Το νέο Nissan Qashqai ήρθε με «premium» διαθέσεις και αντιμετωπίζει δύο κορυφαία οικογενειακά SUV από την Ευρώπη: Tο best seller Peugeot 3008 και το υπερπρακτικό Ford Kuga με την κορυφαία εγγύηση.
Με τόσα οικογενειακά SUV στην αγορά, η επιλογή είναι πονοκέφαλος ειδικά τώρα που ήρθε το νέο Nissan Qashqai, το best seller μέχρι σήμερα. Θα καταφέρει το νέο μοντέλο, που ήρθε με πιο premium χαρακτηριστικά, αλλά και τιμή, να παραμείνει βασιλιάς στην κατηγορία; Το βάλαμε απέναντι στα Ford Kuga και Peugeot 3008.
Το Nissan Qashqai είναι το αυτοκίνητο που μας «έμαθε» τα SUV/crossover στην σημερινή τους μορφή και αυτό που ουσιαστικά δημιούργησε αυτή την τόσο σημαντική για τους αγοραστές και για τις εταιρείες κατηγορία. Πλέον πέρασε στην 3η του γενιά και ήρθε με πιο premium χαρακτηριστικά, υψηλότερη τιμή και χωρίς… diesel. Μόνο βενζίνη λοιπόν για το Qashqai με στάνταρ ήπια υβριδικό σύστημα, το οποίο προσφέρει έξτρα boost στις χαμηλές στροφές. Το νέο Nissan Qashqai είναι διαθέσιμο από 140 ίππους.
Με νυχτερινή όραση το 3008
Η Peugeot έκανε τo «μπαμ» με το 3008, ένα αυτοκίνητο που εμφανίζει σε όλη του την έκταση την αλλαγή της φίρμας γενικότερα σε θέματα εικόνας, ποιότητας και τεχνολογίας, διατηρώντας φυσικά πάντα ακμαίο το οδηγικό ενδιαφέρον της. Στην ανανεωμένη του μάλιστα εκδοχή έρχεται να συνεχίσει την επιτυχημένη του πορεία αισθητά εκσυγχρονισμένο με προηγμένες τεχνολογίες, όπως το Night Vision: Το βράδυ το σύστημα αυτό «βλέπει» έναν πεζό που είναι μακριά από την ακτίνα των φώτων και προβάλει τη σχετική εικόνα στον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων.
Η μεγαλύτερη εγγύηση της αγοράς για το Kuga
Το Ford Kuga 4ης γενιάς μεγάλωσε σημαντικά σε διαστάσεις και απέκτησε πιο crossover χαρακτήρα μαζί με κορυφαία πρακτικότητα, όπως αυτή προκύπτει από το συρόμενο πίσω κάθισμα, τη λειτουργική καμπίνα επιβατών και τον κορυφαίο χώρο αποσκευών. Μέσα σε όλα το μοντέλο της Ford προσφέρει και τη μεγαλύτερη εγγύηση της αγοράς. Μιλάμε για 8 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης. Εσείς τι λέτε; Θα δίνατε ψήφο εμπιστοσύνης στο νέο Qashqai ή πλέον υπάρχουν καλύτερες προτάσεις στην αγορά όπως το Peugeot 3008 και το Ford Kuga;
Σχεδίαση: Συνεχίζει να κερδίζει τις εντυπώσεις το 3008
Το Peugeot 3008 εκφράζει ακόμα πιο έντονα τον premium χαρακτήρα του στην ανανεωμένη του «μορφή», διατηρώντας όμως τον δυναμισμό και την τεράστια απόσταση από το έδαφος (219 χλστ.) καθιστώντας το επιβλητικό και ξεχωριστό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Έπειτα, το Ford Kuga με μια νέα πιο αεροδυναμική και «ρευστή» σχεδίαση, ξεφεύγοντας από την μέχρι τώρα κλασσική SUV εικόνα, δείχνει περισσότερο σαν ένα πολύ υψηλό Focus Αctive Station Wagon -η απόσταση από το έδαφος είναι στα 191 χλστ.. Επίσης, το Kuga είναι με διαφορά το μεγαλύτερο σε μήκος και μεταξόνιο με 4.614 και 2.710 χλστ. αντίστοιχα. Τέλος, η σχεδιαστική ομάδα του νέου Qashqai αξίζει συγχαρητηρίων, καθώς κατάφερε να δημιουργήσει ένα τελικό αποτέλεσμα ελκυστικό και πολύ μοντέρνο, διατηρώντας ωστόσο τους δεσμούς του με το παρελθόν. Από τη δική μας πλευρά θα δίναμε ένα σχεδιαστικό προβάδισμα στο γαλλικό μοντέλο.
