Το ντεμπούτο των υβριδικών εκδόσεων των Clio και Captur πραγματοποίησε η Renault ενόψει της Έκθεσης Αυτοκινήτου των Βρυξελών (10/1). Δείτε τα επίσημα στοιχεία για τα δύο νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα.
Ξεκινώντας να τονίσουμε πως αμφότερα υιοθετούν την τεχνολογία E-Tech, ωστόσο το Clio παίρνει ένα κλασσικό υβριδικό setup ενώ το Captur υιοθετεί ένα plug-in υβριδικό σύστημα. Φυσικά όπως εύκολα γίνεται κατανοητό και τα δύο αυτοκίνητα επωφελούνται από μειωμένες εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα (CO2) αλλά και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Συγκεκριμένα η Renault αναφέρει πως το Captur καταναλώνει 1,5 λτ./100 χλμ, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) φτάνουν τα 34γρμ/χλμ, τη στιμγή που του Clio ανέρχονται σε κάτω από τα 100 γρμ./χλμ.
Κοιτώντας ξεχωριστά τα αυτοκίνητα, το Captur E-Tech Plug-in Hybrid χρησιμοποιεί τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες (ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μία επιπλέον γεννήτρια). Ο συνδυασμός αυτός θα προσφέρει στο γαλλικό SUV την ισχύ 160 ίππων. Η υποστήριξη των ηλεκτρικών μοτέρ είναι μια μπαταρία 9,8 kWh, η οποία θα προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 50 χιλιομέτρων σε μικτό κύκλο και 65 χιλιόμετρα εντός πόλης, ενώ η τελική ταχύτητα όταν το μοντέλο κινείται αποκλειστικά με ρεύμα θα φτάνει τα 135 χλμ./ώρα.
Παράλληλα η Renault αναφέρει πως το κιβώτιο ταχυτήτων του plug-in Captur είναι εμπνευσμένο από τη F1 και σε συνεργασία με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ προσφέρει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Παράλληλα το μοντέλο διαθέτει και ένα mode οδήγησης που ονομάζεται sport. Αυτό, όταν η μπαταρία είναι αρκετά φορτισμένη και το πεντάλ γκαζιού έχει πατηθεί πλήρως, οι ηλεκτροκινητήρες και ο βενζινοκινητήρας λειτουργούν από κοινού αναλώνοντας με αυτό τον τρόπο το πλήρες δυναμικό του μηχανικού συνόλου. Υπάρχει επίσης ένα χαρακτηριστικό που ονομάζεται «E-Save» το οποίο περιορίζει τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα και αντλεί ενέργεια από τον κινητήρα καύσης για να εξοικονομήσει ενέργεια για αργότερα.
Όσον αφορά το Clio E-Tech Hybrid, χρησιμοποιεί το ίδιο σύνολο με τον Captur με τις τρεις βασικές διαφορές να είναι η μη ύπαρξη πρίζας αφού μιλάμε για ένα υβριδικό αυτοκίνητο, οι ίπποι και η μικρότερη μπαταρία 1,2 kWh. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, λέγεται πως επιτρέπει στο Clio το 80% του χρόνου που κινείται εντός πόλης να καταναλώνει αποκλειστικά ρεύμα, δίνοντάς του τη δυνατότητα να αγγίξει ταχύτητες 70-75 χλμ./ώρα. Ως αποτέλεσμα, η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται έως και 40% στον αστικό κύκλο, σε σύγκριση με ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αναφορικά με την ισχύ να τονίσουμε πως το υβριδικό Clio προσφέρει 140 ίππους.
Τέλος σε ότι αφορά το styling των δύο μοντέλων από αυτά των υπόλοιπων εκδόσεων, οι διαφορές είναι ελάχιστες, αλλά αρκετές για να τα διαφοροποιήσουν. Να σημειώσουμε πως η γκάμα υβριδικών οχημάτων της Renault θα επεκταθεί σύντομα με το Megane E-Tech Plug-in Hybrid.
....Καλα ολα αυτα, ομως το τοπιο ειναι ακομη αρκετα νεφελωδες σχετικα με τα υβριδικα. Απο τη μια σου προσφερουν σημαντικη οικονομια στα καυσιμα, απο την αλλη ομως η τιμη τους ειναι σε υψηλα επιπεδα ακομη. Μενει να δουμε τις τιμες των υβριδικων Captur και Clio και να τις συγκρινουμε με αυτες των συμβατικων για να δουμε αν συμφερει η οχι.
....Καλα ολα αυτα, ομως το τοπιο ειναι ακομη αρκετα νεφελωδες σχετικα με τα υβριδικα. Απο τη μια σου προσφερουν σημαντικη οικονομια στα καυσιμα, απο την αλλη ομως η τιμη τους ειναι σε υψηλα επιπεδα ακομη. Μενει να δουμε τις τιμες των υβριδικων Captur και Clio και να τις συγκρινουμε με αυτες των συμβατικων για να δουμε αν συμφερει η οχι.