Ο Murray με το T50.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
To Gordon Murray Group (GMG), η εταιρεία του γνωστού Βρετανού σχεδιαστή αυτοκινήτων Gordon Murray ανακοίνωσε ένα καινοτόμο σχέδιο επέκτασης αξίας 300 εκατομμυρίων λιρών που περιλαμβάνει την κατασκευή περισσότερων αυτοκινήτων, τον σχεδιασμό μιας νέας πλατφόρμας και την ανάπτυξη ηλεκτρικής τεχνολογίας.
Στο επίκεντρο της νέας προσπάθειας είναι η κατασκευή ενός «επαναστατικού και πολύ αποδοτικού» δαπέδου πάνω στο οποίο θα βασιστεί ένα καινούριο compact μοντέλο για επιβατική και επαγγελματική χρήση μέσα στις πόλεις. Επίσημες πληροφορίες για το τι ακριβώς πρέπει να περιμένουμε δεν υπάρχουν, ωστόσο o Murray δήλωσε σε διεθνή μέσα πως πρόκειται να κατασκευάσει «μια ηλεκτρική ευέλικτη πλατφόρμα για ένα B-SUV επιβατικό αυτοκίνητο που θα λανσαριστεί και σε έκδοση van για τους επαγγελματίες». Το μήκος του θα είναι μικρότερο από 4 μέτρα, ενώ ο Murray διαβεβαίωσε πως θα είναι ένα πρακτικό μικρό αυτοκίνητο και όχι κάποιο λιλιπούτειο μοντέλο όπως το Τ27 που σχεδίασε σχεδόν 10 χρόνια πριν.
Η GMG έφερε στις τάξεις της επίσης τον Richie Sibal, πρώην στέλεχος της McLaren και της Lotus, για το νέο της τμήμα που θα εστιάσει στην ανάπτυξη ηλεκτρικών κινητήριων συνόλων για άλλες εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων.
Θυμίζουμε πως ο Murray παρουσίασε πρόσφατα το T50, το ελαφρύτερο supercar στον κόσμο, που αποτελεί τη σύγχρονη και βελτιωμένη μετενσάρκωση της θρυλικής McLaren F1. Το compact αμάξωμα του Τ.50 (μήκος 4,352, πλάτος 1,850) αντιστοιχεί με αυτό ενός μικρομεσαίου μοντέλου, ενώ το βάρος του κρατήθηκε κάτω από τον τόνο, στα 986 κιλά (περίπου 30% ελαφρύτερο σε σχέση με τα περισσότερα supercars σήμερα). Για να το πετύχει αυτό ο Murray, έχει γίνει εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος και αλουμινίου στο αυτοκίνητο, ενώ κάθε προσθήκη άνεσης στην καμπίνα είναι ειδικά σχεδιασμένη για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, με εξαιρετικά χαμηλό βάρος (πχ. το ηχοσύστημα ισχύος 700W ζυγίζει κάτω από 4 κιλά). Αξίζει να αναφερθεί ότι το σασί είναι εξ`ολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακόνημα και ζυγίζει μόλις 150 κιλά.
To μοτέρ του είναι ένας εξελιγμένος 4λιτρος V12 ατμοσφαιρικός κινητήρας από την Cosworth, που «στροφάρει» μέχρι τις 12.100 rpm με απόδοση 663 ίππων και 467 Nm ροπής. Πρόκειται για τον ελαφρύτερο V12 που φτιάχτηκε ποτέ (178 κιλά), τον ισχυρότερο ατμοσφαιρικό κινητήρα σε ίππους ανα λίτρο (166 PS/lt.), αλλά και τον κινητήρα με τον υψηλότερο κόφτη σε αυτοκίνητο παραγωγής!