Η Toyota παρουσίασε την έκδοση παραγωγής του ολοκαίνουργιου bZ4X, του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου και του πρώτου αυτοκινήτου που γίνεται μέλος της νέας γκάμας bZ (Beyond Zero). Το bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο που αναπτύχθηκε από την Toyota ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της εταιρείας e-TNGA.
Η σχεδίαση του αυτοκινήτου είναι φουτουριστική, με τον πρόβολο να παίρνει σχήμα «hammerhead» (μτφρ: σφυροκέφαλής) και να αποτελείται από μικρά φωτιστικά σώματα και μεγάλες γωνίες του κάνουν το αυτοκίνητο να μοιράζει πολύ επιβλητικό. Στο πλάι, το αυτοκίνητο φαίνεται κομψό και σπορτίφ χάρη στην «κοντή» οροφή του, ενώ πίσω οι σχεδιαστές της Toyota ένωσαν τα φωτιστικά σώματα μεταξύ τους και φρόντισαν να τονίσουν το μαύρο πλαίσιο που τα ενώνει.
Με πίνακα οργάνων 7 ιντσών και 452 λίτρα σε χώρο αποσκευών
Το τοπίο στην καμπίνα είναι αρκετά μίνιμαλ αλλά ταυτόχρονα αρκετά hi-tech. Στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη για το σύστημα infotainment, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και έχει μέγεθος 7 ιντσών ενώ η φίρμα αποκαλύπτει πως έχει επενδύσει το εσωτερικό με μαλακά υλικά. Ο χώρος αποσκευών υπολογίζεται σε 452 λίτρα.
Με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες και έως 217,5 άλογα
Το εμπροσθιοκίνητο bZ4X τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης που παράγει 204 ίππους και 265 Nm ροπής, επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 160 km/h. Το τετρακίνητο μοντέλο εξοπλίζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) και προσφέρει μέγιστη ισχύ 217,5 άλογα και 336 Nm ροπής, με την τελική ταχύτητα να παραμένει αμετάβλητη, ενώ η επιτάχυνση στα 100 km/h μειώνεται στα 7,7 δευτερόλεπτα. Η Toyota συνεργάστηκε με την Subaru για τη δημιουργία ενός νέου συστήματος τετρακίνησης για το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, θέλοντας να εκμεταλλευτεί τη μεγάλη κληρονομιά των δύο εταιρειών.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Προσφέρει 450 χιλιόμετρα αυτονομίας
Το πρώτο ηλεκτρικό Toyota εξοπλίζεται με μια μπαταρία 71,4 kWh που προσφέρει 450 χιλιόμετρα αυτονομίας, σύμφωνα με τα τεστ του WLTP. H μπαταρία, όπως ισχυρίζεται η Toyota μπορεί να φορτιστεί μέχρι το 80% σε 30 λεπτά με φορτιστή 150 Kw χωρίς να μειώνεται ο κύκλος ζωής της. Η Toyota μάλιστα υπόσχεται πως μετά από 10 χρόνια ή 240.000 χιλιόμετρα, η χωρητικότητα της μπαταρίας υπολογίζεται πως είναι μειωμένη περίπου 10%.
Steer-by-wire και ηλιακά πάνελ
Το bZ4X γίνεται το πρώτο Toyota παραγωγής που θα προσφέρει σύστημα steer-by-wire – One Motion Grip. Το σύστημα αυτό καταργεί τη μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των μπροστινών τροχών, κάτι που προσφέρει περισσότερο χώρους και περισσότερη άνεση. Το παραδοσιακό τιμόνι αντικαθίσταται με το One Motion Grip-control, καθιστώντας τη λειτουργία πιο ομαλή και ευκολότερη.
Η αυτονομία του bZ4X μπορεί να μεγιστοποιηθεί βάζοντας ηλιακά πάνελ στην οροφή του αυτοκινήτου. Το σύστημα αυτό αποθηκεύει την ηλιακή ενέργεια και την μετατρέπει σε ηλεκτρισμό για να φορτίσει την μπαταρία του αυτοκινήτου. Η Toyota, κατά την διάρκεια ενός έτους, το σύστημα αυτό μπορεί να προσφέρει 1.800 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Το bZ4X θα κάνει την ευρωπαϊκή του πρεμιέρα του στις 2 Δεκεμβρίου.
Το πρώτο 100% ηλεκτρικό Toyota!
- Με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες και έως 217,5 άλογα
- Nέο σύστημα τετρακίνησης
- Η μπαταρία μένει αναλλοίωτη ακόμη και μετά από 10 έτη/240.000χλμ.
- Μπορεί να εξοπλιστεί ακόμα και με ηλιακά πάνελ
Πώς σου φαίνεται το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota; Θα έχει την επιτυχία των υβριδικών μοντέλων της φίρμας;