Η Toyota παρουσίασε το Aygo X, τη νέα γενιά του μικρότερου μοντέλου της, που απέκτησε Crossover χαρακτήρα, μεγάλωσε κατά πολύ σε διαστάσεις, φούλαρε σε τεχνολογία και θα έχει πρώτη φορά έως και 18άρες ζάντες.
Το Toyota Aygo ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά το 2005, ως ένας από τους τρεις... σωματοφύλακες της μίνι κατηγορίας στο πλευρό των Peugeot 108 και Citroen C1. Με τους Γάλλους να έχουν ανακοινώσει την παύση της συμμετοχής τους στην μίνι κατηγορία, η Toyota συνεχίζει μόνη της πλέον με το Aygo, παρουσιάζοντας τη νέα, τρίτη γενιά του μοντέλου που έχει σημειώσει αξιόλογη πορεία στην ευρωπαϊκή και πολύ περισσότερο την ελληνική αγορά. Ο λόγος για το νέο Toyota Aygo X, που εκτός από το γράμμα X στην ονομασία του, απέκτησε «περιπετειώδη» χαρακτήρα και εμφάνιση, μεγαλώνοντας παράλληλα το εκτόπισμά του προς κάθε κατεύθυνση.
Αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 11 χλστ. σε σχέση με πριν και Crossover στοιχεία με πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά για το νέο Aygo X.
Aygo X: Στο πάτωμα του Yaris & με μεγαλύτερες διαστάσεις
Ξεκινώντας λοιπόν από τη δομή του νέου Aygo X, η Toyota χρησιμοποιεί μια αναβαθμισμένη εκδοχή της πλατφόρμας GA-B (μέρος της TNGA - Toyota Global New Architecture πάνω στην οποία βασίζεται και το Yaris) για το μίνι Crossover, του οποίου το μήκος ορίζεται στα 3.700 χλστ. (μεγαλύτερο κατά 23,5 πόντους από το προηγούμενο Aygo). Πέραν αυτού, μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο του νέου Aygo X κατά 9 εκατοστά, αγγίζοντας τα 2.430 χλστ., ενώ όσον αφορά στα υπόλοιπα στοιχεία, το πλάτος είναι 1.740 χλστ. (+125 χλστ.), το ύψος 1.510 χλστ. (+50 χλστ.) και το βάρος του, χωρίς οδηγό, μετράται στα 940 κιλά.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Aygo με περισσότερους χώρους και καλύτερη ορατότητα
Απόρροια της αύξησης των διαστάσεων είναι και οι μεγαλύτεροι διαθέσιμοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Τα μπροστινά καθίσματα έχουν μεγαλύτερο κενό μεταξύ τους 20 χλστ., αυξάνοντας το χώρο για τους ώμους κατά 45 χλστ. ενώ ο οδηγός κάθεται 5,5 πόντους ψηλότερα, με την Toyota να υπόσχεται καλύτερη περιφερειακή ορατότητα. Ρόλο σε αυτή παίζει και η κεκλιμένη κατά 10% περισσότερο μπροστινή κολόνα, καθώς επίσης και η αύξηση της απόστασης του Aygo X από το έδαφος κατά 11 χλστ. (πλέον 131 χλστ.). Όσον αφορά στο διαμέρισμα του χώρου αποσκευών, αυτό έχει αυξηθεί σε μήκος κατά 125 χλστ. και χωρά πλέον 231 λίτρα, ήτοι πάνω από 60 λίτρα περισσότερα από πριν (έως 829 λτ. με ριγμένα καθίσματα).
Aygo X: Hi-tech καμπίνα με ολίγον από Yaris
Μπαίνοντας στην καμπίνα του νέου Aygo X, με την πρώτη ματιά ξεχωρίζουν κάποιες ομοιότητες με την νεότερη γενιά του Yaris. Το τιμόνι, πίσω από το οποίο βρίσκεται ο αναλογικός πίνακας οργάνων με μια ευμεγέθη οθόνη ενδείξεων, και τα χειριστήρια του κλιματισμού έρχονται σχεδόν αυτούσια από το ελληνικό best seller, αν και οι προβολείς πέφτουν στην οθόνη αφής 9 ιντσών του συστήματος Toyota Smart Connect που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Το καμπυλόγραμμο μοτίβο που προτίμησαν οι σχεδιαστές της Toyota δίνει έναν νεανικό και trendy χαρακτήρα στο μίνι Crossover της ιαπωνικής φίρμας, ο οποίος τονίζεται από τον ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό. Σε επίπεδο τεχνολογιών, η νέα γενιά infotainment του Aygo X μπορεί να δεχθεί over-the-air ενημερώσεις μέσω internet, ενώ υποστηρίζεται και η ενσύρματη και ασύρματη διασύνδεση Apple CarPlay και Android Auto. Επιπρόσθετα, υπάρχει η mobile εφαρμογή MyT, μέσω της οποίας ο κάτοχος έχει στη διάθεσή του πλήθος πληροφοριών και λειτουργιών σχετικά με το νέο Aygo X. Για τους απαιτητικούς με τον ήχο, η Toyota προσφέρει προαιρετικά ένα ποιοτικό ηχοσύστημα της JBL με 4 ηχεία και ένα μεγάλο subwoofer 200 χλστ., που τοποθετείται στο πορτμπαγκάζ, τα οποία συνεργάζονται με έναν ενισχυτή 300W.
Δυναμικό & «περιπετειώδες» ντιζάιν
Ο παιχνιδιάρικος σχεδιασμός συνεχίζεται και στο εξωτερικό ντιζάιν, το οποίο αντλεί πολλά στοιχεία από το πρωτότυπο Aygo X prologue. Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από την ενιαία κλειστή μάσκα με την χαμηλά τοποθετημένη γρίλια, αλλά και τους νέους LED προβολείς με σχήμα μπούμεραγνκ, σύνολο το οποίο κάνει το Aygo X να αποπνέει δυναμισμό. Τα πλαστικά προστατατευτικά στους θόλους και οι μεγάλες ζάντες έως και 18 ίντσες τραβούν τα βλέματα στο πλάι, ενώ πίσω κυριαρχεί η διχρωμία στην κολόνα και τα φτερά, τα κατακόρυφα φωτιστικά σώματα και το X που συνοδεύει το έμβλημα του Aygo. Το νέο Aygo X προσφέρεται σε τέσσερα νέα... πικάντικα χρωματικά concept που το κάνουν πιο ιδιαίτερο, σύμφωνα με το ιαπωνικό στρατόπεδο. Ο λόγος για τα cardamom (κάρδαμο), chili (κοκκινοπίπερο), ginger (πιπερόριζα) και juniper (κέδρος), τα οποία συνδυάζονται με την bi-tone διχρωμία που προαναφέραμε.
Aygo X: Με τον γνώριμο κινητήρα 1,0 λτ. των 72 ίππων
Κλείνουμε με τα μηχανικά σύνολα του νέου Aygo X, εκεί όπου η Toyota δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στον αειθαλή 1KR-FE 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου, που αποδίδει 72 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με 93 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ.. Ο γνώριμος 1.000άρης που συμμορφώνεται με τη νόρμα Euro6D συνεργάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων ή με αυτόματο CVT κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Από πλευράς ρύπων, το χειροκίνητο Aygo X εκπέμπει 107 γρ. CO2 και το αυτόματο 110 γρ., κατά WLTP, κάτι που σημαίνει ότι θα κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο, κάνοντας μάλιστα με ευκολία μανούβρες στο κέντρο καθώς είναι εξαιρετικά ευέλικτο με κύκλο στροφής 4,7 μέτρα.