Το Renault 5, ή αλλιώς R5 για τους παλιότερους, επιστρέφει ως 100% ηλεκτρικό με ρετρό στιλ, την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και αυτονομία έως 400 χιλιόμετρα θέλοντας να πρωταγωνιστήσει στην ηλεκτρική… επανάσταση «Renaulution». Και όλα αυτά με περίπου 25.000 ευρώ.
Το R5 έγινε Renault 5 E-Tech!
Ήταν Μάιος του 1968, όταν ο Michel Boué, ένας 36χρονος σχεδιαστής της Renault σκίτσαρε για πλάκα στον ελεύθερό του χρόνο ένα αυτοκίνητο πάνω από μία φωτογραφία του τρέχοντος τότε Renault 4. Ο λόγος για το Renault 5, ένα λιλιπούτειο γαλλικό μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ευρώπη και μετά από 52 χρόνια αναβιώνει ως ηλεκτρικό, θέλοντας να γράψει νέες χρυσές σελίδες στην αυτοκίνηση στο πλαίσιο της στρατηγικής Renaulution των Γάλλων.
Το επίσημο ντεμπούτο του Renault 5 E-Tech έγινε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, εκεί όπου είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από κοντά, καλεσμένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας της Renault. Με την πρώτη ματιά, η παιχνιδιάρικη σχεδιαστική γλώσσα που επέλεξαν οι Γάλλοι κάνει σαφείς αναφορές στο 5άρι του παρελθόντος, έχοντας ωστόσο την μοντέρνα αισθητική του σήμερα. Μπροστά ξεχωρίζουν οι τετραγωνισμένοι full LED προβολείς και τα ορθογώνια, διακεκομμένα LED φώτα ημέρας χαμηλότερα στον προφυλακτήρα, ενώ ψηλά στο αριστερό μέρος του καπό, τη θέση του αεραγωγού από το παλιότερο 5άρι έχει πάρει μια φωτεινή ένδειξη για τη στάθμη της μπαταρίας σε ψηφιακή μορφή του αριθμού 5 (σ.σ. ανάβει όταν πλησιάζει ο οδηγός για να ξέρει πόση μπαταρία έχει το αυτοκίνητο). Στο σύνολο παρατηρούμε ρέουσες γραμμές με τονισμένους θόλους και ζάντες 18 ιντσών με ελαστικά 195/55 που δίνουν μια σπορτίφ νότα στο Renault 5, ενώ πίσω κλέβουν την παράσταση τα κατακόρυφα φώτα με την ιδιαίτερη φωτεινή υπογραφή.
Μπορεί η σχεδίαση να είναι ρετρομοντέρνα, ωστόσο ένα από τα ολοκαίνουργια στοιχεία του γαλλικού ηλεκτρικού είναι η πλατφόρμα Ampere (AmpR Small): το Renault 5 E-Tech γίνεται το πρώτο ηλεκτρικό μικρό της εταιρείας που βασίζεται σε αυτή. Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, είναι λίγο μικρότερο από το Clio με μήκος 3,92 μ. (9 εκ. διαφορά), πλάτος 1,77 μ. και ύψος 1,5 μ., ενώ το μεταξόνιο ορίζεται στα 2,54 μ., όντας 4 εκ. μικρότερο από αυτό του Clio.
High-tech καμπίνα με ρετρό στιλ
Μπαίνοντας στην καμπίνα του Renault 5 E-Tech σε πρώτο πλάνο, πίσω το τετραγωνισμένο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10” (7 ιντσών ως στάνταρ) με 5 διαφορετικές διαμορφώσεις και χρωματιστή ένδειξη ταχύτητας. Έπειτα, δίπλα της εδράζεται η οθόνη αφής 10 ιντσών του συστήματος infotainment OpenR Link με όλες τις δυνατότητες διασυνδεσιμότητας, ενώ χαμηλότερα συναντούμε τους τετραγωνισμένους αεραγωγούς και τους διακόπτες τους κλιματισμού. Από εκεί και πέρα, ο εσωτερικός διάκοσμος χαρακτηρίζεται από λιτές γραμμές με το ταμπλό να έχει δύο «στρώσεις». Η χαμηλότερη έχει επένδυση μαλακού υλικού και ραφές στο χρώμα του σαλονιού στην πλευρά του συνοδηγού, εκεί όπου συναντούμε και μια στιλπνή μαύρη φάσα με φωτιζόμενο το «Renault 5». Τα υφάσματα της καμπίνας είναι 100% κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο πλαστικό με όμορφες χρωματικές αντιθέσεις και το χαρακτηριστικό «5» στην πλάτη.
Όσον αφορά στους χώρους, το ηλεκτρικό 5άρι διαθέτει πορτμπαγκάζ 326 λίτρα και 19 λτ. για μικροαντικείμενα στην καμπίνα.
Το επίσημο ντεμπούτο του Renault 5 E-Tech έγινε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, εκεί όπου είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από κοντά, καλεσμένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας της Renault.
Ολοκαίνουργιο μοτέρ και 400 χλμ. αυτονομία
Στο πεδίο των κινητήριων συνόλων, το Renault 5 βασίζεται σε αρχιτεκτονική 400V και εφοδιάζεται με έναν ολοκαίνουργιο σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος ωστόσο δεν έχει μόνιμους μαγνήτες από σπάνιες γαίες στους ρότορες. Αντί αυτών χρησιμοποιούνται χάλκινα πηνία, με τις καλωδιώσεις να ταξινομούνται και να δρομολογούνται με τρόπο τέτοιο, ώστε να αντέχουν την φυγόκεντρο δύναμη του ρότορα, με τον τελευταίο να είναι 3 εκατοστά πιο μικρός. Επιπλέον, χρησιμοποιούνται νέας γενιάς ηλεκτρονικά και ένας ανασχεδιασμένος μειωτήρας στροφών. Ως αποτέλεσμα των βελτιώσεων, ο κινητήρας είναι 15 κιλά ελαφρύτερος και πιο μικρός σε διαστάσεις, ενώ το συνολικό βάρος του συνόλου, μαζί με τον onboard φορτιστή, ανέρχεται στα 105 κιλά.
Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρεται σε 3 εκδόσεις ισχύος: 95 άλογα με 215 Nm ροπής, 122 ίππους με 225 Nm και, τέλος, η κορυφαία των 150 ίππων με 245 Nm. Πηγή ισχύος για το γαλλικό μικρό είναι είτε μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 40 kWh ή 52 kWh με την αυτονομία που υπόσχεται η Renault να αγγίζει τα 300 χλμ. στη «μικρή» και τα 400 χλμ. στη μεγάλη, πάντα κατά WLTP.
Ανάλογα με την ιπποδύναμη πάει και ο onboard φορτιστής, δηλαδή των 95 ίππων δέχεται έως 11 kW σε AC (σ.σ. αμφίδρομη ροή ενέργειας στις εκδόσεις 122 και 150 ίππων για V2G/vehicle-to-grid ή V2L/vehicle-to-load εφαρμογές έως 3.700W), των 122 ίππων έως 80 kW σε DC και των 150 ίππων έως 100 kW σε DC. Για τους χρόνους φόρτισης, οι Γάλλοι υπόσχονται 30 λεπτά για το 15%-80%.
Κλείνοντας, το γαλλικό στρατόπεδο έχει επιβεβαιώσει πως το νέο Renault 5 θα έχει πολύ ανταγωνιστικές τιμές, ξεκινώντας από περίπου 25.000 ευρώ στην Ευρώπη. Η τιμή αυτή αφορά στη «μικρή» έκδοση, της οποίας η παραγωγή θα αρχίσει μέσα στο 2025. Το εμπορικό λασνάρισμα του νέου Renault 5 E-Tech θα ξεκινήσει το φθινόπωρο, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως στην Ελλάδα θα προσφερθεί η κορυφαία έκδοση των 150 ίππων με τη μεγαλύτερη αυτονομία.