Μετά από πολλές κατασκοπευτικές εικόνες και κάποια teaser, η Mercedes αποκάλυψε επίσημα το νέο Citan. Το ολοκαίνουργο γερμανικό βανάκι πέραν της επαγγελματικής έκδοσης στην κατηγορία των ελαφρών οχημάτων, θα προσφερθεί φυσικά και στην επιβατική έκδοση Tourer, ενώ για πρώτη φορά θα έχει μαζί του και μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που χαρακτηρίζεται από την ονομασία eCitan και θα ακολουθήσει το επόμενο έτος.
Κοιτώντας το νέο μοντέλο παρατηρούμε την ολική επανασχεδίαση του εμπρόσθιου μέρους, ενώ όπως αναμένονταν η εικόνα του πίσω μέρους χαρακτηρίζεται από την απλότητα που συναντάμε σε όλα τα αντίστοιχα μοντέλα. Η καμπίνα ακολουθεί μια παρόμοια σχεδιαστική συνταγή, ενώ η γερμανική μάρκα επισημαίνει πως το νέο Citan μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με το σύστημα infotainment MBUX σε διάφορες εκδόσεις. Επιπλέον, το Citan είναι εργοστασιακά έτοιμο για τη χρήση πολλών ψηφιακών υπηρεσιών του Mercedes me connect.
Το Citan πρωτοπορεί,επίσης, στα συστήματα συγκράτησης. Το Citan Tourer, για παράδειγμα, περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό του έναν κεντρικό αερόσακο, ο οποίος μπορεί να φουσκώσει μεταξύ του καθίσματος του οδηγού και του συνοδηγού σε περίπτωση σοβαρής πλευρικής σύγκρουσης. Συνολικά, οι επιβάτες του οχήματος προστατεύονται από επτά αερόσακους. Από κει και πέρα, εκτός από τα απαιτούμενα από την νομοθεσία συστήματα ABS και ESP, τα νέα μοντέλα Citan περιλαμβάνουν επίσης στον βασικό τους εξοπλισμό το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα και το σύστημα υποβοήθησης κατά των πλευρικών ανέμων, το σύστημα εφίστασης προσοχής Attention Assist και το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης Mercedes Benz. Τα συστήματα υποβοήθησης στο Citan Tourer είναι ακόμη πιο διευρυμένα. Σε αυτό το μοντέλο, η ενεργή υποβοήθηση πέδησης Active Brake Assist, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας και το σύστημα υποβοήθησης τήρησης ορίων ταχύτητας με ανίχνευση σημάτων κυκλοφορίας περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό.
Το Citan Tourer θα προσφέρεται σε δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις 102 και 131 ίππων αμφότερες εξοπλισμένες από τον 1,33 λίτρων κινητήρα. Διαθέσιμη θα είναι και επιλογή ντίζελ απόδοσης 95 αλόγων μέσω του 4κύλινδρου κινητήρα 1.461 κ.εκ.. Τα ίδια μοτέρ θα εξοπλίζουν και την επαγγελματική έκδοση (Van).
Κλείνοντας με το ηλεκτρικό eCitan η Mercedes υπογραμμίζει πως θα παρουσιαστεί στην αγορά το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Η αυτονομία του προβλέπεται να κυμαίνεται στα 285 χιλιόμετρα (WLTP) και σε σταθμούς ταχείας φόρτισης, η μπαταρία αναμένεται ότι θα φορτίζεται από 10 στο 80 τοις εκατό σε μόλις 40 λεπτά.