Λαστιχένια πατάκια για να μην μουχλιάσει η μοκέτα
Κεραμική επίστρωση ή κερί στο χρώμα
Θωράκισε το αμάξι από κάτω με ειδικά υλικά
Συχνό πλύσιμο να μην μένουν λάσπες & αλάτι
Καλοκαίρι τέλος: 4 βήματα για να προστατέψεις το αμάξι σου
Σιγά σιγά έρχεται να εγκατασταθεί ο χειμώνας. Και δε το λέμε εμείς αλλά οι προγνώσεις του καιρού που δείχνουν έντονη πτώση της θερμοκρασίας, με πολλές βροχές και χιόνια σε ορισμένες περιοχές της χώρας. Και επειδή δεν είναι προετοιμασμένοι όλοι οι οδηγοί για τέτοιες συνθήκες, πάμε να δούμε μερικά βήματα προετοιμασίας του αυτοκινήτου μας, για να βγάλει και αυτόν το χειμώνα... λάδι.
Λαστιχένια πατάκια: Είναι must!
Νερά, λάσπες και χιόνι σε συνδυασμό με αλάτι, είναι από τους μεγαλύτερους εχθρούς της μοκέτας του αυτοκινήτου. Με λαστιχένια πατάκια, έχεις ένα λόγο λιγότερο να ανησυχείς.
Όταν βρέχει είναι λογικό να μεταφέρουμε τα νερά και τις λάσπες που πατάμε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μας. Αυτά μένουν στα πατάκια, τα βρέχουν και ειδικά το χειμώνα αργούν τα στεγνώσουν, προκαλώντας μούχλα. Αντίστοιχα αποτελέσματα έχουμε και με το χιόνι και το αλάτι, που εκτός από μούχλα, προκαλούν και πρόωρη φθορά στις μοκέτες (τις καίνε).
Τα λαστιχένια πατάκια είναι ο καλύτερος τρόπος να ξεμπερδέψεις. Κρατάνε όλες τις βρωμιές του δρόμου, καθαρίζουν εύκολα με ένα τίναγμα ή στη χειρότερη ένα ξέβγαλμα και κρατούν καθαρή την καμπίνα. Υπάρχουν διάφοροι τύποι στο εμπόριο και με αρκετά οικονομικές τιμές.
Τα λαστιχένια πατάκια θα κρατήσουν λάσπες, αλάτι και υγρασία μακριά από τη μοκέτα σου.
Πέρνα το με μια κεραμική επίστρωση
Μιλήσαμε για το κακό που μπορεί να προκαλέσει η λάσπη και ακόμα χειρότερα το αλάτι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αντίστοιχα διαβρωτικά είναι για τη λαμαρίνα και το χρώμα στο εξωτερικό του. Ειδικότερα το αλάτι, αποτελεί ίσως τον μεγαλύτερο εχθρό της λαμαρίνας, καθώς είναι ο νούμερο 1 υπεύθυνος για την ανάπτυξη σκουριάς σε αυτή.
Μια κεραμική επίστρωση αποτελεί έναν σημαντικό σύμμαχο απέναντι στη σκουριά και την διατήρηση της φρεσκάδας του χρώματος. Ένας επαγγελματίας, θα «περάσει» το αυτοκίνητο εξωτερικά με το ειδικό κεραμικό υλικό, που εκτός του ότι λειτουργεί ως κάλυμμα προστασίας στο χρώμα, είναι και υδροφοβικό, δηλαδή, δεν αφήνει το νερό να «σταθεί» πάνω στο αυτοκίνητο, αλλά το κάνει να τσουλά αμέσως, είτε μιλάμε για σκέτο νερό, είτε για αλατόνερο! Με αυτόν τον τρόπο το αυτοκίνητο μένει και πιο καθαρό, ενώ συνήθως με ένα απλό ξέβγαλμα με καθαρό νερό, θα φύγει το μεγαλύτερο μέρος της αλμύρας, κάτι που χωρίς την κεραμική επίστρωση δεν θα συνέβαινε.
Αμάξωμα δεν είναι μόνο το πάνω μέρος!
Η σκουριά όπως είπαμε αγαπά τη λαμαρίνα. Όμως τα πρώτα σημεία που θα την δούμε να αναπτύσσεται, δεν είναι στο πάνω μέρος του αυτοκινήτου (αυτό που βλέπουμε), αλλά από κάτω, στο πάτωμα-σασί.
Ειδικότερα το χειμώνα, με τα αλάτια στους δρόμους που μένουν και στο κάτω μέρος και τους θόλους του αυτοκινήτου, η σκουριά ευδοκιμεί. Για το λόγο αυτό υπάρχουν ειδικά υλικά που ψεκάζονται στο πάτωμα και το σασί και προστατεύουν από την διάβρωση. Θόλοι, πλαίσιο, ανάρτηση και τα σημεία που βιδώνουν κινητήρας-κιβώτιο, είναι τα μέρη που πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή. Τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν ήδη από το εργοστάσιο περασμένο κάποιο προστατευτικό υλικό (πχ. πίσσα ή πλαστικοποίηση) σε αυτά τα μέρη, ωστόσο με τα χρόνια ή αν βρει κάπου το αυτοκίνητο από κάτω, αυτά τα υλικά μπορούν να φύγουν, αφήνοντας εκτεθειμένη τη λαμαρίνα στις καιρικές συνθήκες.