Η Skoda παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το νέο της πρωτότυπο Vision X το οποίο λανσάρει μια πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία που συνδυάζει ηλεκτροκινητήρα με μοτέρ διπλού καυσίμου (βενζίνη και φυσικό αέριο).
Κατ` αρχάς σημειώνουμε πως το Vision X Concept προμηνύει ένα νέο μικρό crossover το οποίο θα τοποθετηθεί κάτω από το Karoq στη γκάμα. Όσον αφορά στο αισθητικό κομμάτι, το νέο Vision X Concept υιοθετεί τη σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας θυμίζοντας εν πολλοίς το Karoq, έχοντας παράλληλα και στοιχεία του μεγαλύτερου Kodiaq.
Στον πρόβολο συναντούμε την χαρακτηριστική γρίλια της μάρκας με κάθετα σιρίτια η οποία πλαισιώνεται από τα λεπτά LED φώτα ημέρας και τα αιχμηρής σχεδίασης φωτιστικά σώματα, ενώ στο κάτω μέρος βρίσκεται ο ενιαίος αεραγωγός που διατρέχει τον προφυλακτήρα σε όλο του το πλάτος. Από εκεί και πέρα, οι γραμμές συνεχίζουν να είναι έντονες στο πλάι καταλήγοντας στο εξίσου δυναμικό πίσω μέρος, στο οποίο τα βλέματα τραβούν τα λεπτά φωτιστικά σώματα, η φάσα στο άνω άκρο του προφυλακτήρα, αλλά και ο αεροδυναμικός αλουμινένιος διαχύτης, που σε συνδυασμό με τα μαύρα πλαστικά περιμετρικά τονίζουν την off road εικόνα του μοντέλου.
Περνώντας στο εσωτερικό, ο σχεδιασμός είναι πολύ πιο φουτουριστικός, σε σχέση με το εξωτερικό, και σινάμα λιτός με τα κουμπιά να απουσιάζουν σχεδόν εντελώς από το πλάνο. Το τιμόνι, πίσω από το οποίο εδράζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, είναι δύο ακτίνων, ωστόσο τα φώτα πέφτουν στην μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος infotainment που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό
Σημαντικότερο στοιχείο όλων αποτελεί η «καρδιά» του συγκεκριμένου πρωτότυπου, καθώς η Skoda εφοδιάζει το Vision X με μια καινοτόμο «πράσινη» λύση. Πιο συγκεκριμένα, η τσέχικη φίρμα συνδυάζει τον TSI κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λτ. διπλού καυσίμου (βενζίνης και φυσικού αερίου) ισχύος 130 ίππων και 200 Nm ροπής με έναν ηλεκτροκινητήρα, υποσχόμενη εκπομπές CΟ2 της τάξεως των 89 γρ./χλμ.. Εξίσου εντυπωσιακό στοιχείο είναι και η μετάδοση της κίνησης, η οποια μπορεί να γίνει στους εμπρός, τους πίσω ή και τους τέσσερις τροχούς, με το σύστημα να διαχειρίζεται την ροπή που μπορεί να φτάσει έως και τα 1.000 Nm.
Στον τομέα των επιδόσεων η Skoda υπόσχεται πως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση μπορούν να έρθουν μέσα σε 9,3 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 200 χλμ./ώρα, ενώ όσον αφορά στην αυτονομία αναφέρεται πως με γεμάτες τις δύο δεξαμενές φυσικού αέριου αλλά και αυτή της βενζίνης το Vision X μπορεί να διανύσει απόσταση 650 χιλιομέτρων.
Τέλος, σημειώνουμε πως το πρωτότυπο crossover δεν είναι εξοπλισμένο με μία δεξαμενή φυσικού αερίου αλλά με δύο, οι οποίες έχουν πάρει θέση, η μία κάτω από τα πίσω καθίσματα και η άλλη πίσω από τον οπίσθιο άξονα. Όταν είναι ενεργοποιημένη η λειτουργία του CNG, το concept του Vision X δέχεται αυτή την ισχύ στους μπροστά τροχούς την ίδια ώρα που στους πίσω παρέχει ισχύ ένα ηλεκτρικό μοτέρ, μετατρέποντας έτσι το μικρό crossover της φίρμας σε τετρακίνητο.