Αποκλειστικά ηλεκτρική η Alfa Romeo από το 2027, και οι φίλοι της μάρκας έχουν χάσει τη μπάλα.
Alfa e-Romeo και τα μυαλά στα κάγκελα, αφού η πλήρης ηλεκτροποίηση της θρυλικής φίρμας έχει δημιουργήσει τρικυμία στους κόλπους των απανταχού αλφίστι που θεωρούν πως ηλεκτρικά και Alfa Romeo δεν πάνε μαζί. Αν δεν πάνε όμως, πως θα επιζήσει η μάρκα;
Η ηλεκτροκίνηση είναι το επόμενο βήμα, όσο και αν δεν αρέσει σε μεγάλη μερίδα των φίλων της αυτοκίνησης. Όταν όμως έρχεται σε μάρκες που έχουν χτίσει την εικόνα τους στο συναίσθημα, όσο και η λογική των καιρών να επιβάλει τέτοιες ριζικές αλλαγές, το συναίσθημα επικρατεί.
Η Stellantis, ο όμιλος στον οποίο ανήκει η Alfa Romeo μετά την ένωση του Ιταλο-Αμερικανικού ομίλου της Fiat-Chrysler με την γαλλική PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel), παρά τους συναισθηματισμούς, πρέπει να διαχειριστεί το μέλλον της μιλανέζικης φίρμας, και έτσι η ανακοίνωση ήρθε και έσκασε ως κεραυνός εν αιθρία. Από το 2027, η Alfa Romeo θα παράγει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα για τις βασικές της αγορές, δηλαδή Ευρώπη και Αμερική.
Όμως η Alfa Romeo μόνο κερδισμένη μπορεί να βγει από την ηλεκτροκίνηση. Ο λόγος είναι απλός: η ηλεκτροκίνηση δίνει σχεδιαστική ελευθερία. Σκέψου τόσα χρόνια που η Alfa ήταν ένα παρακλάδι της Fiat που έφτιαχνε απλά άλλες εκδόσεις των μοντέλων του ομίλου. Σκέψου την 155, ή την Mito πιο πρόσφατα. Ακόμη και η 159, που ήταν κούκλα, ήταν βασισμένη σε μία βαριά, όχι ιταλική, πλατφόρμα, με ότι αυτό σήμαινε για την μεσαία μπερλίνα (και την μέτρια εμπορική της πορεία).
Δεν είναι τυχαίο πως οι φίλοι της Alfa ήθελαν ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο, αυτό που ήρθε με την Giulia. Πόσα χρόνια όμως πήρε για να πραγματοποιηθεί και πόσο βιώσιμο είναι;
Με την ηλεκτροκίνηση η Alfa Romeo έχει απόλυτο έλεγχο της γκάμας της. Εκεί που πριν έπρεπε να «χτίσει» μία Mito πάνω στο σκαρί ενός Grande Punto, τώρα έχει ένα πάτωμα-skateboard, δηλαδή μια «σανίδα» με τέσσερις τροχούς, μπαταρίες και κινητήρα. Και πάνω σε αυτή την πλατφόρμα μπορεί να χτίσει ότι θέλει. Ένα αυτοκίνητο με ότι σχήμα ή αναλογία όγκων θέλει. Όσο μικρούς ή μεγάλους πρόβολους, όσο χαμηλό, ψηλό ή άλλο θέλει. Ένα αυτοκίνητο με την κίνηση πίσω, ή στους 4 τροχούς, ή ακόμη και μόνο στους εμπρός.
Ναι, δεν θα έχει μοτέρ εσωτερικής καύσης, δεν θα έχει ήχο από την εισαγωγή, ούτε από την εξάτμιση. Όμως η Alfa Romeo δεν έχει δικά της μοτέρ εδώ και δεκαετίες. Ούτε το μπόξερ που κάποτε ξέραμε, ούτε καν τους Twin Spark. Η αντικατάσταση ενός μοτέρ «εισαγωγής» με ένα άλλο, αλλά ηλεκτρικό, δεν θίγει τη μάρκα τόσο πολύ. Ίσα ίσα, τώρα μπορεί εκτός από την απόλυτη σχεδιαστική ελευθερία, να έχει και όση ισχύ θέλει.
Πως γίνεται λοιπόν όλα αυτά να μην είναι ότι καλύτερο έχει συμβεί στην Alfa Romeo τα τελευταία 40 χρόνια; Μήπως είναι τώρα η καλύτερη ευκαιρία να δούμε την Alfa που θέλουμε; Και τελικά, μήπως η γκρίνια είναι τελείως άδικη; Τι λες; Είναι η Alfa e-Romeo η εξέλιξη που θα λυτρώσει και σώσει τη μάρκα;
Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »