Ξεκινά η διάθεση του νέου SEAT Ibiza με φυσικό αέριο στη χώρα μας, το οποίο είναι πιο οικονομικό στην οδήγηση και πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον, σε σχέση με τα μοντέλα βενζίνης και ντίζελ.
Το νέο μοντέλο, το τρίτο που χρησιμοποιεί CNG μετά το Leon και το Mii, κατασκευάζεται στο Martorell χρησιμοποιώντας τη πλατφόρμα MQB A0. Η SEAT ενισχύει τη τεχνολογία CNG, καθώς συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών CO2: εκπέμπει κατά 85% λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου σε σύγκριση με τους κινητήρες ντίζελ, ενώ μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 25%, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις πόλεις.
Το νέο SEAT Ibiza 1.0 TGI αποδίδει 90 ίππους μεταξύ 4.500 και 5.800 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 160 Nm μεταξύ 1.900 και 3.500 σ.α.λ. με τη μάρκα να υπόσχεται κατανάλωση καυσίμου 3,3 κιλά/100 χλμ. σε λειτουργία CNG, κάτι που ισοδυναμεί με 3,22 ευρώ για οδήγηση 100 χιλιομέτρων. Η συνολική απόσταση που μπορεί να καλύψει το νέο Ibiza TGI είναι 1.194 χλμ., με τη χρήση 13 κιλών CNG και των 40 λίτρων βενζίνης στις δύο δεξαμενές καυσίμων. Όσον αφορά τα επίπεδα επιδόσεων, το μικρό μοντέλο των Ισπανών επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 12,1 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.
Εκτός από τον εξοπλισμό που διαθέτουν οι εκδόσεις βενζίνης, το νέο Ibiza TGI διαθέτει επιπλέον τον απαραίτητο εξοπλισμό για να κινείται με φυσικό αέριο, όπως δεξαμενή καυσίμου CNG, τάπα πληρώσης φυσικού αερίου δίπλα στη τάπα βενζίνης, αρκετούς αισθητήρες θερμοκρασίας και πίεσης αερίων καθώς και ρυθμιστή πίεσης και σύστημα διανομής αερίου, μεταξύ άλλων. Επίσης διαθέτει ενισχυμένα πιστόνια και βαλβίδες για αυξημένη αντοχή και καλύτερη κυκλοφορία του αερίου στο θάλαμο καύσης. Επιπλέον, ο στροβιλοσυμπιεστής στο Ibiza TGI ζυγίζει λιγότερο ώστε να δρα άμεσα και να αυξάνει την απόκριση του κινητήρα. Τέλος, διαθέτει συγκεκριμένους δείκτες στάθμης καυσίμου για κάθε δεξαμενή, οι οποίοι βρίσκονται στο πίνακα οργάνων. Παρόλο που η δεξαμενή αερίου βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, το νέο Ibiza TGI εξακολουθεί να προσφέρει αυξημένο αποθηκευτικό χώρο, με συνολική χωρητικότητα 262 λίτρα.
Το SEAT Ibiza TGI χρησιμοποιεί πάντα το φυσικό αέριο ως κύριο καύσιμο, εκτός αν η θερμοκρασία του αντιψυκτικού πέσει κάτω από τους 10°C, όπου ο κινητήρας αρχίζει με χρήση βενζίνης και ξεκινά μια διαδικασία θέρμανσης των βαλβίδων έγχυσης αερίου, πριν από την αυτόματη ενεργοποίηση του κυκλώματος CNG. Με αυτή την εξαίρεση, το Ibiza TGI λειτουργεί μόνο με βενζίνη ως πηγή καυσίμου όταν η δεξαμενή CNG είναι κενή. Αυτή η αλλαγή γίνεται αυτόματα χωρίς να αντιλαμβάνεται ο οδηγός οποιαδήποτε διαφορά στην απόδοση του οχήματος ή στον χειρισμό του. Μια ένδειξη ανάβει στον πίνακα οργάνων για να ενημερώσει τον οδηγό ότι οδηγεί με φυσικό αέριο. ΅Ετσι το Ibiza TGI συνδυάζει δύο οχήματα σε ένα, επιτρέποντας τη δυνατότητα πιο βιώσιμης, οικονομικής οδήγησης με συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή με βενζίνη. Επιπλέον, στην οθόνη εμφανίζονται πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα του φυσικού αερίου, τη κατανάλωση και την υπολοιπόμενη απόσταση οδήγησης με τα δύο καύσιμα, καθώς και τις όποιες πιθανές δυσλειτουργίες του συστήματος CNG.
Πέραν αυτών το Ibiza CNG δεν είναι η μοναδική ECO εναλλακτική λύση της SEAT. Το Leon 1.4 TGI 110HP διαθέτει επίσης κινητήρα CNG και εκπέμπει μεταξύ 99 και 101 γρ./χλμ. CO2 με μέσο όρο κατανάλωσης 5,6 λτ./100 χλμ. Επιπλέον, το τρίθυρο και πεντάθυρο Mii 1.0 68HP με μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, εκπέμπει μόνο 83 γρ./χλμ. κ CO2 και καταναλώνει κατά μέσο όρο 4,5 λτ./100 χλμ.. Το αυτοκίνητο αυτό είναι μικρό στο εξωτερικό αλλά μεγάλο στο εσωτερικό και είναι εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας για οδηγική απόλαυση στη πόλη. Αυτά τα τρία μοντέλα, μαζί με το SEAT Arona TGI που το λανσάρισμα του έχει προγραμματιστεί για το τέλος του έτους, θα καθιερώσουν τη SEAT ως την εταιρεία με την πιο ολοκληρωμένη γκάμα CNG.
Τέλος, σημειώνουμε πως To νέο Ibiza 1.0 TGI 90hp είναι ήδη διαθέσιμο προς πώληση στην χώρα μας με προτεινόμενη λιανική τιμή 15.300 ευρώ για την πλήρως εξοπλισμένη έκδoση Style.