Το Ευρωκοινοβούλιο προωθεί με τις αποφάσεις του τη μείωση των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων καθώς επίσης και την αύξηση των μεριδίων αγοράς των «πράσινων» οχημάτων. Δείτε τους στόχους που έχουν οριστεί έως το 2030.
Μια νέα πρόταση της Επιτροπής Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα και πλέον αποτελεί κομμάτι της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, θέτει στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων και πιο συγκεκριμένα του διοξειδίου του άνθρακα κατά 40% στα εδάφη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως το 2030.
Υπενθυμίζουμε πως, η αμέσως προηγούμενη πρόταση ανέφερε τη μείωση των ρύπων κατά 30% με ενδιάμεσο στόχο το 20% μέχρι το 2025. Αυτή η πρόταση έρχεται να πλαισιώσει με τον τρόπο της την παγκόσμια τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση, που όπως όλα δείχνουν θα αποτελέσει έναν από τους κύριους -αν όχι τον μοναδικό- πυλώνες της αυτοκίνησης στο μέλλον.
Πέραν της βελτίωσης της ποιότητας του αέρα στην Ευρώπη, η απόφαση για τη μείωση των ρύπων κατά 40% θα φέρει, σύμφωνα με κύκλους της Ε.Ε., περίπου 69.000 θέσεις εργασίας στη Γηραιά Ήπειρο γύρω από τους τομείς της ηλεκτροκίνησης και άλλων παρεμφερών κλάδων. Από την άλλη, κάποιοι θα σκεφτούν πως, θα υπάρξουν και «απώλειες» στις αυτοκινητοβιομηχανίες με εργοστάσια εντός Ευρώπης, ωστόσο τα στοιχεία που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας κάνουν λόγο για περίπου 12.000 θέσεις εργασίας που θα αντισταθμιστούν με τις πολύ περισσότερες νέες ευκαιρίες που θα δημιουργηθούν.
Τέλος, υπογραμμίζουμε πως, η εν λόγω πρόταση περιλαμβάνει και νέους αυστηρότερους όρους για τα νέα φορτηγά και γενικότερα τον κλάδο των μεταφορών μιας και σύμφωνα με τα στοιχεία που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας στο κείμενο του Ευρωκοινοβουλίου, οι μεταφορές αποτελούν το μοναδικό σημαντικό τομέα στην Ε.Ε. όπου οι εκπομπές αέριων ρύπων εξακολουθούν να αυξάνονται. Επίσης, πρέπει να επιταχυνθεί η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε ολόκληρο τον τομέα των μεταφορών προκειμένου να τηρηθούν οι δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν στο COP21 το 2015, ούτως ώστε οι εκπομπές ρύπων να είναι μηδενικές το 2050.