Η Nissan λέει ότι τα ηλεκτρικά με μπαταρίες στερεάς κατάστασης είναι σε καλό δρόμο για να κυκλοφορήσουν το 2028, έχοντας μεταξύ άλλων διπλή ενεργειακή πυκνότητα και τριπλάσια ταχύτητα φόρτισης σε σύγκριση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Στις αρχές του 2022, η Nissan ανακοίνωσε τα σχέδιά της να ξεκινήσει την παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης το 2028, ενώ πριν συμβεί αυτό, ένα πιλοτικό εργοστάσιο παραγωγής θα είναι σε λειτουργία έως το 2025. Σήμερα, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας για θέματα έρευνας και ανάπτυξης, μίλησε για τα τρία βασικά πλεονεκτήματα, τα οποία θα κάνουν τα ηλεκτρικά ακόμα πιο δημοφιλή.
Αρχικά ο David Moss επανέλαβε ότι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα τριπλασιάσουν τις ταχύτητες φόρτισης, φτάνοντας τα 400 kW. Επιπλέον, η Nissan προσπαθεί να διπλασιάσει την ενεργειακή πυκνότητα και να μειώσει το κόστος παραγωγής στο μισό σε σύγκριση με τις τρέχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου και σε αυτό το στάδιο ανάπτυξης, οι μηχανικοί στην Ιαπωνία σε συνεργασία με επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης δημιούργησαν τετραγωνικά κύτταρα 10 εκατοστών. Μάλιστα σημείωσε πως το τελικό πακέτο μπαταρίας θα έχει σχεδόν το ίδιο μέγεθος με ένα φορητό υπολογιστή.
Θα πολλαπλασιαστούν τα μεγάλα ηλεκτρικά pickup και SUV
Η Nissan εργάζεται σε μπαταρίες σε στερεά κατάσταση, που σημαίνει ότι όλα τα υγρά στοιχεία θα αφαιρεθούν. Ο Moss επισήμανε μάλιστα πως η διατήρησή τους θα είχε αρνητικό αντίκτυπο στη μεταφορά ενέργειας και την ισχύ, ενώ ανέφερε ότι η χρήση της νέας τεχνολογίας θα καταστήσει πιο εφικτή την κυκλοφορία μεγάλων ηλεκτρικών pickup και SUV.
Με νέα πλατφόρμα οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης
Ο Moss αρνήθηκε να διευκρινίσει ποιο ηλεκτρικό θα είναι το πρώτο που θα χρησιμοποιήσει μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Ωστόσο εξήγησε πως για να δημιουργηθεί ένα τέτοιο μοντέλο είναι απαραίτητη μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική. Παράλληλα εξήγησε ότι η Nissan θα μπορούσε να προσφέρει δύο μεγέθη μπαταριών επαναφορτιζόμενων σε σταθερές ταχύτητες χωρίς να εξαρτάται από τις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας.
Ετοιμάζει νέα γενιά μπαταριών λιθίου
Η επιδίωξη μπαταριών στερεάς κατάστασης δεν σημαίνει ότι η Nissan έχει εγκαταλείψει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, καθώς ο Moss πιστεύει ότι οι δύο τύποι θα συνυπάρχουν για λίγο. Άλλωστε μία νέα γενιά θα είναι έτοιμη γύρω στα μέσα της δεκαετίας, με μια μπαταρία χωρίς κοβάλτιο να αναμένεται να ακολουθήσει το 2028. Τέλος, να σημειωθεί πως η τελευταία γενιά εκτιμάται ότι θα μειώσει το κόστος έως και 65 τοις εκατό σε σύγκριση με τις σημερινές μπαταρίες.
Απαρίθμησε τα πλεονεκτήματά τους.
- Τριπλάσια ταχύτητα φόρτισης σε σύγκριση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.
- Διπλή ενεργειακή πυκνότητα.
- Θα καταστήσουν πιο εφικτή την κυκλοφορία μεγάλων ηλεκτρικών pickup και SUV.
- Με νέα πλατφόρμα οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης.
Μήπως τελικά πρέπει να περιμένουμε για να πάρουμε ηλεκτρικό με μπαταρίες στερεάς κατάστασης και όχι με λιθίου;