Έχει εμφάνιση σαν concept car, νέα ισχυρότερα υβριδικά σύνολα και έκδοση plug-in, περισσότερα συστήματα ασφαλείας και υλικά φιλικά προς το περιβάλλον. Ιδού το νέο Toyota C-HR, το οποίο γνωρίσαμε από κοντά στο Αμβούργο της Γερμανίας.
Το C-HR (από τις λέξεις Coupe- High Rider) είναι ένα μοντέλο αναφοράς για την Toyota στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια γιατί της άλλαξε την εικόνα προς τα έξω και ήταν το πρώτο που προμήνυε το τι θα ακολουθήσει. H coupe σχεδίασή του ήταν ο σημαντικότερος λόγος αγοράς για τους περισσότερους αγοραστές σύμφωνα με τις έρευνες και η πρώτη εφαρμογή για τη νέα πανέμορφη σχεδιαστική γλώσσα που ακολούθησε, η πλατφόρμα TNGA που εγκαινίασε έδειξε ότι τα μοντέλα που θα ακολουθούσαν θα είναι οδηγοκεντρικά, το «ΟΧΙ» που έριξε στο diesel -αν θυμάστε σε μια εποχή που το diesel βάσταγε ακόμη- έδειχνε την προσήλωση της ιαπωνικής μάρκας στα υβριδικά.
Σήμερα, λοιπόν, η επιτυχία αυτή έρχεται να συνεχιστεί με τη νέα γενιά του Toyota C-HR. Βρεθήκαμε στο Αμβούργο της Γερμανίας για να δούμε, να αγγίξουμε, αλλά και για να μάθουμε τα μυστικά του ολοκαίνουργιου, 2ης γενιάς, Toyota C-HR, το οποίο θα αφορά πλέον μόνο την ευρωπαϊκή και αυστραλιανή αγορά.
Στα τέλη του 2022 η Toyota είχε παρουσιάσει το «prologue concept», σήμερα αυτό το concept έχει περάσει στο δρόμο. Η Toyota το συνηθίζει τα τελευταία 2-3 χρόνια με τα μοντέλα που πρόκειται να παρουσιάσει και μας αρέσει η προσέγγιση αυτή. Στην περίπτωση δε του C-HR το μπροστά μέρος έχει κοινά στοιχεία με το bΖ4X και το νέο Prius, είναι αιχμηρό, δυναμικό και φωνάζει πως είναι εξηλεκτρισμένο. Στο πλάι όπως βλέπετε έχουν διατηρηθεί οι αναλογίες και η coupe γραμμή με το μικρό πίσω παράθυρο ενώ οι χειρολαβές είναι χωνευτές στο αμάξωμα και για καλύτερη αεροδυναμική. Τέλος, πιο πίσω ένα φουτουριστικό update έρχεται μέσα από τη φωτιζόμενη μπάρα και σήμα της Toyota. Στα δικά μας μάτια μας αρέσει, δείχνει ότι έχει εμφάνιση που μπορεί να σταθεί απέναντι στα ηλεκτρικά που θα κάνουν την εμφάνισή τους τα επόμενα χρόνια.
Hi-tech και οικολογικό εσωτερικό
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του νέου C-HR και αγγίζοντας τις επιφάνειες αισθανθήκαμε τη σαφώς πιο premium προσέγγιση στοιχείο που τονίζεται από τα μαλακά υλικά στο ταμπλό και στο πάνω μέρος των μπροστινών πορτών. Επίσης, η εργονομία συνδυάζεται με τη μοντέρνα άνεση των εξαιρετικών νέων καθισμάτων, αλλά και σοφιστικέ επιλογές, όπως η νέα πανοραμική οροφή με υλικά που αποτρέπουν την άνοδο της θερμοκρασίας το καλοκαίρι, αλλά ταυτόχρονα διατηρούν τη θερμότητα το χειμώνα.
Ο πίνακας οργάνων είναι 12,3 ιντσών, τεράστια επίσης είναι και η οθόνη αφής στο κέντρο η οποία έχει ευκρινή υλικά με γρήγορη απόκριση, ο ambient φωτισμός με τις 64 αποχρώσεις ενισχύει το good feeling στην καμπίνα, ενώ σύμφωνα με την Toyota έχουν χρησιμοποιηθεί ανακυκλώσιμα και animal-free υλικά σε περισσότερα από 100 σημεία στην καμπίνα, όπως στο δερμάτινο τιμόνι για παράδειγμα. Η οικολογική προσέγγιση είναι σημαντική την σήμερον ημέρα, ενδεικτικό που και οι προφυλακτήρες έχουν κατασκευαστεί σύμφωνα με αυτήν την αρχή όντας από το καλούπι προχρωματισμένοι… Κατά τα άλλα, οι χώροι είναι αντίστοιχοι με το υπάρχουν μοντέλο (σ.σ. οι εξωτερικές διαστάσεις έχουν παραμείνει ίδιες), ενώ η αίσθηση των πίσω επιβατών κοιτώντας από το μικρό παράθυρο προς τα έξω παραμένει η ίδια.