Kινητήρες-Επιδόσεις: Kuga για επιδόσεις, 3008 και Qashqai για χαμηλή κατανάλωση
To Ford Kuga έχει τον μεγαλύτερο σε κυβισμό και πιο δυνατό κινητήρα (150 άλογα), οπότε η επικράτηση στον τομέα των επιδόσεων είναι δική του υπόθεση, παρά το βαρύτερο αμάξωμα. «Γεμάτη» λειτουργία από χαμηλά, πολιτισμένα χαρακτηριστικά και ευστροφία ολοκληρώνουν την εικόνα του μοτέρ του, που κάθε άλλο παρά αισθητή κάνει την 3κύλινδρη φύση του. Ο 1,2 PureTech του 3008 στις υψηλές στροφές δείχνει περισσότερο πως είναι 3κύλινδρος, αλλά είναι ιδιαίτερα ελαστικός και πολιτισμένος. Επίσης, με 130 άλογα μπορεί στις επιδόσεις να μένει συγκριτικά πίσω, αλλά το 3008 είναι πολύ οικονομικό με μέση κατανάλωση 6,8 λτ./100 χλμ. Πιο οικονομικό και από το Nissan Qashqai, το οποίο έρχεται με ήπια υβριδική τεχνολογία, η οποία αξιοποιεί την ενέργεια από το φρενάρισμα για να προσφέρει ένα ηλεκτρικό boost στις χαμηλές στροφές και να τονίσει την ελαστικότητα του εξαιρετικού κινητήρα, που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Mercedes-Benz. Και τα 3 μοντέλα συνδυάζονται με 6τάχυτα χειροκίνητα κιβώτια με αυτό του Kuga να εμφανίζει την πιο θετική λειτουργία και το πιο πειστικό κούμπωμα σχέσεων.
Το εσωτερικό του νέου Nissan Qashqai είναι μοντέρνο αισθητικά και αρκετά βελτιωμένο ποιοτικά, ξεπερνώντας κατά πολύ το μέσο όρο της κατηγορίας.
Τοp ποιότητα από 3008 και Qashqai, άπαιχτη η πρακτικότητα του Kuga.
Η νέα γενιά του Qashqai προτάσσει μια μοντέρνα σχεδιαστική φιλοσοφία με αρκετά ψηφιακά στοιχεία και πιο λεπτεπίλεπτη αισθητική. Η απτή ποιότητα θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς, με το πάνω μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από μαλακό υλικό, τα επιμέρους πλαστικά να έχουν στιβαρή συναρμολόγηση, αλλά και να έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή σε λεπτομέρειες όπως σε μπουτόν και διακόπτες. Από τη βασική έκδοση λείπει η οθόνη αφής και αυτό ξενίζει, από την άλλη στις πιο καλές εκδόσεις θα συναντήσουμε ένα διευρυμένο hi-tech υπόβαθρο, με οθόνη αφής και πλήρως ψηφιακό cockpit. Επιπλέον, οι εσωτερικοί χώροι του Nissan Qashqai έλαβαν μια μικρή αύξηση, εκμεταλλευόμενοι τις ελαφρώς μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις και κυρίως το κατά 20 χλστ. μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.646 χλστ.), τη στιγμή που ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί στα 504 λτ..
To εσωτερικό του νέου Kuga παραπέμπει σε αυτό του Focus, ενώ ποιοτικά είναι πολύ καλό με ευρεία χρήση μαλακού πλαστικού, αλλά και προσεγμένη συναρμολόγηση. Η πρακτικότητα του Kuga δεν παίζεται!
Το εσωτερικό του Peugeot 3008 συνδυάζει την ποιότητα με το εντυπωσιακό design δείχνοντας ξεκάθαρα τον premium προσανατολισμό του. Εδώ η οθόνη αφής είναι στάνταρ από τη βασική έκδοση (8 ίντσες), ενώ η minimal λογική του i-cockpit με το μικρό τιμόνι, τον ψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων (μπορεί να είναι και ψηφιακός) και την ελαχιστοποίηση των φυσικών διακοπτών εξακολουθεί να αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση για την κατηγορία. Οι χώροι της ανανεωμένης έκδοσης του 3008 είναι αμετάβλητοι, δηλαδή ικανοί για την άνετη φιλοξενία 4 επιβατών και για την προσφορά μεγάλου χώρου για τις αποσκευές τους (520 λτ.).
