ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Στόχος της Opel είναι μέχρι το τέλος του 2016 να έχει ανανεώσει ριζικά το 80% της γκάμας των κινητήρων συνόλων της.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Στόχος της Opel είναι μέχρι το τέλος του 2016 να έχει ανανεώσει ριζικά το 80% της γκάμας των κινητήρων συνόλων της.

Νέοι κινητήρες Opel 1,6 SIDI & 1,6 CDTI

7.862 Επισκέψεις στο άρθρο (28/8/2013)

Μέχρι το τέλος του 2016 το 80% της γκάμας κινητήρων της Opel θα έχει ανανεωθεί με 13 νέα μοτέρ. Ταξιδέψαμε μέχρι τη Βιέννη για να δοκιμάσουμε τους πρώτους δύο εξ αυτών, τον 1,6 SIDI βενζίνης και τον 1,6 CDTI πετρελαίου.

Στόχος της Opel είναι μέχρι το τέλος του 2016 να έχει ανανεώσει ριζικά το 80% της γκάμας των κινητήρων συνόλων της. Την αρχή κάνουν οι 1,6 SIDI Turbo και 1,6 CDTI απόδοσης 170 και 136 ίππων αντίστοιχα, εκπρόσωποι μιας νέας γενιάς βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων της γερμανικής εταιρείας, οι οποίοι κατά τα αυστηρά δεδομένα της εποχής ακολουθούν τη φιλοσοφία του downsizing. Που σημαίνει πως προσφέρουν υψηλά επίπεδα ισχύος και ροπής με χαμηλή κατανάλωση κι εκπομπές CO2, ενώ επιπλέον διαθέτουν πολιτισμένη λειτουργία με χαμηλά επίπεδα θορύβων και κραδασμών.Φυσικά, με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται κι ένας νέος 1.000άρης turbo (ανήκει στην οικογένεια του μικρού κυβισμού άμεσου ψεκασμού) με ισχύ 115 ίππους και ροπή 166 Nm, η οποία είναι διαθέσιμη από τις 1.800 έως τις 4.700 σ.α.λ. και θα κάνει το ντεμπούτο στο Opel Adam. Τα πλήρη τεχνικά του χαρακτηριστικά θα ανακοινωθούν στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου στη Φρανκφούρτη.Σχεδιασμένοι σε «λευκό χαρτί» και προηγμένοι τεχνολογικάΈνα από τα σημαντικά στοιχεία των νέων κινητήρων της Opel είναι πως αυτοί δεν αποτελούν εξέλιξη κάποιου υφιστάμενου συνόλου, αλλά είναι σχεδιασμένοι σε «λευκό χαρτί». Αυτό το γεγονός έδωσε την ευκαιρία στους μηχανικούς της γερμανικής εταιρείας να ενσωματώσουν μια σειρά προηγμένων τεχνολογιών, όπως π.χ. άμεσο ψεκασμό καυσίμου, άξονες εξισορρόπησης για μείωση του θορύβου και των κραδασμών, εξελιγμένες τουρμπίνες ή ακόμη και να κάνουν χρήση ανθεκτικών υλικών με μειωμένες τριβές. Για παράδειγμα, το σώμα όλων είναι κατασκευασμένο από χυτοσίδηρο και φέρουν αλουμινένια κυλινδροκεφαλή. Τελικά, όλες αυτές οι «πατέντες» είχαν ανταπόκριση και στην πράξη…
1,6 SIDI Τurbo: Ισχυρός και πολιτισμένος σε λειτουργίαΤα αρχικά SIDI που έχουν χρησιμοποιήσει οι μηχανικοί της Opel, αποτελούν συντομογραφία των λέξεων Spark Ignition Direct Injection. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει κατασκευαστεί από χυτοσίδηρο, με τη χρήση του να γίνεται στο κυρίως σώμα, ενώ από αλουμίνιο έχει κατασκευαστεί, η κεφαλή του.Είναι υποτετράγωνος (η διάμετρος του εμβόλου είναι μικρότερη από τη διαδρομή του) κι έχει επιλεγεί έτσι, μιας κι όντας υπερτροφοδοτούμενος, δεν υπάρχει η ανάγκη για υψηλούς ρυθμούς περιστροφής του. Ο ψεκασμός του άμεσος, η συμπίεση του ανέρχεται στο 10,5:1, ενώ διαθέτει τουρμπίνα ενσωματωμένη στην πολλαπλή εξαγωγή, με αποτέλεσμα να έχει άμεση απόκριση στο γκάζι όπως και διαπιστώσαμε πίσω από το τιμόνι των Opel Astra και Astra GTC της παρουσίασης.