγαν, να μου πεις συνταγή που πουλάει δεν την αλλάζεις, αλλά αυτό μπορεί να αποδειχθεί 'τρυπάκι') προσέγγιση. Διακράτηση πελατολογίου θέλει να κάνει (και θεωρώ οτι θα το καταφέρει) αλλά από εκεί και μετά ΟΛΑ είναι θέμα τιμής.
Τα 412 λίτρα αποσκευών αφορούν την υβριδική έκδοση ή είναι για όλες το ίδιο;