Τέλος, τo εσωτερικό του νέου Ford Kuga παραπέμπει σε αυτό του Focus ενώ ποιοτικά είναι πολύ καλό με ευρεία χρήση μαλακού πλαστικού, αλλά και προσεγμένη συναρμολόγηση. Μόνο χαμηλά στο ταμπλό τα πλαστικά δεν είναι top σε φινίρισμα, αλλά σε τελική ανάλυση αυτά είναι ψιλά γράμματα μπροστά στο high-tech προφίλ (ψηφιακός πίνακας οργάνων, στάνταρ οθόνη αφής, συστήματα ασφαλείας, προγράμματα λειτουργίας) και στην κορυφαία πρακτικότητα και ευρυχωρία. Οι μεγαλύτερες άλλωστε διαστάσεις του νέου Kuga του χαρίζουν κορυφαία επίπεδα χώρων στο εσωτερικό του, υπερτερώντας σε όλες τις μετρήσεις μας, ενώ το συρόμενο πίσω κάθισμα είναι ένα ακόμη ατού που σε συνδυασμό με τις πολλές θήκες για μικροαντικείμενα καθιστούν την καμπίνα ιδιαίτερα λειτουργική. Ο δε χώρος αποσκευών μπορεί να είναι από 475-645 λτ. ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος.
Σε οδηγικό επίπεδο και ξεκινώντας από το νέο παίχτη, το Nissan Qashqai, η πρώτη διαπίστωση έχει να κάνει με το θεαματικό τρόπο που βελτιώθηκε η ποιότητα κύλισης, θυμίζοντας premium γερμανικά και πολύ ακριβότερα μοντέλα. Αιτία για αυτό η ησυχία εντός της καμπίνας, όπου ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες περιορίζεται πολύ αποτελεσματικά ο θόρυβος από τον αέρα και την κύλιση, σε συνδυασμό με την λειτουργία της ανάρτησης. Η τελευταία, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, χωρίς να έχει μαλακό -ούτε και σφιχτό πάντως- setup λειτουργεί υποδειγματικά, σιδερώνοντας τις ανωμαλίες του δρόμου και παράλληλα δίχως να παράγει κραδασμούς ή θορύβους που να διαταράσσουν την ηρεμία των επιβατών. Παράλληλα, το νέο Qashqai καθίσταται πιο ευχάριστο οδηγικά, με τη νέα πλατφόρμα του CMF-C (το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που χτίζεται πάνω σε αυτή), να διαχειρίζεται σε συνεργασία με την ανάρτηση καλύτερα το αμάξωμα. Έτσι οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι έντονες και η αίσθηση που λαμβάνεις σε πιο πιεστικές καταστάσεις είναι σαφώς πιο ευχάριστη, επιλέγοντας το σπορ οδηγικό προφίλ. Το τελευταίο οξύνει την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, αν και πάλι το fun to drive περνάει σε δεύτερη μοίρα, με τη Nissan να επιλέγει για το Qashqai ένα πιο οικογενειακό και άνετο προφίλ, όπως επιθυμεί άλλωστε η πλειονότητα των αγοραστών της κλάσης. Ως SUV, το Qashqai δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να αφήσει την βολή της ασφάλτου για να μεταφερθεί σε εκτός δρόμου εδάφη. Τα 180 χλστ. απόστασης εξασφαλίζουν την ασφάλεια της «κοιλιάς» του και την δυνατότητα να προσπελάσετε πιο κακοτράχαλα σημεία χωρίς δυσκολίες.
Ακόμα πιο ψηλά «κάθεται» το Kuga (191 χλστ.), αυτό όμως δεν εμπόδισε σε τίποτα τη Ford να περάσει στο νέο της SUV την ξεχωριστή οδηγική της ταυτότητα καθιστώντας το ως ένα από τα πιο ενδιαφέροντα οδηγικά μοντέλα και σε αυτή την κατηγορία. Το αξιοσημείωτο δε είναι πως αυτό επιτεύχθηκε την ίδια στιγμή που τόσο η άνεση της ανάρτησης όσο και η ποιότητα κύλισης «φλερτάρουν» με τα ψηλότερα στάνταρ της κατηγορίας Έτσι, το Kuga είναι ιδιαίτερα άνετο στο δρόμο μέσω της ρύθμισης της ανάρτησής του, αλλά και μέσω της ποιότητας κύλισης που παρουσιάζει. Η αίσθηση και η ακρίβεια του τιμονιού προδιαθέτει για κίνηση σε ρυθμούς αρκετά εκτός της ζώνης άνεσης που ορίζει την κατηγορία. Εκεί θα εκτιμηθεί τόσο η συγκρατημένη κλίση, όσο και το δυνατό κράτημα που επικουρείται τόσο από τα ηλεκτρονικά, όσο και από τη σοφιστικέ πίσω ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους. Τα πολύ καλά φρένα συμπληρώνουν ιδανικά την οδηγική εικόνα, αλλά και την αίσθηση ασφάλειας που προσφέρει το Ford Kuga σε οδηγό και επιβάτες, τόσο στην άσφαλτο, όσο και στο πατημένο χώμα. Η ικανή απόσταση από το έδαφος και η αποτελεσματική λειτουργία των ειδικών προγραμμάτων για τα σαθρά εδάφη τα καταφέρνουν εξαιρετικά στις νορμάλ κακοτοπιές ενός δασικού δρόμου.
