Μπορεί στην Ελλάδα οι σταθμοί φόρτισης να είναι ανύπαρκτοι, αν όμως η τάση των οδηγών να κινούνται από τον ένα στον άλλον συνεχιστεί, τότε δεν χρειάζεται καμία επένδυση σε υποδομές από το δημόσιο.
Νομίζετε πως ο λόγος που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλάνε είναι η οικονομία; Μάλλον όχι.
4.062 Επισκέψεις στο άρθρο (27/11/2014)
Ποιος θα ήταν ο πρώτος λόγος για να αγοράσει κανείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Μα φυσικά η οικονομία και οι ανύπαρκτοι ρύποι. Όμως οι κατασκευαστές αντιλαμβάνονται τώρα πως δεν είναι ούτε το μικρό κόστος χρήσης, ούτε οι οικολογικές ανησυχίες των αγοραστών που πουλάνε τα ηλεκτρικά. Είναι η πόρωση με τα βιντεοπαιχνίδια.
Δέκα χρόνια σχεδόν αργότερα με τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά, οι κατασκευαστές έχουν πιάσει το νόημα. Η Mitsubishi στο υβριδικό της Outlander που μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά και να φορτίσει από την πρίζα, παρατήρησε και μία άλλη τάση των οδηγών. Όχι μόνο θέλουν να κινούνται «πράσινα» αλλά θέλουν να έχουν και τη μπαταρία γεμάτη.
Η πόρωση των οδηγών είναι τέτοια που έχουν ανάγει σε επιστήμη το πώς να ρολάρουν στις κατηφόρες και τις ευθείες για να φορτίσουν τις μπαταρίες με την κύλιση, ενώ σε σπορ έχει αναδειχθεί η σχεδίαση διαδρομής που σε περνάει από δωρεάν σταθμούς φόρτισης ώστε να φορτίζουν τσάμπα.Μπορεί στην Ελλάδα οι σταθμοί φόρτισης να είναι ανύπαρκτοι, αν όμως η τάση των οδηγών να κινούνται από τον ένα στον άλλον συνεχιστεί, τότε δεν χρειάζεται καμία επένδυση σε υποδομές από το δημόσιο. Ήδη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες καταστήματα, εμπορικά κέντρα και εστιατόρια βάζουν σταθμούς φόρτισης για να προσελκύσουν αυτό το κοινό, με ιδιαίτερη επιτυχία.
Το μόνο που μένει λοιπόν είναι να δούμε αυτή την «μόδα» και στην Ελλάδα. Το ερώτημα όμως είναι, εσείς θα παίρνατε ηλεκτρικό ή επαναφορτιζόμενο υβριδικό μόνο για την αίσθηση βιντεοπαιχνιδιού; Ή για την οικονομία; Μήπως τελικά το ηλεκτρικό θα πιάσει γιατί θα προσφέρει ακόμη μία απόλαυση στους οδηγούς του; Την μεγαλύτερη δυνατόν απόδοση της μπαταρίας και την κίνηση με μηδενικά έξοδα; Τι λέτε;
Δεν είναι κακό να προσπαθεί ο οδηγός να ανταποκριθεί στην πρόκληση για οικονομία που προσφέρουν τα ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα, άλλωστε σε όλους αρέσει να μετρούν τα όρια τους, αρκεί να νοιώθουν (σχετικά) ασφαλείς.
Ο μόνος λόγος που θα αγόραζα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα ήταν για οικονομία και θα το χρησιμοποιούσα αποκλειστικά για διαδρομές μέσα στην πόλη. Όμως με την προυπόθεση ότι θα ήταν μικρό και φθηνό. Σε καμιά περίπτωση δεν θα έδινα πάνω από 10.000 ευρώ για την αγορά του. Επίσης αν τελικά το αγόραζα, θα φρόντιζα να προμηθευτώ ένα φωτοβολταικό και μια μικρή ανεμογεννήτρια, προκειμένου να έχω δωρεάν ρεύμα, για να το φορτίζω, όταν βρίσκεται στο γκαράζ του σπιτιού μου. Με τον τρόπο αυτό θα είχα ένα όχημα με μηδενικό κόστος κίνησης.
Το έχω πει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκονται ακόμα στη πρωτη νιοτη τους και εχουν πολλά περιθωρια εξέλιξης ακόμα. Αν αγόραζα ποτε θα το εκανα για την οικονομία αν και ακομα ειναι πανακριβα
Προσωπικά εγώ θα έπαιρνα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κατα κύριο λόγο για μείωση του κόστους μετακίνησης εφόσον βέβαια γίνουν πιο προσιτά ως προς το κόστος απόχτησής τους.Φυσικά δεν πιστευω οτι οι κύριοι του υπουργείου οικονομικών θα αφήσουν την ευκαιρεία για επιπλέον έσοδα και θα φορολογήσουν διαφορετικά το ρευμα που θα παρέχεται στους σταθμούς φόρτισης από αυτό της οικιακής χρήσης.Τίποτα δεν ξεφευγει από τον Έλληνα!