Έφθασε η στιγμή για να δούμε στους δρόμους το 3ης γενιάς Audi TT. Κορυφαία επιλογή στη γκάμα αποτελεί το νέο Audi TTS, με τον 2λιτρο TFSI να αυξάνει την ισχύ του στους 310 ίππους.
ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Νέο Audi TT
15.650 Επισκέψεις στο άρθρο (24/9/2014)
Περισσότερο δυναμικό από ποτέ αισθητικά και οδηγικά, το 3ης γενιάς TT έρχεται να εδραιώσει τη θέση του στη γκάμα της Audi ως ένα σπορ κουπέ, γεμάτο τεχνολογία, πολυτέλεια, αλλά και καθημερινή ευκολία στην οδήγηση.
Με μια ματιά• 3η γενιά Audi TT• Πιο δυναμική εμφάνιση• Κινητήρες 2,0 λτ. με κατανάλωση από 4,2 λτ./100 χλμ.• Εντυπωσιακό εσωτερικό με μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ• Στην Ελλάδα το ΔεκέμβριοΓια την Audi, το TT είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1998 και αποτέλεσε το αυτοκίνητο εκείνο μέσω του οποίου η γερμανική εταιρεία επέδειξε μια σχεδιαστική τόλμη στη δημιουργία ενός compact coupe, που ουδέποτε μας είχε ξαναδείξει. Το 2006 ακολούθησε η δεύτερη γενιά του, στην οποία η Audi διατήρησε μεν κάποιες από τις κύριες γραμμές του πρώτου TT, ωστόσο το TT 2ης γενιάς απευθύνθηκε περισσότερο προς το πολυτελές κομμάτι της κατηγορίας. Πλέον όμως, έφθασε η στιγμή για να δούμε στους δρόμους το 3ης γενιάς Audi TT (στην Ελλάδα θα λανσαριστεί το Δεκέμβριο), με τους Γερμανούς να προσδίδουν στο νέο τους κουπέ ακόμη περισσότερη πολυτέλεια, την τελευταία λέξη της τεχνογνωσία τους, αλλά και έναν πιο ξεκάθαρο σπορτίφ χαρακτήρα που έλειπε από τις προηγούμενες γενιές του.Πιο δυναμικό design με στοιχεία από το πρώτο TTΣτο νέο TT η Audi σχεδιαστικά εξελίσσει το design των δύο προηγούμενων γενιών του, ενώ μας φέρνει πολλά νέα τμήματα που έχουν επηρεαστεί σχεδιαστικά από το πρώτης γενιάς μοντέλο. Έχουμε λοιπόν ένα σχήμα με αρκετές καμπύλες, τονισμένους θόλους στους τροχούς, τους χαρακτηριστικούς πίσω ώμους του 1ου Audi TT, αλλά και ένα σαφώς πιο «αγριεμένο» εμπρόσθιο τμήμα. Εδώ, ξεχωρίζουμε την τονισμένη γρίλια της μάσκας, τον επιθετικό προφυλακτήρα, αλλά και τα νέα μακρόστενα φωτιστικά, που μπορούν να φέρουν προαιρετικά τα νέας γενιάς προηγμένα Matrix LED φώτα της Audi. Στο πίσω τμήμα από την άλλη, ξεχωρίζει η οριζόντια λεπτή λωρίδα φωτιστικών που ενώνει τα πίσω φανάρια, τονίζοντας το πλάτος του αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις του, το νέο Audi TT διατηρεί το μήκος του στα 4,177 μέτρα και το ύψος στα 1.353 χλστ., ωστόσο μακραίνει το μεταξόνιο στα 2.505 χλστ. (+37 χλστ.), στέλνοντας πιο κοντά στις άκρες του αμαξώματος τους τροχούς. Στο κομμάτι της αεροδυναμικής τέλος, το TT ρίχνει τον αντίστοιχο συντελεστή στο cd:0,29 με πολλά οφέλη σε κατανάλωση, επιδόσεις και θόρυβο.Κινητήρες-Κιβώτια: Δυναμικές και οικονομικές επιλογές στα 2,0 λίτραΗ Audi προσφέρει στο νέο TT αποκλειστικά και μόνο 2λιτρα μηχανικά σύνολα βενζίνης (TFSI) και diesel (TDI). Στην πρώτη περίπτωση, το turbo μηχανικό σύνολο άμεσου ψεκασμού αποδίδει 230 ίππους ισχύος και 370 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με 6τάχυτο S tronic αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 6,0 δλ. ή 5,3 δλ. στην τετρακίνητη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, με την όλη λειτουργία του κινητήρα να είναι