Αναφορικά με την απόδοση και κατανάλωσή του, η ιπποδύναμη ανέρχεται στους 170 ίππους και η ροπή στα 280 Nm (σε λειτουργία overboost) τα οποία είναι διαθέσιμα στην πράξη από τις 1.800 έως τις 4.200 σ.α.λ. Συγκριτικά με τον 1.6 turbo που αντικαθιστά, η κατανάλωση κι οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί μέχρι 15%, ενώ η ροπή έχει αυξηθεί κατά 22%. Επίσης, είναι βελτιωμένος και στον τομέα της ελαστικότητας, αφού, για παράδειγμα, μειώνει τον χρόνο του 80-120 χλμ./ώρα με 5η κατά 20% περίπου.Επιπλέον, για να κατορθώσουν οι μηχανικοί της φίρμας να γίνει πιο ελαστικός και στο χαμηλό φάσμα στροφών, έχουν κάνει χρήση μεταβαλλόμενου χρονισμού των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής, ενώ για να είναι πιο «smooth» η λειτουργία του έχουν εφαρμόσει ζεύγος αξόνων εξισορρόπησης, ένα χαρακτηριστικό που το συναντάμε σε μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρες και με περισσότερους κυλίνδρους. Αυτό επιβεβαιώθηκε και από την οδηγική επαφή μαζί του, αφού στο ρελαντί ήταν αρκετά ήσυχος, ενώ όταν τον πιέσαμε στο επαρχιακό δίκτυο, αλλά και τον αυτοκινητόδρομο ήταν πολιτισμένος κι ελαστικός.1,6 CDTI: Πανίσχυρος κι οικονομικόςΠρώτος σε μία νέα οικογένεια πετρελαιοκινητήρων της Opel, ο 1,6 CDTI είναι - σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα- ο καλύτερος και καθαρότερος diesel που έχει κατασκευάσει ποτέ. Σχεδιάστηκε από μία παγκόσμια ομάδα μηχανικών στο Τορίνο, το Russelsheim και τις ΗΠΑ και κάνει το ντεμπούτο του στο Zafira Tourer, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Αυστρία. Σταδιακά θα αντικαταστήσει τους 1,7 CDTI και τον χαμηλότερης ισχύος 2λιτρο diesel σε μία ευρεία γκάμα μοντέλων της Opel, ενώ στο μέλλον αναμένονται ισχυρότερες εκδόσεις.Αναφορικά με τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, αποδίδει 136 PS στις 3.500 με 4.000 σ.α.λ. και 320 Nm ροπή στις 2.000 σ.α.λ. με αποτέλεσμα να έχει ειδική ισχύ 85 PS ανά λίτρο, τιμή από τις κορυφαίες στην κατηγορία. Εξίσου εντυπωσιακά είναι η κατανάλωση κι οι εκπομπές CO2 (πληροί τις προδιαγραφές Euro6) αφού ανέρχονται στα 4,1 λτ./100 χλμ. και 109 γρ./χλμ αντίστοιχα στην περίπτωση του Zafira Tourer. Κατά τη σύντομη οδηγική επαφή μαζί του μείναμε ικανοποιημένοι από την ελαστικότητά του και την πολιτισμένη λειτουργία του, αφού τράβαγε από χαμηλά (ξύπναγε εντελώς στις 2.100 σ.α.λ.) και ήταν αθόρυβος χωρίς κραδασμούς.

Με τον 1.6 CDTI κάτω από το καπό του, το Zafira Tourer είναι ένα από τα πιο ισχυρά σε απόδοση, αλλά και οικονομικά σε κατανάλωση μοντέλα της κατηγορίας του.

Με τον 1.6 CDTI κάτω από το καπό του, το Zafira Tourer είναι ένα από τα πιο ισχυρά σε απόδοση, αλλά και οικονομικά σε κατανάλωση μοντέλα της κατηγορίας του.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
Mototriti.gr