Τέλος, το ανανεωμένο Peugeot 3008, που έρχεται χωρίς ουσιαστικές διαφορές σε σχέση με τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, συνεχίζει να παρουσιάζεται ως ένας άξιος εκπρόσωπος της Peugeot και φυσικά ένα από τα πιο ξεχωριστά μοντέλα της κατηγορίας σε οδηγικό επίπεδο. Το 3008 συνδυάζει αριστοτεχνικά την άνεση με τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, προσφέροντας παράλληλα και εξαιρετική οδηγική αίσθηση. Πιο συγκεκριμένα, η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά όλες τις ανωμαλίες και σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα θορύβου εξασφαλίζει υψηλή ποιότητα κύλισης, ενώ την ίδια στιγμή προκαλεί τον οδηγό του να απαιτήσει το κάτι παραπάνω το οποίο και θα του το δώσει με ευκολία αλλά και ασφάλεια. Διαθέτει την πιο σφιχτή ανάρτηση από τα τρία και αυτό θα φανεί σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά η αποζημίωση έρχεται από το μεστό οδηγικό του ταμπεραμέντο, που δεν επηρεάζεται καθόλου από την κορυφαία απόσταση από το έδαφος (219 χλστ.). Υπάρχουν και εδώ προγράμματα λειτουργίας, ενώ οι top εκδόσεις προσφέρουν και Grip Control για βέλτιστη πρόσφυση σε σαθρά εδάφη. Τα top φρένα και τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά ολοκληρώνουν το οδηγικό προφίλ του ευέλικτου 3008, που αποτελεί μια από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία.
Το Nissan Qashqai διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία, η οποία αξιοποιεί την ενέργεια από το φρενάρισμα για να προσφέρει ένα ηλεκτρικό boost στις χαμηλές στροφές
Ο funtodrive τύπος θα επιλέξει τα Ford Kuga ή Peugeot 3008 γιατί και τα δύο συνδυάζουν καλύτερα την άνεση με την δυναμική οδική συμπεριφορά, ενώ μέσω της μεγαλύτερης απόστασής τους από το έδαφος θα ανταποκριθούν και καλύτερα σε πατημένες εκτός δρόμου διαδρομές (το 3008 πάντως έχει μεγαλύτερη απόσταση).
Παρά το αυξημένο βάρος, το Ford Kuga προσφέρει τις πιο ζωντανές επιδόσεις χάρη στα 150 άλογα του 1,5 Ecoboost κινητήρα.
O ValueforΜoney τύπος θα εκτιμήσει την πληρότητα εξοπλισμού και την 8ετή εγγύηση του Ford Kuga.
O high-tech τύπος θα εντυπωσιαστεί από το τεχνολογικό προφίλ και των 3 μοντέλων. Το Nissan Qashqai προτάσσει την ήπια υβριδική του τεχνολογία, ενώ το Peugeot 3008 μεταξύ άλλων τη νυχτερινή όραση.
FordKuga 1,5 Ecoboost 150 PS +Πρακτικότητα και ευρυχωρία καμπίνας, συρόμενο πίσω κάθισμα-χώρος αποσκευών, οδική συμπεριφορά και αίσθηση τιμονιού, προγράμματα λειτουργίας, κινητήρας-επιδόσεις, 8ετής εγγύηση -Έντονη παρεμβατικότητα ESP
NissanQashqai 1,3TmHEV 140 PS + Εμφάνιση, κινητήρας-τράβηγμα από χαμηλά, ποιότητα κατασκευής, ευρυχωρία καμπίνας, οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης, συγκρατημένη κατανάλωση - Χωρίς οθόνη αφής στη βασική έκδοση, συμπλέκτης που πιάνει ψηλά
Peugeot 3008 1,2 PureTech 130 PS + Design, ποιότητα κατασκευής, χώροι επιβατών και αποσκευών, οδική συμπεριφορά, κινητήρας – κατανάλωση, φρένα, απόσταση από το έδαφος - Αίσθηση κιβωτίου στις γρήγορες αλλαγές, ορατότητα προς τα πίσω