Hybrid αναβάθμιση
Αφήνοντας τη εμφάνιση -που είναι σύμφωνα με την Toyota από τους σημαντικότερους λόγους αγοράς του C-HR- η επόμενη σημαντική είδηση έχει να κάνει με τους κινητήρες. Πιο συγκεκριμένα, το Toyota C-HR επωφελείται από την 5η γενιά υβριδικής τεχνολογίας της Toyota και συγκεκριμένα θα έρθει με 2 full hybrid κινητήρες και ένα plug-in σύνολο, σαν αυτό του νέου Prius Plug-in. Για την ελληνική αγορά το δημοφιλέστερο σύνολο θα είναι το βασικό με τον 1.800άρη κινητήρα και την υβριδική υποβοήθηση που αποδίδει 140 άλογα και 4,8 με 5,0 λτ. / 100 χλμ.. Την ίδια κατανάλωση δίνει η Toyota και για το 2λιτρο μοτέρ με τα 198 άλογα, ενώ 1,1 με 1,3 λίτρα παραπάνω θα καίει ο ίδιος κινητήρας στην 4κίνητη έκδοση (όπου η τετρακίνηση θα είναι ηλεκτρική χάρη σε ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα που θα κινεί τους πίσω τροχούς). Τέλος, το Toyota C-HR Plug-in αποδίδει 223 άλογα, έχει τη χαμηλότερη κατανάλωση και προφανώς τις καλύτερες επιδόσεις., καθώς και ηλεκτρική αυτονομία που πλησιάζει τα 70 χλμ.. (η Toyota υπόσχεται συνδυαστική αυτονομία πάνω από 800 χλμ.). Μιας που αναφερθήκαμε, το 1,8 HEV ολοκληρώνει το 0-100 σε 9,9 δλ. με 99 γρ.CO2/χλμ., το 2,0 HEV σε 8,1 δλ. με 107 γρ.CO2/χλμ., ενώ το PHEV σε 7,4 δλ. και εκπομπές C02 μόλις 19 γρ./χλμ..
Ομπρέλα Toyota Safety Sense
Το νέο Toyota C-HR επωφελείται από τα πιο προηγμένα συστήματα άνεσης και ασφάλειας που βρίσκονται κάτω από την αναβαθμισμένη ομπρέλα Toyota Safety Sense. Μεταξύ άλλων αυτή διαθέτει τη λειτουργία «Acceleration Suppresion» που επιβραδύνει το αυτοκίνητο αν πατήσεις απότομα γκάζι και μπροστά υπάρχει όχημα προκειμένη να υπάρχει μια πιο ομαλή οδήγηση, ή το σύστημα Proactive Driving Assist (PDA) που επίσης ενισχύει την ανάκτηση ενέργειας ανάλογα με την κίνηση του μπροστινού οχήματος.
Επίσης ανάλογα με τη διαδρομή και με βάση τους χάρτες πλοήγησης μπορεί να ρυθμίζει μόνο του τον τρόπο κίνησης (αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά) και δίνοντας περισσότερο «βάρος» στην ηλεκτροκίνηση. Στην εξέλιξη του νέου C-HR οι τεχνικοί της Toyota θέλησαν να τονίσουν περισσότερο τα οδηγικά του χαρίσματα για αυτό του χάρισαν φαρδύτερα μετατρόχια, χαμηλό κέντρο βάρους, αλλά και βελτιωμένη αίσθηση στο πεντάλ του φρένου.
Η γνώμη μας
Η επιτυχία είναι δεδομένη και δεν αμφιβάλουμε πως ο στόχος της Toyota για 150.000 πωλήσεις ετησίως και ποσοστό 9% των πωλήσεων της κατηγορίας θα επιτευχθεί. Το νέο Toyota C-HR έρχεται με εντυπωσιακή σχεδίαση, αναβαθμισμένο εσωτερικό και πλέον μία μεγαλύτερη γκάμα full hybrid και plug-in συνόλων, ώστε να μπορέσει να κοιτάξει ακόμη και την ηλεκτρική λαίλαπα που πρόκειται να έρθει τα επόμενα χρόνια.