
Πήραμε το Ford Explorer με την μεγάλη μπαταρία και ξεκινήσαμε με 100%.
Δε φορτίσαμε καθόλου και κάναμε 423 χλμ. (με κρύο μάλιστα που δεν ευνοεί την αυτονομία στα ηλεκτρικά).
Πληρώσαμε 2,2 ευρώ ρεύμα για κάθε 100 χλμ. (13,7 KWh/100 χλμ. η μέση κατανάλωση).
Τα 350 χλμ. ήταν σε κεντρικούς δρόμους και τα υπόλοιπα σε αυτοκινητόδρομο.
«Κάψαμε» το 76% της μπαταρίας και μας έμειναν 161 χλμ. κάβα.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Δύο βδομάδες χωρίς φόρτιση με το ηλεκτρικό Ford Explorer
To Ford Explorer όπως είχαμε δει και στη δοκιμή του είναι από τα πιο φειδωλά ηλεκτρικά SUV σε κατανάλωση ρεύματος. Συνεπώς τώρα που τα ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα, αποφασίσαμε να κάνουμε μία δοκιμή διαρκείας με το μοντέλο της Ford, ώστε να δούμε σε πραγματικές, καθημερινές μετακινήσεις, δηλαδή στα τυπικά χιλιόμετρα που κάνει ένας μέσος χρήστης (δουλειά-σπίτι-ψώνια-κοινωνικές υποχρεώσεις-βόλτες) πόσα χλμ. βγάζει με μία φόρτιση και ως επακόλουθο κάθε πότε χρειάζεται φόρτιση.
Κάναμε 423 χλμ. τις μέρες που είχε το περισσότερο κρύο φέτος, θα μπορούσαμε 584
Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε από τις 10 Φεβρουαρίου έως τις 24 του ίδιου μήνα, δηλαδή τις μέρες που είχε το περισσότερο κρύο τον φετινό χειμώνα, ήτοι με θερμοκρασίες από 1 έως 9 βαθμούς. Αυτό έχει μεγάλη σημασία, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάτω από τους 10 βαθμούς Κελσίου έχουν μικρότερη αυτονομία (σ.σ. γιατί απαιτείται περισσότερη ενέργεια για την θέρμανση και οι μπαταρίες λόγω χημείας αποδίδουν λιγότερο).
Αυτές τις 15 μέρες, λοιπόν, συνολικά το Ford Explorer έκανε 423 χλμ. συνολικά (28 χλμ. την ημέρα κατά μέσο όρο) και η μπαταρία του από το 99% που ξεκινήσαμε έφτασε στο 23%, αφήνοντας υπολειπόμενη αυτονομία 161 χλμ.. Αν αδειάζαμε τελείως την μπαταρία, θα κάναμε 584 χιλιόμετρα, τα οποία για κάποιον που κάνει 1.000 χλμ. το μήνα, αντιστοιχούν στα χιλιόμετρα 20 ημερών. Άρα το Explorer θα χρειαζόταν 1 πλήρη φόρτιση ανά 20 μέρες.

Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε από τις 10 Φεβρουαρίου έως τις 24 του ίδιου μήνα, δηλαδή τις μέρες που είχε το περισσότερο κρύο τον φετινό χειμώνα.
Πληρώσαμε 2,2 ευρώ ρεύμα για κάθε 100 χλμ. (13,7 KWh/100 χλμ. η μέση κατανάλωση)
Ας δούμε και πως μεταφράζεται σε χρήματα όλο αυτό. Σύμφωνα με το trip computer του Explorer, η μέση κατανάλωση για τα 423 χλμ. που κάναμε ήταν 13,7 kWh/100 χλμ., το οποίο με βάση την τιμή της ΔΕΗ για το οικιακό ρεύμα μεταφράζεται σε 2,2 ευρώ τα 100 χλμ.. Συνολικά δηλαδή για τα 423 χλμ. που κάναμε καταναλώσαμε 58 kWh και πληρώσαμε 9,38 ευρώ.
Τα 350 χλμ. ήταν σε κεντρικούς δρόμους και τα υπόλοιπα σε αυτοκινητόδρομο
Σημασία έχει και υπό ποιες συνθήκες έγιναν αυτά τα χιλιόμετρα, καθώς είναι γνωστό πως στην πόλη τα ηλεκτρικά στην πόλη καίνε τα σχεδόν μισά από ότι στην Εθνική. Όπως αναφέραμε παραπάνω, το Explorer χρησιμοποιήθηκε όπως ακριβώς θα το χρησιμοποιούσε η πλειοψηφία των οδηγών. Αυτό σημαίνει ότι κατά κύριο λόγο κινηθήκαμε μέσα στην πόλη, σε κεντρικούς δρόμους και λεωφόρους (π.χ. Λεωφ. Κηφισίας), άλλοτε «πηγμένους» στην κίνηση και άλλοτε άδειους, όπου κάναμε περίπου 350 χιλιόμετρα και τα υπόλοιπα 75 χλμ. στην εθνική οδό .
Σελίδα 2 | Για τα ίδια χλμ. που πληρώσαμε 9,5 ευρώ, με βενζινοκίνητο θα πληρώναμε σχεδόν 75 ευρώ |
Σελίδα 3 | Ford Explorer: Το boxy οικογενειακό SUV της Ford |