εξαιρετική πολιτισμένη και με «γεμάτη» δύναμη. Κορυφαία επιλογή στη γκάμα ωστόσο αποτελεί –προς το παρόν– το νέο Audi TTS, με τον 2λιτρο TFSI να αυξάνει την ισχύ του στους 310 ίππους και να προσφέρει ακόμη πιο γρήγορες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 4,7 δλ.) και περισσότερη εκρηκτικότητα, χωρίς να χάνει την πολιτισμένη χροιά του. Στο πεδίο των diesel, η Audi φέρνει στο TT τον 2λιτρο TDI των 184 ίππων, με αυξημένη ροπή 380 Nm και 0-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δλ., ο οποίος στην πράξη αποδεικνύεται αρκετά «ψυχωμένος». Το μεγαλύτερο προσόν ωστόσο του κινητήρα αυτού είναι η κατανάλωση καυσίμου που μειώνεται πλέον μόνο στα 4,2 λτ./100 χλμ., ενώ και οι εκπομπές CO2 κατεβαίνουν στα 110 γρ./χλμ., μια επίδοση ρεκόρ για την κατηγορία.Εσωτερικό: Σχεδιαστική απλότητα με άφθονη τεχνολογίαΧωρίς καμία αμφιβολία, το εσωτερικό του νέου Audi TT είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά του τμήματα. Εδώ, η Audi επένδυσε σε ένα σχεδιαστικά μινιμαλιστικό αποτέλεσμα, γεμάτο όμως τεχνολογία. Με την πρώτη ματιά, αυτό που αντιλαμβάνεται κανείς είναι η χαρακτηριστική απουσία κάποιας hi-tech οθόνης στο κέντρο του ταμπλό, που συνήθως συναντούμε σε αυτοκίνητα του επιπέδου του TT. Μια δεύτερη ματιά όμως στον πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό, μας αποκαλύπτει ότι στην θέση του πίνακα οργάνων η Audi τοποθέτησε μια 12,3 ιντσών TFT οθόνη εξελιγμένη σε συνεργασία με την Nvidia, το λεγόμενο «Audi εικονικό κόκπιτ» (Audi virtual cockpit), στο οποίο περιλαμβάνονται ψηφιοποιημένα, το ταχύμετρο, το στροφόμετρο και οι γνωστοί δείκτες καυσίμου, θερμοκρασίας κ.λπ., μαζί με εντυπωσιακά γραφικά για το σύστημα infotainment (ψυχαγωγία, πληροφόρηση, navi). Αντίστοιχα, από την κεντρική κονσόλα απουσιάζουν τα χειριστήρια για τον κλιματισμό, τα οποία η Audi επέλεξε να τα τοποθετήσει μέσα στους εντυπωσιακούς αεραγωγούς, τονίζοντας για μια ακόμη φορά το μινιμαλιστικό ύφος της σχεδίασης του θαλάμου των επιβατών. Φυσικά, από το εσωτερικό ενός κουπέ όπως το ΤΤ δεν θα μπορούσαν να λείπουν και κάποια σπορτίφ στοιχεία, όπως είναι το μικρό σε διαστάσεις τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα ή ο σπορ, κοντός επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων. Ποιοτικά, τα επίπεδα είναι και πάλι πολύ υψηλά, ενώ βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν είναι η θέση οδήγησης, με τον οδηγό να κάθεται χαμηλότερα, σε ένα σπορ κάθισμα που προσφέρει πολύ καλή στήριξη και άνεση στο ταξίδι.Χώροι: Με μεγαλύτερο πορτμπαγκάζΣτους χώρους των επιβατών δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με πριν και έτσι, παρότι η εσωτερική διάταξη του νέου Audi TT παραμένει με 2+2 θέσεις, ο χώρος στα πίσω καθίσματα είναι τόσο μικρός, ώστε τελικά δύσκολα να μπορούν να βρουν θέση ακόμη και μικρά παιδιά. Από την άλλη βέβαια, το πορτ-μπαγκάζ έρχεται μεγαλύτερο από κάθε άλλη φορά αγγίζοντας τα 305 λτ. (+13 λίτρα σε σχέση με πριν), ενώ για τη φόρτωση πιο μακριών αντικειμένων, οι πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν.Στο δρόμο: Πιο σπορτίφ, αλλά πάντα εκλεπτυσμένοΤο τρίτης γενιάς Audi TT βασίζεται πάνω στο νεότερο δάπεδο MQB του VW Group, όντας μάλιστα και το μοντέλο με το μικρότερο μεταξόνιο που διαθέτει αυτό το δάπεδο. Η πλατφόρμα αυτή, μαζί με μια σειρά από άλλα μέτρα (π.χ. αμάξωμα από αλουμίνιο και ατσάλι), έρχεται για να συμβάλει στη μείωση του συνολικού βάρους του νέου TT κατά 50 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο, αλλά και κατά 140 κιλά σε σχέση με το πρώτο TT. Σε ό,τι αφορά στην ανάρτηση, συναντούμε Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ προαιρετικά προσφέρεται και η 3η γενιά της «ενεργής» ανάρτησης Audi Magnetic Ride, με τρεις επιλογές (comfort-auto-dynamic) και νέες ρυθμίσεις. Στάνταρ είναι επίσης η μεταβαλλόμενη κρεμαγιέρα Progressive steering, που γίνεται πιο άμεση κάθε φορά που οδηγός στρίβει το τιμόνι.Στην πράξη…Το TT ήταν πάντα ένα κουπέ που συνδύαζε τα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά με την ευκολία στην οδηγήση και την καθημερινή χρηστικότητα, κάτι που δεν αλλάζει και στη νέα του γενιά. Ωστόσο, όπως μας έδειξε το αυτοκίνητο στους δρόμους γύρω από τη Μαρμπέγια της Ισπανίας, αυτό το TT είναι το πιο σπορτίφ εκ των τριών της ιστορίας. Αυτό οφείλεται από τη μια στο νέο, πιο άκαμπτο δάπεδο με το μακρύτερο μεταξόνιο, αλλά και από την άλλη, στη μείωση του βάρους που προαναφέραμε. Έτσι, στο δρόμο, το νέο TT προσφέρει στον οδηγό του μια πιο δυναμική οδηγική εμπειρία, με το μπροστινό μέρος να ακολουθεί πιστά τη χάραξη των στροφών και το πίσω να μένει πεισματικά στη θέση του, μεγιστοποιώντας την πρόσφυση. Το τιμόνι, στους επιτόπιους χειρισμούς είναι όσο ελαφρύ χρειάζεται, ενώ όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα αποκτά περισσότερο βάρος και γίνεται πολύ πιο άμεσο στις στροφές. Το ρόλο του στην όλη εμπειρία παίζει και το γνωστό σύστημα Audi drive select (αλλάζει την απόκριση του κινητήρα, τη λειτουργία του κιβωτίου, την αίσθηση του τιμονιού κ.λπ.), συμβάλλοντας στην επιλογή «dynamic» στο δυναμισμό του συνόλου. Και για αυτούς πάντως που αναζητούν την ηρεμία στην οδήγηση και το «ήσυχο» cruising το ΤΤ δεν θα τους απογοητεύσει, αφού η ποιότητα κύλισης είναι καλύτερη από ποτέ και η ηχομόνωση αφήνει έξω από την καμπίνα κάθε εξωτερικό θόρυβο.Η τετρακίνηση Audi quattroΣτο νέο TT, η Audi προσφέρει προαιρετικά στην έκδοση με τον κινητήρα 2,0 TFSI και στάνταρ στο TTS, το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης Audi quattro. Εδώ, οι μηχανικοί και τεχνικοί της Audi έχουν προβεί σε νέες ρυθμίσεις ειδικά για το TT, σε ό,τι αφορά στο μοίρασμα της ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ώστε η λειτουργία της τετρακίνησης να συνδυαστεί όσο το δυνατόν καλύτερο με το σύστημα Audi drive select. Έτσι, στην επιλογή «auto» του Audi drive select η τετρακίνηση αλλάζει συνεχώς το μοίρασμα της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων ανάλογα με τις οδικές συνθήκες, στην επιλογή «dynamic» η ροπή στέλνεται πιο γρήγορα και σε μεγαλύτερο ποσοστό πίσω για βέλτιστη πρόσφυση, ενώ στο «efficiency», η τετρακίνηση ουσιαστικά σταματάει να λειτουργεί με όλη τη ροπή να στέλνεται εμπρός και να επαναλειτουργεί αμέσως μόλις απαιτηθεί, προς όφελος της κατανάλωσης.
Εκμεταλλευόμενο το χαμηλότερο βάρος του και το νέο, ακόμη πιο άκαμπτο πλαίσιο, το νέο TT αποκαλύπτει στο δρόμο έναν πιο σπορτίφ χαρακτήρα από πριν.