ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Νέο Dacia Duster: Πιο μοντέρνο & 1η φορά υβριδικό, αλλά χωρίς diesel
13 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Νέο Dacia Duster: Πιο μοντέρνο & 1η φορά υβριδικό, αλλά χωρίς diesel

52.048 Επισκέψεις στο άρθρο (29/11/2023)

- Τρίτη γενιά Duster με οικεία σχεδίαση αλλά με εξελιγμένη προσέγγιση.
- 7άρης ψηφιακός πίνακας οργάνων και 10άρα οθόνη αφής για το infotainment.
- Περισσότερα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας.
- Πρώτη φορά ήπια υβριδικό, έως 140 άλογα και LPG.
- Έρχεται στην ελληνική αγορά το καλοκαίρι του 2024

Τρίτη γενιά Duster με οικεία σχεδίαση αλλά με εξελιγμένη προσέγγιση

Το Dacia Duster έκανε πρεμιέρα στην τρίτη του γενιά με πιο «σκληρή» εμφάνιση, αυξημένο ψηφιακό υπόβαθρο στην καμπίνα, πρώτη φορά ως ήπια υβριδικό και περισσότερα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού.
 
Εξωτερικά το νέο Duster υιοθετεί μία εξελικτική προσέγγιση της προηγούμενης γενιάς, διατηρώντας τον σκληροτράχηλο και στιβαρό χαρακτήρα του. Τα φωτιστικά σώματα LED τεχνολογίας, τόσο μπροστά όσο και πίσω έχουν «Υ» μοτίβο, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις ζάντες που παράλληλα λαμβάνουν φινίρισμα χρωμίου. Οι καμάρες των τροχών, τα μαρσπιέ αλλά και οι δύο μαύροι προφυλακτήρες μπροστά και πίσω με την έξτρα προστασία, είναι κατασκευασμένα από ένα ανθεκτικό υλικό που ονομάζεται Starkle, το οποίο αποκαλύφθηκε στο πρωτότυπο αυτοκίνητο Manifesto και ανακυκλώνεται έως και 20%. Από κει και πέρα όντας ένα SUV με off-road καταβολές το νέο Duster εξοπλίζεται με μπάρες οροφής (μπορούν να φιλοξενήσουν μία σχάρα για κουβάλημα έως και 80 κιλά), ενώ το καπό συμβάλει και αυτό με τη σειρά του στο δυναμικό χαρακτήρα αποκτώντας με τη σειρά του μια διογκωμένη λογική.

7άρης ψηφιακός πίνακας οργάνων και 10άρα οθόνη αφής για το infotainment

Στην καμπίνα το Duster τρίτης γενιάς έρχεται με περισσότερη τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου ψηφιακού πίνακα οργάνων 7 ιντσών και μιας νέας κεντρικής οθόνης αφής 10,1 ιντσών για το νέο σύστημα infotainment, η οποία θα είναι στάνταρ από τη δεύτερη σε σειρά έκδοση (Expression). Η οθόνη διαθέτει τέσσερα ηχεία και ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ θα διατίθεται και με τα δύο συστήματα πολυμέσων Media Display και Media Nav Live, με το δεύτερο να είναι στάνταρ στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Journey, παρέχοντας ενημερώσεις κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο. Στην κορυφαία έκδοση προστίθεται και ένα σύστημα ήχου Arkamys 3D με έξι ηχεία, αλλά και ένα ασύρματος φορτιστής smartphone, που είναι προαιρετικός στην έκδοση Extreme.

Αναφορικά με την πρακτικότητα η Dacia κάνει λόγο πως ο χώρος αποσκευών του νέου Duster μπορεί να φιλοξενήσει 472 λίτρα.

Περισσότερα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας

Περισσότερα είναι και τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού, καθώς ανάλογα την έκδοση μπορεί κάποιος να βρει cruise control, σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης, προειδοποίησης αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κλήσεις έκτακτης ανάγκης (eCalls) και άλλα.

Πρώτη φορά ήπια υβριδικό, έως 140 άλογα και LPG

To νέας γενιάς Duster θα προσφέρεται τόσο σε υβριδική αυτοεπαναφορτιζόµενη έκδοση όσο και με ήπια υβριδική έκδοση, ενώ θα δούμε ξανά την έκδοση διπλού καυσίμου με LPG που έχουν προτιμήσει πολλοί φίλοι του μοντέλου σε Ελλάδα και Ευρώπη. Το υβριδικό αυτοεπαναφορτιζόµενό σύνολο αποδίδει 140 άλογα, είναι δάνειο από το Jogger και αποτελείται από έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων απόδοσης 94 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (ο ένας προσφέρει 49 ίππους και ο άλλος έχει τον ρόλο της γεννήτριας) και μια μπαταρία 1,2 kWh. Σύμφωνα με τη Dacia, στην έκδοση αυτή, ο οδηγός μπορεί να κινείται ηλεκτρικά στο 80% των διαδρομών μέσα στην πόλη και πως η κατανάλωση μειώνεται στην έκδοση αυτή κατά 20% σε μεικτές συνθήκες και κατά 40% μέσα στην πόλη. Η υβριδική αυτοεπαναφορτιζόµενη έκδοση δίνει επίσης την δυνατότητα στον οδηγό να ξεκινάει ηλεκτρικά από στάση. Το κιβώτιο είναι φυσικά αυτόματο.
 
Για πρώτη φορά στην ιστορία της Dacia και του Duster, η μάρκα προσφέρει ένα ήπια υβριδικό (48V) 3κύλινδρο μοτέρ 1,2 λίτρων, το οποίο λειτουργεί σε κύκλο Miller. Η Dacia αναφέρει πως το ηλεκτρικό σύστημα βοηθά το θερμικό μοτέρ όταν το αυτοκίνητο ξεκινάει και κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων κατά 10%. Μια μικρή μπαταρία 0,9 kWh είναι επίσης τοποθετημένη στο αυτοκίνητο και φορτίζεται μέσω του συστήματος ανάκτησης. Η απόδοση του ήπια υβριδικού συνόλου είναι 130 άλογα και συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο και προαιρετικά, και με το σύστημα τετρακίνησης της μάρκας.
 
Όσοι θέλουν να κινούνται... εναλλακτικά, υπάρχει στην γκάμα η έκδοση διπλού καυσίμου LPG με όνομα ECO-G που αποδίδει 100 άλογα. Στην έκδοση αυτή και πάντα σύμφωνα με την Dacia, το Duster εκπέμπει 10% λιγότερες εκπομπές ρύπων σε σχέση με έναν βενζινοκινητήρα αντίστοιχης ιπποδύναμης και προσφέρει αυτονομία έως και 1.300 χιλιομέτρων (WLTP) χάρη στα δύο ρεζερβουάρ του χωρητικότητας 50 λίτρων, ένα για βενζίνη και ένα για το υγραέριο. Το τελευταίο είναι τοποθετημένο κάτω από το πορτ-μπαγκάζ και έτσι δεν χρειάζεται να γίνουν συμβιβασμοί στον χώρο αποσκευών.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Autotriti.gr
VW